חדשות בעברית ה-20 באוטובר 2023 Héber nyelvű híradó 2023.10.20

חדשות בעברית ה-20 באוטובר 2023

Héber nyelvű híradó 2023.10.20

 

במהלך הצהרות משותפות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בתל אביב, העיר ביידן על חמאס: „שהם ביצעו זוועות שגורמים לדאעש להיראות קצת יותר רציונליים”. במקביל, חזר ביידן על אזהרתו לישראל מפני התנהלות המלחמה: „העולם צופה. לישראל יש ערכים כמו ארה”ב ודמוקרטיות אחרות, והם צופים במה שאנחנו הולכים לעשות”. ביידן תמך גם בטענתה של ישראל לפיה הפיצוץ הקטלני בבית החולים בעזה בלילה הקודם היה תוצאה של מתקפת רקטה כושלת של טרוריסטים פלסטינים. במקביל הוסיף: „יש הרבה אנשים שלא בטוחים בזה”, ואז הדגיש, „צריך לזכור שחמאס לא מייצג את כל העם הפלסטיני ורק הביא לו סבל”. ביידן אישר מחדש את תמיכתו בישראל.

הנשיא ג’ו ביידן נפגש עם קבוצה של ישראלים שנלחמו במהלך התקפות חמאס, הצילו חיים, הגיבו ראשונים בשטח, וגם עם קרובי משפחתם של ההרוגים, והקשיב לסיפוריהם האישיים. אלי באר, נשיא ומייסד מאוחדת הצלה, אמר לנשיא: „אתה השפעה מרוממת על כל המדינה”. ביידן חזר על האמירה המפורסמת שלו – לא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני. הוא גם סיפר בפירוט על פגישתו הגדולה עם גולדה מאיר.

הנשיא נפגש גם עם רייצ’ל אדרי. פחות משעה לאחר שחמאס פתח במתקפתו ב-7 באוקטובר, התגלגלו שתי משאיות לתוך העיירה אופקים ובהן 14 מחבלים והארסנל שלהם, אמר ראש העיר איציק דנינו. רק הפעולה הספונטנית של התושבים והמשטרה, חמושים בסכינים, כמה אקדחים ולבסוף רובים של המחבלים עצמם, עצרה את הזוועה, העיר איבדה כ-50 בני אדם תוך חמש שעות. רחל ודוד אדרי ניסו להסיח את דעתם של החוטפים שלהם עם אוכל ושיחה. רחל ביקשה שוב ושוב ללכת לשירותים כדי שהצלפים שצפו בבית יידעו שהיא בפנים. היא שיקרה באופן ספונטני כשהמחבלים מצאו ראיות לכך שבניה היו שוטרים, ואמרה שהם היגרו לארצות הברית. השקר הזה היה כדי לרצות את המחבלים, שכן חמאס מפנטז לא פעם על יהודים שנמלטים מישראל. היא הבזיקה שוב ושוב חמש אצבעות לעבר החלון, בהנחה שצופים בה, כדי ליידע את הכוחות כמה מחבלים היו בפנים.

רוסיה מסווגת את ההתקפה על בית חולים ברצועת עזה כפשע ומעשה של דה-הומניזציה, אמרה מריה זכרובה, דוברת משרד החוץ הרוסי. „כמובן שאנחנו מסווגים פשע כזה כפשע, מעשה דה- הומניזציה”, אמרה זהרובה. לדברי הדיפלומטית הרוסיה, ישראל חייבת להוכיח שהיא לא צד לפיגוע בבית החולים בעזה. „הם צריכים לא רק לפרסם תגובות בתקשורת ובמדיה החברתית, אבל גם לספק עובדות”. – הוסיפה. דוברת משרד החוץ הרוסי קראה לארה”ב להציג תמונות לוויין שיוכלו לסייע בהבהרת המצב ובזיהוי מבצע הטרגדיה.

אם ישראל לא תפסיק את התקפתה ברצועת עזה, איש לא יוכל לעצור את המוסלמים בעולם ואת „כוחות ההתנגדות”, אמר המנהיג הדתי והפוליטי העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, לפי דיווח בטלוויזיה הממלכתית האיראנית. „אם המשטר הציוני ימשיך בפשעיו, המוסלמים וכוחות ההתנגדות יכעסו, ואף אחד לא יוכל לעצור אותם”, אמר המנהיג האיראני. הוא הוסיף שאף אחד לא צריך לקוות שגורמים מסוימים, כולל איראן, „יוכלו למנוע את כוחות ההתנגדות „. עלי חמינאי התייחס ל”ציר ההתנגדות”, שהוא שם לא רשמי למדינות וארגונים עוינים למדינה היהודית, הכוללים, בנוסף לאיראן, למשל את חמאס וחיזבאללה.

„ארה”ב ובעלות בריתה מעבירות לאוקראינה כלי רכב משוריינים, ציוד הגנה אווירית וטילים בעלי דיוק גבוה. בניגוד להסכמים בינלאומיים, וושינגטון כללה גם פצצות מצרר בחבילות הסיוע הצבאיות שלה. סוגיית מסירת מטוס הקרב הטקטי 16-F לקייב עלו לרמה מעשית. הגעתם צפויה כבר בשנה הבאה. בתגובה לאיומים הללו, ננקוט בצעדים מתאימים ונחזק את גבולותינו המערביים”, אמר שויגו. הוא ציין כי בנוסף לאספקת נשק, מדינות נאט”ו מספקות לכוחות המזוינים האוקראינים מידע מודיעיני, מאמנות עבורם חיילים אוקראינים ושולחות שכירי חרב ויועצים לאוקראינה. לדברי שויגו, על ידי הגנה על משטר קייב, „המערב הקולקטיבי פתח במלחמה היברידית נגד רוסיה בתחומים הצבאיים- פוליטיים, המשפטיים, הכלכליים וההומניטריים”.

הודות להשקעות של חברות מזרחיות, הונגריה נמצאת כיום במקום הרביעי בייצור סוללות חשמליות, אך בקרוב תעלה למקום השני בדירוג העולמי, הצהיר שר החוץ והמסחר, פיטר סייארטו, בבייג’ינג. על פי הודעת המשרד, שר החוץ דיווח בפורום הבינלאומי של יוזמת החגורה והדרך, כי הונגריה היא הדוגמה הטובה ביותר לשיתוף פעולה מועיל הדדי בין מזרח למערב, שעשתה מאמצים אדירים להפוך לנקודת מפגש חשובה להשקעות משני הכיוונים. הוא ציין כי לכל שלושת מותגי רכב הפרימיום הגרמניים יהיו בסיסי ייצור בארצנו. בנוסף, הוא הדגיש כי כל עשרת יצרניות הסוללות החשמליות הגדולות בעולם הן חברות מזרחיות, חמש מהן כבר התחייבו להונגריה, כמו גם החברה הגדולה במגזר, CATL הסינית.

במהלך סוף השבוע מזג האוויר יהיה מעונן חלקית. הרוח תיחלש ביום ראשון, ונוכל להתכונן להתבהרות.

הטמפרטורות תהיינה בין 12 ל- 22 מעלות בבוקר, ובין 16 ל- 23 מעלות אחר הצהריים.