héber nyelvű híradó 2023-XI-08 חדשות בעברית ה-8 בנובמבר

héber nyelvű híradó 2023-XI-08 חדשות בעברית ה-8 בנובמבר

אנו ממשיכים לבקש מבריסל לחקור את הסיוע ששולם לרשויות הפלסטיניות ולברר אם הוא יכול היה להגיע לטרוריסטים – הצהירה קינגה גאל, נשיאת קבוצת פידס בפרלמנט האירופי, בהודעה שפורסמה ברשתות החברתיות. הפוליטיקאית הזכירה כי לפני חודש פתח חמאס במתקפת טרור אכזרית נגד ישראל, וכמעט מיד עלה בעיתונות המערבית כי ארגון הטרור ייצר נשק ממקורות בבריסל, בו היה שימוש בגל החיסול האכזרי. בתגובה לחדשות, אוליבר וורהאיי, הממונה על מדיניות השכנות וההרחבה, והמפלגות פידס ו-KDNP בקשו להקפיא את הכספים שנשלחו לפלסטין ולחקור אם 691 מיליון היורו שולמו לארגוני טרור – אמרה קינגה גאל.

יום אבל לאומי נערך ביום שלישי בישראל לזכר קורבנות הפיגוע ב-7 באוקטובר של ארגון הטרור חמאס. בישראל, ביום שלישי בשעה 11:00, נערכה דקת דומיה לזכרם של יותר מ-1,400 הקורבנות שמתו לפני חודש. בנוסף להרוגים, נפצעו מספר אלפים, וכ-240 בני אדם, בהם תינוקות, ילדים קטנים, נשים וקשישים, נגררו לרצועת עזה על ידי החמושים שפלשו למדינה. ביום שלישי נערכו הנצחות במוסדות ציבור ברחבי הארץ, בהם באוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב והטכניון בחיפה, שפתחו בדקת דומייה. האירוע המרכזי נערך בשעה 7:30 בערב בתל אביב, בהיכל התרבות. במוסדות החינוך ובתנועות הנוער הוקדשו ביום שלישי ההוראה והפעילויות לזכר הנרצחים.

כוחות ישראליים המשיכו לדחוף לתוך רצועת עזה, על פי הדיווחים, עד בית החולים שיפא במובלעת – שמתחתיו נמצא מרכז הפיקוד של חמאס – כשהם ממשיכים לנטרל את רשת המנהרות התת-קרקעית של חמאס ואת היכולות הצבאיות. דובר צה”ל דניאל הגרי אמר בתדרוך כי כוחות הקרקע „מגבירים את הלחץ על העיר עזה”, שבה על פי ההערכות נמצא הפיקוד המרכזי של חמאס, לאחר שהצליחו לבודד ולהקיף את הרצועה הצפונית. הגרי אמר כי צה”ל הרג כמה מפקדי שדה של חמאס בתקיפות אוויריות ומבצעים ליליים, מה שיפגע באופן משמעותי ביכולתו של חמאס לבצע התקפות נגד”. בנוגע לרשת המנהרות של חמאס אמר הגרי כי כוחות ההגנה הורסים כל מנהרה בה הם נתקלים ב”אמצעים שונים ומגוונים”. שר הביטחון יואב גלנט שיבח גם הוא את המבצעים האחרונים של צה”ל בעזה וכינה אותם „מרשימים”.

שלטונות אוקראינה פינו עד כה כמעט 200 ילדים מאזור קופיאנסק במחוז חרקוב כדי להגן עליהם

מהפגזות של הצבא הרוסי, אמר אולה סיניהובוב, מושל האזור, ביום שלישי. הפקיד הוסיף כי פינוי הילדים יימשך. לפי דבריו, ביממה האחרונה המשיך הצבא הרוסי לבצע תקיפות נגד מתקני תשתית אזרחיים באזורי חרקוב, איזיום, צ’והויב, בוהודוהיב וקופיאנסק. יותר מ-17 התנחלויות באזור חרקוב היו תחת אש, הוא כתב. Serhiy Liszak, מושל מחוז דניפרופטרובסק במזרח המדינה, הודיע כי ביום שלישי תקפו הכוחות הרוסיים מתקן תשתית ליד העיר קריבי ריה.

מזג האוויר יישאר מעונן וערפילי בערב. מחר יהיה שוב מעונן חלקית. הטמפרטורות תהיינה סביב 0 עד 5 מעלות בבוקר, ובין 11 ל-15 מעלות אחר הצהריים.