Héber nyelvű híradó 2023.07.24 חדשות בעברית

Héber nyelvű híradó 2023.07.24 חדשות בעברית

 

חדשות בעברית Héber nyelvű híradó

 

אף הונגרי לא נמצא בסכנה ברודוס מוכת השריפה ביערות, כך הודיע ביום ראשון מזכיר המדינה במשרד החוץ האחראי על היחסים הבילטרליים ברשתות החברתיות. טאמאש מנצר כתב שנכון לעכשיו, שגרירות הונגריה באתונה נמצאת בקשר עם 110 הונגרים, הם נרשמו להגנה קונסולרית. בהתבסס על מידע מסוכנויות נסיעות, ניתן להעריך את המספר הכולל של ההונגרים בסביבות 400, הוא הוסיף. הוא הסביר: לפי המידע העדכני, 91 הונגרים מושפעים מהפינוי, אך המספר משתנה כל הזמן. השגרירות מספקת להונגרים את כל המידע הזמין.

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו קיבל קוצב לב ועדיין נמצא במעקב במחלקת הלב של בית חולים ליד תל אביב, אמרו רופאיו. „ההשתלה עברה בצורה חלקה ללא סיבוכים. הוא אינו בסכנת חיים, מצבו טוב והוא חוזר לשגרה”, אמר רועי ביינארט, העומד בראש המרכז במרכז הרפואי שיבא. נתניהו קיבל מוניטור לב לפני שבוע לאחר שאושפז בשל מה שלדבריו היה התייבשות בזמן חופשה בכנרת ללא הגנה מתאימה מפני גל החום. המנהיג בן ה-73 זומן בדחיפות בסוף השבוע לאחר שזוהתה אצלו „הפרעת קצב חולפת”, אמר ביינארט. בסרטון לפני ההשתלה אמר נתניהו: „אני מרגיש מצוין, אבל אני חייב להקשיב לרופאים שלי”. לשכת נתניהו הודיעה ביום ראשון כי ישיבת הממשלה השבועית נדחתה.

הרמטכ”ל הרצי הלוי הזהיר כי לאיחוד בצה”ל נגרם נזק „מסוכן”, כאשר אלפי חיילי מילואים נשבעו לא להיכנס לשירות התנדבותי במחאה על מהלכי הממשלה לשינוי מערכת המשפט. הוא הפציר במילואים אלה לשקול שוב ולחזור לתפקיד. הוא גם הזהיר כי ישראל תהיה בסכנה קיומית ללא צה”ל מאוחד, הכולל את החיילים „הטובים ביותר”.

ההגירה הבלתי חוקית מזיקה לכולם, מלבד לאלה הסוחרים בבני אדם – קבעה ראש ממשלת איטליה, ג’ורג’יה מלוני, בנאום הפתיחה של ועידת הפיתוח וההגירה המתקיימת ברומא, בה קראה לסייע למדינות המוצא להתפתח כפתרון למניעת יציאת מהגרים. ג’ורג’יה מלוני הצהירה כי ברצונה להתחיל עם הפגישה מה שמכונה „תהליך רומא”, שמטרתו לעצור את ההגירה ההמונית לאירופה. היא התוותה תוכנית פיתוח בת שש נקודות לתמיכה במדינות מוצא ומעבר, כמו גם שיתוף פעולה רשמי ושירות חשאי למיגור ארגוני סחר בבני אדם.

מתקפת הנגד האוקראינית שהחלה בתחילת יוני כדי לדחוק את הכוחות הרוסיים מאוקראינה נכשלה, כך הודיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך פגישתו עם מקבילו הבלארוסי, אלכסנדר לוקשנקו, בסנט פטרסבורג. „אין מתקפת נגד”, אמר לוקשנקו, לפי סוכנות הידיעות הרוסית אך פוטין קטע את דבריו ואמר „יש, אבל היא נכשלה”. פוטין ולוקשנקו נפגשו לראשונה כמעט חודש אחרי שהחברה הצבאית הפרטית הרוסית וגנר ביצעה הפיכה, בסיומה מילא מנהיג בלארוס תפקיד חשוב. במהלך הדיון בסנט פטרבורג אמר פוטין כי שני המנהיגים יקדישו „יום וחצי, יומיים” לדיונים דו-צדדיים. „ביטחון האזור” עומד על הפרק, הדגיש פוטין.

בשעות הערב צפויים משקעים בכל מקום. מזג האוויר יתקרר במהלך היום מחר. הטמפרטורות תהיינה סביב 17 עד 22 מעלות בבוקר ובין 20 ל- 37 מעלות אחר הצהריים.