Újabb tűzpárbaj zajlott le Izrael és Szíria között a Golánon לאחר התגובה: צבא אסד יורה פחות לעבר המורדים

Szíria – Újabb tűzpárbaj zajlott le Izrael és Szíria között a Golánon

 Újabb tűzpárbaj volt Szíria és Izrael között hétfőn a Golán-fennsíkon.

    Egy nappal a vasárnapi incidens után hétfőn ismét aknalövedéket lőttek Szíriából Izraelbe, amire válaszul izraeli tankok célba vették és kilőtték a szíriai aknavetőket.
    Az izraeli hadsereg közleménye szerint „a szíriai belső konfliktus során kilőtt” aknagránát nem sebesített meg senkit. A közlemény arra nem tért ki, hogy a kormányhadsereg vagy a lázadók ellenőrzése alatt lévő területről lőtték ki az aknagránátot. 
    Vasárnap, harminckilenc évvel az 1973-as arab-izraeli (jóm-kipúri) háború óta első alkalommal lőtték Izraelből Szíriát. Figyelmeztető lövéseket adtak le, miután aknák csapódtak be egy katonai állásnál a Golán-fennsíkon. 
    Megfigyelők szerint Izraelben a katonai, védelmi ügyek előtérbe kerülése a január 22-én esedékes választás előtti kampányidőszakban a jobboldali pártoknak kedvez, a politikai centrum és a baloldal pártjai ugyanis elsősorban szociális ígéretekkel próbálják megnyerni a szavazókat.

לאחר התגובה: צבא אסד יורה פחות לעבר המורדים

על-פי הדיווח של גורמי האופוזיציה בקוניטרה, לאחר ירי צה”ל – שבא בתגובה לירי פצמ”רים לעבר שטח ישראל – הפסיק צבא אסד לירות לעבר המורדים. בהמשך, דיווחו גורמי אופוזיציה בגולן הסורי, שהירי של החיילים הסורים הוא פחות אינטנסיבי
רועי קייס

האם הירי של צה”ל בצהריים לעבר סוריה הרתיע את צבאו של אסד? גורמי אופוזיציה סורים בקוניטרה דיווחו הערב (יום ב’) כי ההפגזות של הצבא הסורי לעבר המורדים בגולן הסורי פסקו לאחר שצה”ל הגיב לירי שתי פצצות מרגמה לעבר שטח ישראל.

 

על-פי הדיווח של גורמי האופוזיציה בקוניטרה, לאחר מכן המשיכו החיילים הסורים בהפגזות, אך באופן פחות אינטנסיבי לעומת השעות שקדמו לירי של צה”ל. אותם גורמים אמרו כי בשעות הבוקר שיגרו חייליו של אסד שני פגזים בדקה. 

 

 

טנקים משקיפים על סוריה (צילום: אביהו שפירא )
טנקים משקיפים על סוריה (צילום: אביהו שפירא )

 

 

בצהריים נפל פגז סורי סמוך למוצב של צה”ל בגבול ברמת הגולן, צפונית לתל חזקה שברמת הגולן. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. צה”ל ציין אתמול כי „על כל ירי מסוריה תבוא תגובה”, ואכן, מיד לאחר נפילת הפגז, ירו טנקים של צה”ל שני פגזים לעבר שני משגרי מרגמות מסוג D-3 של צבא סוריה. זוהתה פגיעה במשגרים שמוצבים במרחק שישה קילומטרים מהגבול, וכן בתותחים סובייטים. גורם בצה”ל ציין כי „זוהתה פגיעה בתותחים סורים מתנייעים”. במקביל, צה”ל העביר הודעה בנושא לגורמי האו”ם.

 

ירי הטיל אתמול, לראשונה מאז מלחמת יום הכיפורים, גרר תגובה קשה דווקא מצד

 

 צבא סוריה החופשי. ארגון המורדים העיקרי טען כי הירי גרם להסרת המצור שהטילו על כוחות אסד. המורדים הזהירו את „האויב הישראלי מהתערבות בעניין הסורי הפנימי כדי להגן על המשטר הנפשע”.

 

בינתיים, נמשכת גם המתיחות בין סוריה לטורקיה. מסוקים של צבא אסד הפציצו הבוקר את הכפר ראס אל-עיין, שסמוך לגבול הטורקי, כמה ימים לאחר שהכפר נכבש על ידי צבא סוריה החופשי. 9,000 בני אדם נמלטו מהאזור תוך 24 שעות, בעקבות הקרבות העזים.