חדשות בעברית 2023.08.21 Héber nyelvű híradó

חדשות בעברית2023.08.21

Héber nyelvű híradó

ויקטור אורבן ניהל שיחות עם נשיא טורקיה רג’פ טאיפ ארדואן. ראש הממשלה גם שיתף תמונה מהפגישה ברשתות החברתיות. הוא כתב: פגישה חשובה עם הנשיא ארדואן. אנרגיה, מסחר, ביטחון. הונגריה וטורקיה הן שותפות אסטרטגיות. בפגישה בין ראש הממשלה ויקטור אורבן לנשיא טורקיה רג’פ טאיפ ארדואן, נושאים כגון שיתוף הפעולה האנרגטי בין שתי המדינות ואשרור הצטרפותה של שוודיה לנאט”ו עמדו גם הם על הפרק, כך הודיע ​​שר החוץ והמסחר פיטר סייארטו. השר גם ציין כי הונגריה וטורקיה ניהלו עד כה שותפות אסטרטגית, והצדדים כבר הסכימו כי רמת שיתוף הפעולה הזו תוגבר. 

ממשלת ישראל אישרה תוכנית לחמש שנים של קרוב ל-3.2 מיליארד שקל לפיתוח מזרח ירושלים לאחר ששר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הקפיא את הכסף. „ההחלטה הזו תשנה את פני ירושלים”, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר ישיבת הממשלה. הכספים הוקפאו כנגד העברת 200 מיליון שקל למכינה של האוניברסיטה העברית לשילוב ערבים באקדמיה ובהשכלה גבוהה. היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי פנה אליו לפני שבוע וחצי בהמלצה ביטחונית ברורה לפיה עידוד תושבי מזרח ירושלים להשתלב באוניברסיטאות בישראל יצמצם את הטרור בירושלים. עם זאת, סמוטריץ’ טען כי המכינה תוביל ל”לאומיות והקצנה”. 

צבא ההגנה לישראל הודיע ​​כי זיהה מזל”ט לכיוון ישראל מרצועת עזה, שיורט בהצלחה על ידי כיפת ברזל. כלי הטיס, שטיסתו זוהתה על ידי רוב מערכות ההגנה מרגע ההמראה, לא נכנס לשטח ישראל. בהודעת הצבא הודגש כי המל”ט אינו מהווה איום על יישובי ישראל הגובלים באזור, ובהתאם להנחיות, האזעקות לא הופעלו.

ממשלת אוקראינה קראה לישראל שלא להחזיר את הפליטים האוקראינים. אם זה לא ייעשה, אוקראינה לא תאפשר לצליינים ישראלים לנסוע לאומן במהלך החגים הקרובים ותפסיק את הסכם ביטול הוויזה עם ישראל. במסגרת התדרוך השבועי שלו לאזרחי אוקראינה, שיגר זלנסקי מסר חמור לישראל: „הקשבתי לדיווחים של משמר הגבול, משרד החוץ, מודיעין על הטיפול באזרחינו – הפליטים – במדינות שונות ועל תקנות ויזה. על הבעיות שאיתן מתמודדים אזרחי אוקראינה בפועל בעת קבלת ויזה. יש להבטיח את זכויות האזרחים האוקראינים”, הכריז.

אוקראינה תקבל מטוסי קרב F-16 מהולנד, כך הודיע ​​נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ברשתות החברתיות לאחר שיחות עם ראש ממשלת הולנד מארק רוטה. „יהיו מטוסי F-16 במרחב האווירי של אוקראינה. הסכם פורץ דרך. נכון להיום, יש פרטים קונקרטיים. תודה הולנד, תודה לך מארק!” כתב זלנסקי. ראש המדינה גם פרסם סלפי עם ראש הממשלה מארק רוטה מול מטוס F-16. זלנסקי כינה את ההסכם צעד נוסף לחיזוק „המגן האווירי” של אוקראינה.

מזג האוויר השקט יישאר גם בערב. מחר יימשך מזג האויר הבהיר והחם. הטמפרטורות תהיינה סביב 18 עד 22 מעלות בבוקר, ובין 31 ל- 35 מעלות אחר הצהריים.