héber nyelvű híradó. 2023. חדשות בעברית ה-21 בנובמבר

חדשות בעברית ה-21 בנובמבר 2023

הממשלה דורשת מחמאס לשחרר את בני הערובה ההונגרים, ושהקהילה הבינלאומית תעשה הכול כדי לשחרר את האנשים שנחטפו מישראל על ידי ארגון הטרור בהקדם האפשרי, אמר שר החוץ והמסחר פיטר סייארטו בניו יורק ביום שני. על פי הודעת משרד החוץ והמסחר, ראש המשרד הדגיש לפני ישיבת מועצת הביטחון של האו”ם כי למדינתנו שלושה היבטים מיוחדים בנוגע לסכסוך שהחל בעקבות מתקפת הטרור האכזרית נגד ישראל. הוא ציין כי ברצועת עזה נלכדו גם 15 אזרחים הונגרים, אך הודות לשיתוף הפעולה של מצרים וישראל, כל מי שרצה לצאת הצליח. בהקשר זה, הוא אמר שחשוב שיהיו כמה שפחות קורבנות אזרחים מהמלחמה. הוא הודיע כי חמאס מחזיק גם חמישה אזרחים הונגרים כשבויים.

ביום שני הגיעו ארבעים משאיות סיוע למעבר רפיח ממצרים לרצועת עזה, עם הציוד הדרוש להקמת בית חולים שדה שנשלח על ידי איחוד האמירויות הערביות, כך דיווחה הרשות השולטת במעברים באזור. משרד הבריאות של עזה, שבשליטת ארגון חמאס, דיווח על 12 הרוגים בבית החולים האינדונזי בעזה בעקבות פגז ישראלי. לטענתם, מבקשי מקלט בבית החולים והחולים נפגעו מפגיעות טנקים של צה”ל.

צבא ההגנה הישראלי פרסם את מצלמות המעקב של בית החולים שיפא בעיר עזה, בהן מופיעים מחבלי חמאס במקום יחד עם אזרחים נפאלים ותאילנדים שנחטפו מישראל ב-7 באוקטובר. הקלטות אלו גם מוכיחות כי ארגון הטרור חמאס השתמש במתחם בית החולים שיפא כתשתית טרור ביום הטבח ב-7 באוקטובר. בצילומים נראים גם כלי רכב של חמאס מחוץ לשיפא ומחבלים בבית החולים.

קרובי משפחה של אלה שנלכדו על ידי חמאס ב-7 באוקטובר הפצירו בשר לביטחון לאומי, איתמר בן

גביר, שלא לקדם חוק שיאפשר עונש מוות למחבלים מכיוון שהוא עלול לסכן את חיי החטופים. „אתה לא מבין מה זה עושה לנו. החוק הזה לא יעבור עכשיו. יהיה זמן לדון בזה מאוחר יותר. אנא היו איתנו בצד של החיים ולא המוות. אם יש לך לב, תוריד אותו מסדר היום”, אמר גיל דיקמן, שקרוב משפחתו אסיר בעזה, ולאחר מכן פרץ בבכי. השר בן-גביר פנה אליו אז כדי לחבק אותו לתמונת תעמולה, אולם מתחת לפוסט של בן-גביר על החיבוק, הגיב גם דיקמן: „אמרתי לך לא לחבק אותי ובגלל זה חיבקת אותי. … הכל בשביל תמונה. …” אגב, נציגי מפלגת הימין הקיצוני „עוצמה יהודית” של בן-גביר צעקו על בני משפחתם של בני הערובה על התנגדותם להצעת החוק. הדיון עצמו נגמר בבלגן.

ינס סטולטנברג, מזכ”ל נאט”ו, הביע את דאגתו ביום שני בסרייבו, התחנה הראשונה של סיורו במערב הבלקן, משאיפות ההפרדה של הרפובליקה הסרבית מבוסניה והרצגובינה ומהעובדה שלרוסיה יש השפעה משמעותית על בוסניה והרצגובינה. מזכ”ל נאט”ו – שצוטט על ידי פורטל חדשות בוסני – ציין במסיבת העיתונאים שנערכה לאחר הפגישה עם משלחת ממשלת בוסניה: הוא מודאג מאוד מהרטוריקה התומכת בהיפרדות של הסרבים הבוסנים, אך גם לגבי ההשפעה הזרה המשמעותית, בעיקר הרוסית, במדינה. שני גורמים אלה עלולים לערער את יציבות המדינה ולהחליש את הרפורמות, הוא סבר. הוא הוסיף: על מנהיגי המדינה להיות מאוחדים ולפעול למען פיתוח.

השמיים יישארו מעוננים לקראת הערב. מחר צפוי להיות בהיר יותר. הטמפרטורות תהיינה סביב 3 עד 7 מעלות בבוקר, ובין 6 ל-10 מעלות אחר הצהריים.