חדשות בעברית Héber nyelvű híradó 2023.08.11

חדשות בעברית Héber nyelvű híradó 2023.08.11

אנשי הביטחון של משרד ההגנה הישראלי סיכלו ניסיון להבריח 10 מל”טים לרצועת עזה, כך מסר דובר משרד ההגנה הישראלי בהצהרה. כוחות ישראליים תפסו מל”טים המיועדים לקבוצות טרור עזתית במעבר ארז. המל”טים הוסתרו בתיק שחור במיניבוס במעבר ארז בגבול עזה, נאמר בהודעה. עוד הוסיפו כי לפי אנשי הביטחון המל”טים נועדו לכאורה למטרות סיור על ידי ארגוני טרור הפועלים ברצועת עזה. „הודות למאבטחים הערניים במעבר ארז ויחידת K9 סוכל ניסיון ההברחה. במהלך בדיקת הרכב, כלב מאומן במיוחד זיהה את החבילה החשודה וציין את נוכחותה בישיבה על האריזה”.

ממשל ביידן חזר ואמר שנשיא ארה”ב ג’ו ביידן לא הזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש עמו בבית הלבן, לאחר שראש ממשלת ישראל אמר זאת בשני ראיונות שנערכו לאחרונה לכלי תקשורת בארה”ב. „אנחנו ממשיכים לצפות שהנשיא ייפגש עם ראש הממשלה נתניהו מתישהו במחצית השנייה של השנה, בסתיו, וזה יהיה אי שם בארצות הברית”, אמר דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג’ון קירבי בטלפון בתדרוך עם כתבים בתגובה לשאלה בנושא. התגובה גם רמזה על פגישה אפשרית בשולי שבוע העצרת הכללית של האו”ם בספטמבר, בה מתכוונים להשתתף גם נתניהו וגם ביידן. עם זאת, פגישה כזו תהיה רק אחת מני רבות שנשיא ארה”ב יערוך באותו שבוע, ונראה שהיא בעלת פרופיל נמוך יותר מתצלום משותף בחדר הסגלגל אותו מתכנן ראש ממשלת ישראל.

כדי להעלות את המודעות לנושא הביטחון של הקהילה הנוצרית בישראל, ביקר לאחרונה הנשיא יצחק הרצוג במנזר סטלה מאריס בחיפה כדי להיפגש עם מנהיגים נוצרים. „בחודשים האחרונים אנו עדים לתופעות חמורות ביותר ביחס לבני הקהילות הנוצריות המתגוררות בארץ הקודש, אחינו ואחיותינו, אזרחינו הנוצרים, אשר חשים מותקפים במקומות התפילה שלהם, בבתי הקברות וברחוב”, אמר הרצוג מול מנזר הכרמלית מהמאה ה-19. זה בלתי מתקבל על הדעת לחלוטין „, הוסיף הנשיא.

ורשה מתכננת להקים קבוצה פולנית-אוקראינית במטרה לכבוש את מערב אוקראינה בעתיד, אמר שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו בפגישה שהתקיימה במשרדו ביום רביעי. שויגו הדגיש כי פולין הפכה לכלי העיקרי של המדיניות האנטי-רוסית של ארה”ב ושהיא הכריזה על כוונתה להקים את הצבא החזק ביותר באירופה. כפי שאמר, לשם כך החלה ורשה ברכישת נשק בקנה מידה גדול מארצות הברית, בריטניה ודרום קוריאה. בנוסף, היא מתכנת להקים סיירת פולנית-אוקראינית כביכול, על בסיס קבוע, כביכול כדי להבטיח את ביטחון מערב אוקראינה, אך למעשה לצורך כיבוש מאוחר יותר של שטח זה, הוסיף הגנרל.

תרגיל נגד טרור יתקיים בספטמבר בהשתתפות הכוחות הצבאיים של המדינות החברות בקבוצת ADMM+ באזור הימי המזרח הרחוק הרוסי, הודיע משרד ההגנה הרוסי. המשרד גם הודיע כי הושלם תרגיל נגד טרור במיאנמר, בו השתתפו נציגי משרד ההגנה הרוסי, איגוד מדינות דרום מזרח אסיה )ASEAN( וועידת שרי ההגנה של ASEAN Plus. „התרגיל שהושלם, בהשתתפות נציגי מדינות ADMM+, היה התרגיל המכין של זה שייערך בשטח הימי של רוסיה בספטמבר הקרוב”, הודיע משרד ההגנה. בנוסף למדינות החברות ב-ASEAN, קבוצת ADMM+ כוללת גם שמונה שותפים.

41 בני אדם מתו כשהסירה עליה שטו לאיטליה מצפון אפריקה טבעה, כך דיווחה סוכנות הידיעות האיטלקית ANSA, עפ”י ראיונות עם הניצולים. על פי החדשות של ANSA ו-RAI, ארבעת הניצולים – שני גברים, אישה וקטין ללא ליווי – חולצו על ידי אוניית משא של מלטה בשם רימונה במצר סיציליה ולאחר מכן הועברו למשמר החופים האיטלקי, שהעביר אותם לאי למפדוזה בדרום איטליה. הניצולים מגינאה ומחוף השנהב סיפרו למחלצים שיצאו לאיטליה מספאקס שבתוניסיה. לדבריהם, בין הקורבנות שאבדו בים היו שלושה ילדים. בסוף השבוע האחרון, שתי סירות שהובילו מהגרים סבלו תאונות באי למפדוזה. כשלושים בני אדם – בהם שני ילדים – נעלמו בתאונות, אישה וילד קטן נמצאו מתים, אך 57 בני אדם חולצו.

בהוואי, בעיר להאינה, משתוללות שריפות ענק, בתי חולים עובדים בקיבולת מרבית, וקווי החירום כבר אינם זמינים עוד, כך דיווח CNN. יותר מ-14,000 בתים ועסקים נהרסו עד היסוד במאווי על ידי השריפה הקטסטרופלית, ובין התושבים היו כאלה שהיה צריך להציל מהאוקיינוס, מכיוון שהם השליכו את עצמם אל הגלים כדי להימנע מהלהבות. סילביה לוק, סגנית מושל הוואי, אמרה לתקשורת שבתי חולים במחוז לא יכולים עוד לטפל באנשים נוספים בשל הכמות הקיצונית של חולים הסובלים משאיפת עשן וכוויות.

מזג האוויר הבהיר בעיקרו יימשך במהלך סוף השבוע. נוכל להתכונן למזג אוויר קצת סוער ביום ראשון. הטמפרטורות תהיינה סביב 11 עד 18 מעלות בבוקר, ובין 27 ל- 33 מעלות אחר הצהריים.