חדשות בעברית Héber nyelvű híradó 2023.08.24

חדשות בעברית Héber nyelvű híradó 2023.08.24

 

„במקלט – אזעקה בקייב”, כתבה קטלין נובאק בפוסט. נשיאת הונגריה הגיע ביום שלישי לאוקראינה, ביקורה הראשון בברגסאס באגן הקרפטים. ביום רביעי היא השתתפה בפורום של פלטפורמת קרים בהזמנתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, ומעריכים כי אזעקת ההתקפה האווירית התרחשה במהלך אותה זמן. על פי מידע לעיתונות, נצפו טילי שיוט רוסיים מסוג Kalibr בכיוון בירת אוקראינה. התקפות טילים ומזל”טים על קייב אינן חריגות, הפעם האחרונה בה נשמעו פיצוצים בבירת אוקראינה הייתה ב-11 באוגוסט.

„לאוקראינה יש את הזכות לומר: היכן שהמלחמה התחילה, בקרים, שם היא חייבת להסתיים, כלומר עם שחרור קרים”, אמרה קטלין נובאק בפורום פלטפורמת קרים, לפי פורטל החדשות האוקראיני Ukrajinska Pravda. נשיאת הונגריה אמרה שבסכסוך, כמובן, יש לעמוד לצד אוקראינה ולגנות את התוקפנות הרוסית. „השלמות הטריטוריאלית והריבונות של אוקראינה אינן מוטלות בספק”, ציינה נשיאת הונגריה. קטלין נובאק הדגישה: אוקראינה נהנית מהכבוד והסולידריות של הונגריה. היא הדגישה גם את חשיבות ההגנה ועתידם של הילדים, שהמלחמה העמידה בסכנה. „המשאלה העיקרית שלי היא שיהיה שלום בין שתי המדינות, ובדרך זו, בודפשט תעשה הכול על מנת להגיע להסכם”, הדגישה, לפי הדיווח של פורטל אוריגו.

הנשיא יצחק הרצוג ממשיך לנסות להגיע לפשרה בין הקואליציה לאופוזיציה בנושא הרפורמה המשפטית. לפי חדשות ערוץ 12, הרצוג הציע לאחרונה פשרה חדשה, לפיה מה שנקרא החוק להורדת רמת הסבירות יישאר, אך הוא יוקל, והוועדה לבחירת שופטים תשתנה בצורה מתונה מזו שהוצעה במקור. על פי הטיוטה ישונה הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שאחד משלושת שופטי הוועדה )3 שופטים מתוך 9 חברי ועדה( יהיה שופט שנבחר על ידי שר המשפטים או שופט בדימוס. הצעת הפשרה על הוועדה לבחירת שופטים מגבירה את כוחה של הקואליציה בוועדה לעומת המצב הקיים, אך עדיין לא מבטיחה רוב. שר המשפטים יריב לוין בירך על ההצעה, אך התעקש על טיוטה שמתחשבת גם לתקופת הימין באופוזיציה. במפלגת האחדות הלאומית, בראשות בני גנץ וגדעון סער, לא התייחסו ספציפית לטיוטה, אך אמרו כי ישמחו להגיע לפשרה כלשהי.

לאחר תוצאות השבת, מאות אלפי ישראלים ברחבי הארץ שוב מפגינים נגד הרפורמה המתוכננת של הביקורת המשפטית של הקואליציה. הפגנות נגד הרפורמה המתוכננת מתקיימות ביותר מ-150 מקומות ברחבי ישראל. המטרה שלהם היא עדיין לתת תנופה חדשה למאבק בתוכנית הרפורמה הרדיקלית של הקואליציה. מאות אלפים ברחבי הארץ הפגינו במוצ”ש נגד הרפורמה השנויה במחלוקת של הממשלה במסגרת סדרת הפגנות שנמשכות כבר יותר מחצי שנה. לטענת חלקם, אם לא ניתן להסדיר את הנושא בפתרון פשרה, זה עלול להיות סופה של הקואליציה.

יורם סופר, מפקד משטרת מרחב חוף ישראל, הנחשב למועמד מוביל לתפקיד מפקד המשטרה, הבהיר כי במקרה של משבר חוקתי הוא יעמוד לצד בית המשפט העליון נגד הממשלה. מסמך רשמי של משרד התחבורה מזהיר מפני פקקים קרובים, המצביע על כך שהחל מהחודש הבא, עם חזרת הילדים ללימודים, ניתן לצפות להחמרת הצפיפות בכבישי ישראל, כמו גם חזויה פגיעה באפשרות לחזות את התחבורה הציבורית.

יבגני פריגוז’ין, מייסד קבוצת וגנר, מת בהתרסקות מטוס. שלטונות רוסיה אומרים שמנהיג שכיר החרב היה ברשימת הנוסעים של המטוס שנסע ממוסקבה לסנט פטרסבורג כשהתרסק. לפי מידע ראשוני, נהרגו גם שבעה נוסעים ושלושה אנשי צוות במטוס. סוכנות התחבורה האווירית הפדרלית

של רוסיה, Rosaviatsia, פתחה בחקירה של התרסקות מטוס ה- Embraer, שאירעה ביום רביעי באזור טבר, כך מסרה הסוכנות בהצהרה. הם הוסיפו: שמו של יבגני פריגוז’ין נמצא ברשימת נוסעי הטיסה שהתרסקה, מדווחת סוכנות הידיעות הממלכתית הרוסית TASS.

הסכמים חשובות הושגו במהלך הפגישה עם וולודימיר זלנסקי, כך נחשף בפוסט של קטלין נובאק ברשתות החברתיות. בין היתר מקימות שתי המדינות ערוץ תקשורת נשיאותי ישיר, שבאמצעותו הם יכולים ליצור קשר מיידי זה עם זה. גם היחסים בין שתי המדינות יירשמו במסמך חדש, שהכנתו החלה לאחר ההתייעצות. ביחס למלחמה ולמצב המלחמה, הונגריה הציבה עזרה נוספת בפרספקטיבה, ולכן נושא הילדים שנפגעו מהמלחמה ונוסחת השלום שיזם נשיא אוקראינה, שגם הונגריה רוצה להיות מעורבת במשא ומתן, עלתה במהלך את המשא ומתן.

מגיל ארבע עשרה, כל אחד יוכל לשנות באופן חופשי את מינו ואת שמו הפרטי בגרמניה, על פי מה שנקרא חוק ההגדרה העצמית, שאומץ על ידי ממשלת גרמניה השבוע. המרכיב המרכזי בטיוטה שהוגשה למחוקקים בישיבת הממשלה ביום רביעי הוא שכל אחד מגיל 14 יכול לקבוע באופן עצמאי וחופשי את מינו ואת שמו הפרטי באמצעות הליך פשוט של משרד הרישום, ללא בדיקה רפואית או חוות דעת של פסיכולוג.

במהלך סוף השבוע החום יגבר עוד יותר, במקומות מסוימים הוא יכול להגיע אפילו ל-40 מעלות. חזית קרה תביא לשינוי ביום ראשון. הטמפרטורות תהיינה בין 17 ל- 24 מעלות בבוקר, ובין 32 ל- 38 מעלות אחר הצהריים.