חדשות בעברית ה-18 באוקטובר 2023 Héber nyelvű híradó 2023.10.18

חדשות בעברית ה-18 באוקטובר 2023

Héber nyelvű híradó 2023.10.18

שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן הודיע רשמית כי נשיא ארה”ב ג’ו ביידן ביקר היום בישראל. את ההודעה הודיע בלינקן בעקבות פגישה ממושכת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בבסיס האוויר של הקריה בתל אביב, שנמשכה כשבע וחצי שעות. „הנשיא ביידן יבקר בישראל ביום רביעי. הוא מגיע לכאן ברגע קריטי עבור ישראל, האזור והעולם”, כתב בלינקן בפוסט. בפוסט אחר כתב בלינקן: „ארצות הברית וישראל הסכימו לפתח תוכנית שתאפשר לסיוע הומניטרי ממדינות תורמות וארגונים רב-צדדיים להגיע לאזרחים בעזה, לרבות יצירת אזורי ביטחון אזרחיים”. ביידן עצמו כתב מאוחר יותר: „אני נוסע לישראל ביום רביעי כדי לעמוד בסולידריות נגד מתקפת הטרור האכזרית של חמאס”. „לאחר מכן אסע לירדן כדי לטפל בצרכים ההומניטריים הקשים, להיפגש עם מנהיגים ולהבהיר שחמאס אינו מייצג את ההגדרה העצמית הפלסטינית”, הוסיף.

אם ישראל לא תפסיק את התקפתה ברצועת עזה, איש לא יוכל לעצור את המוסלמים בעולם ואת „כוחות ההתנגדות”, אמר המנהיג הדתי והפוליטי העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, לפי דיווח בטלוויזיה הממלכתית האיראנית. „אם המשטר הציוני ימשיך בפשעיו, המוסלמים וכוחות ההתנגדות יכעסו, ואף אחד לא יוכל לעצור אותם”, אמר המנהיג האיראני. הוא הוסיף שאף אחד לא צריך לקוות שגורמים מסוימים, כולל איראן, „יוכלו למנוע את כוחות ההתנגדות „. עלי חמינאי התייחס ל”ציר ההתנגדות”, שהוא שם לא רשמי למדינות וארגונים עוינים למדינה היהודית, הכוללים, בנוסף לאיראן, למשל את חמאס וחיזבאללה.

התחזקות היחסים בין הונגריה לסין הביאה בשנים האחרונות תוצאות כלכליות יוצאות דופן, שהשפעותיהן החיוביות מורגשות גם בחיי היומיום של אנשים, אמר שר החוץ והמסחר, פיטר סייארטו, בבייג’ינג. ראש המשרד דיווח כי ראש הממשלה ויקטור אורבן נפגש עם מקבילו הסיני לי צ’יאנג והנשיא שי ג’ינפינג, איתם דנו בסוגיות העיקריות של שיתוף פעולה דו-צדדי. הוא הדגיש: שתי המדינות חתמו על הסכם השותפות האסטרטגית המקיף לפני שש שנים, ובכך הצליחו לחזק את היחסים הפוליטיים, מה שהביא גם לתוצאות כלכליות רציניות ביותר, הביא להשפעות חיוביות שניתן לחוש בחיי היומיום, למשל, הבאת טכנולוגיה מודרנית ויצירת מקומות עבודה רבים בצורה של השקעות סיניות. שי הדגיש שיוזמת One Belt, One Road שעליו הכריז ואסטרטגיית הפתיחה המזרחית של ממשלת הונגריה מחזקים זה את זו.

ראש הממשלה ויקטור אורבן קיים שיחות דו-צדדיות עם ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה, בבייג’ינג ביום שלישי, אמר ברטלן הוואשי, ראש לשכת העיתונות של ראש הממשלה. שני המנהיגים דנו בשיתוף פעולה הונגרי-רוסי בתחומי הובלת גז ונפט ואנרגיה גרעינית. בפגישה הדגיש ויקטור אורבן את חשיבות השלום. הוא הסביר: יש חשיבות מכרעת לכל היבשת, כולל להונגריה, לשים קץ לזרם הפליטים, לסנקציות ולקרבות – הסביר ברטלן הוואשי בהודעה.

עננים עשויים להתעבות בכל מקום בשעות הערב. מחר, סופת ציקלון תביא לשינויים במזג האוויר שלנו. הטמפרטורות תהיינה סביב 0 עד 7 מעלות בבוקר ובין 8 ל-21 מעלות אחר הצהריים.