Héber nyelvű híradó 2023.10.04 חדשות בעברית ה-4 באוקטובר 2023

חדשות בעברית ה-4 באוקטובר 2023 Héber nyelvű híradó 2023.10.04

 

ברוח הנורמליזציה הסעודית הפוטנציאלית שהואצה בימים האחרונים, הגיעה לריאד משלחת ישראלית בכירה נוספת בראשות שר התקשורת, שלמה קרעי. המשלחת בת 14 חברים שתגיע לקונגרס היוצא דופן של איגוד הדואר העולמי ב-2023 תכלול את חברי סיעת הליכוד בממשלת ישראל וכן כמה בכירים במשרד התקשורת, נציגי הדואר ומשרד החוץ, הודיע משרדו של קרעי. אל השר יצטרף יו”ר ועדת הכלכלה של הכנסת דוד ביטן מהליכוד. על פי התוכניות שהוכרזו קודם לכן, יישא קרעי נאום בכנס, ובקשר לאירוע יפגוש את מייקל רטני, שגריר ארה”ב בסעודיה, ושר התקשורת של טורקיה, כך הודיעה לשכת השר. קרחי הוזמן גם על ידי תומך ישראל הבולט מוחמד סעוד לסוכתו בריאד. „אנחנו כאן בחול המועד סוכות, בכנס בינלאומי. נפגוש נציגים מכל העולם ונקרב את השלום בין מדינת ישראל לסעודיה”, אמר קרעי בהצהרת וידאו לאחר שנחת במדינת המפרץ בראש המשלחת.

ביום שני חרדים ברובע המוסלמי בעיר העתיקה בירושלים ירקו על המדרכה כשראו נוצרים נושאים צלבים עוברים לידם. היורקים היו גברים וילדים. בימים האחרונים הצטרפו עשרות אלפי יהודים לאירועים ולתפילות שנערכו לרגל חג הסוכות. תועדו מספר מקרים של יריקה ע”י יהודים על או ליד נוצרים בעיר העתיקה בירושלים, עדות לכך שהתנהגות זו נפוצה.

„עיר הבירה” של נגורנו קרבאך, שטפנקרט, הפכה למעשה לעיר רפאים, כשבכל העיר נותרו רק כמה מאות אנשים, כולל חולים, קשישים ונכים – הכריז הצלב האדום הבינלאומי )ICRC(. „העיר שוממה לגמרי. בתי החולים לא עובדים, הצוות הרפואי איננו, אפילו מנהל חדר המתים איננו. מה שיש כאן הוא די סוריאליסטי”, אמר מנהיג צוות הצלב האדום, מרקו סוצ’י מ-Stepanakert. לדבריו, בעוד שהמשטרה האזרית כבר החלה לפטרל ברחובות, צוות הצלב האדום מסתובב בעיר עם רמקולים ומחפש אנשים תקועים. כך מצאו, בין היתר, חולה סרטן קשיש, מרותק למיטה, שכבר הראה תסמינים של תת תזונה חמורה, ואשר נלקח לארמניה באמבולנס, הסביר. עם זאת, הוא הוסיף כי קשה ביותר למצוא את אלה הזקוקים למרבית העזרה תחת נסיבות כאלה.

נשיא תוניסיה, קאיס סאיד, דחה את התמיכה הכספית שהציע האיחוד האירופי בספטמבר, משום שלדבריו היא מפרה את ההסכם שנחתם בין שני הצדדים לפני שלושה חודשים. דחייתו של סעיד עלולה לערער את ההסכם שעליו חתמו האיחוד האירופי ותוניסיה ביולי, הכולל בין היתר צעדים למאבק בסחר בבני אדם והידוק הגנת הגבולות. בספטמבר הודיעה הנציבות האירופית כי תעניק לתוניסיה תמיכה תקציבית בסך 127 מיליון יורו כחלק מהסכם למאבק בהגירה בלתי חוקית מאפריקה לאירופה. „תוניסיה דוחה את הסיוע שהודיע האיחוד האירופי. לא בגלל הסכום הקטן, אלא בגלל שההצעה מפרה את ההסכם שנחתם ביולי”, אמר נשיא תוניסיה. בהתאם להסכם ביולי, האיחוד האירופי מספק גם חבילת סיוע פיננסי ברמת מאקרו של מיליארד יורו )387 מיליארד הונגרי( לתוניסיה, הנאבקת בקשיים כלכליים.

שכבת העננים חזויה להתעבות בכל מקום לקראת הערב. מחר צפוי מזג אוויר בהיר, הטמפרטורות תהיינה סביב 7 עד 13 מעלות בבוקר, ובין 20 ל- 23 מעלות אחר הצהריים.