Héber nyelvű híradó 2023 חדשות בעברית ה-1 בנובמבר

חדשות בעברית ה-1 בנובמבר  2023 héber nyelvű híradó

Héber nyelvű híradó 2023 חדשות בעברית ה-1 בנובמבר

ביום שלישי סיימה משטרת סלובקיה את פעולת ההפגנה שהושקה בלילה הקודם בגבול הונגריה לבלימת ההגירה הבלתי חוקית, הודיע שר הפנים, מאטוס סוטאג’ אסטוק. השר אמר על הפעולה, שהוכרזה במקור ללא תאריך יעד ובסופו של דבר נקטעה: „הצלחנו להבהיר למהגרים בלתי חוקיים שמדיניות ההגירה הסלובקית השתנתה”. המשטרה מוכנה להפעיל שוב כוח משטרה משמעותי בכל עת כדי לשלוט על הגבול הירוק, הוסיף. סוטאג’ אסטוק אמר בתחילת הפעולה הדומה: עם חיזוק הנוכחות המשטרתית, הם רוצים לאותת בבירור למהגרים בלתי חוקיים ומבריחי אנשים שהממשלה החדשה תפסיק את תנועתם החופשית בגבולות המדינה.

צה”ל ירה לעבר יעדים חדשים בעזה ובלבנון והרג את אחד מראשי חמאס, כך הודיע דובר צה”ל, דניאל הגרי, שאמר כי כוחות ישראליים ממשיכים להילחם ולהתקדם במבצע הקרקעי בעזה, השמדת מחבלים במתקפות משותפות ומתואמת של יחידות קרקע וחיל האוויר וחיסול מאות יעדי חמאס. „בעזה מתחוללים קרבות עזים, תידרש סבלנות והתמדה מכולנו”, אמר הגרי. מספר החטופים בעזה גדל למאתיים וארבעים בעקבות זיהוי הנעדרים. עם כוחות השריון צה”ל הגביר את הלחץ על החמושים בעזה בחלק הצפוני של הרצועה. חוליית חמאס האחראית על רקטות נפגעה בצפון העיר עזה באוניברסיטת אל-אזהר, מה שמעיד על חדירה עמוקה יותר לאזור. הסהר האדום הפלסטיני דיווח על תקיפה ליד בית החולים אל-קודס בעזה. לפי הודעתם, התקפות הכוחות הישראליים בשכונת תל אל-חווה בעזה נמשכות.

המורדים החות’ים בתימן טענו שלשום כי פתחו בתקיפות מל”טים נגד ישראל בתגובה למלחמה נגד חמאס. צה”ל אמר מוקדם יותר כי הבחין בכלי טיסה „אויב” ליד אילת בים האדום, שם נשמעו סירנות אזהרה. כשנשאל על ידי סוכנות הידיעות הצרפתית AFP על התקרית, אמר ראש ממשלת החות’ים, עבד אל עזיז בן חבתור, כי „המל”טים הללו שייכים לתימן”. החותים, שהשתלטו על בירת תימן צנעא ב-2014, הם חלק מ”ציר ההתנגדות” נגד ישראל וילחמו „במילים ובמל”טים”, הוסיף. לטענת צה”ל, האירוע לא היווה סכנה או סיכון לאזרחים.

מונטנגרו יכולה להיות חברה באיחוד האירופי כבר לפני 2030, כל מה שצריך זה רצון פוליטי, ואם כל התנאים להצטרפות מתקיימים, אז אין צורך לקשור חברות מלאה לכל תאריך שנקבע מראש – אמרה אורסולה פון דר ליין, נשיאת הנציבות האירופית בפודגוריצה. היא הוסיפה: מונטנגרו הגיעה הכי רחוק בדרך של האינטגרציה האירופית, עכשיו היא רק צריכה להציב כמטרה את ההצטרפות עצמה. היא הביעה את שמחתה על כך שהמדינה יצאה לדרך האינטגרציה ועודדה את ההנהגה בפודגוריצה לנקוט בצעדים האחרונים הנדרשים, ודלתות האיחוד האירופי ייפתחו למונטנגרו. נשיא מונטנגרו, יעקב מילאטוביץ’, הודיע במסיבת עיתונאים משותפת בעקבות פגישתו עם נשיאת הנציבות האירופית: שזהו רעיון ריאלי לחלוטין עבור המדינה להצטרף לאיחוד האירופי עד 2030.

בשעות הערב שכבת העננים עשויה להתעבות במספר מקומות. מחר צפוי להיות מעונן חלקית. הטמפרטורות חזויות להיות סביב 8 עד 12 מעלות בבוקר, ובין 12 ל-17 מעלות אחר הצהריים.