חדשות בעברית Héber nyelvű híradó 2023.08.07

חדשות בעברית Héber nyelvű híradó 2023.08.07

 

 

 

זוהי בקשה לא ריאלית של ארצות הברית מהונגריה לספק את הנתונים של 900,000 אזרחים הונגרים מעבר לגבול, מכיוון שהדבר יסכן את ביטחונם, אמר בנצה רטווארי. מזכיר המדינה הפרלמנטרי של משרד הפנים אמר: כבר שנים ששתי המדינות מנסות למצוא איזשהו פתרון לסוגיות שעולות, לאחרונה הונגריה שלחה רשימה שבה העלתה הצעות חדשות ב-10 ביוני. לאחר מכן הגיעה ההחלטה שארצות הברית תחמיר את כללי הכניסה. זוהי בקשה „חסרת תקדים )…( לא ריאלית” ממדינה לשחרר את הנתונים של מאות אלפי אזרחיה, מכיוון שכל מדינה „מגינה עליהם בערבויות משפטיות”, גם הונגריה עושה את אותו הדבר – ציין הפוליטיקאי . הוא הוסיף כי בנוסף, שיתוף הפעולה הפלילי עבד יפה מאוד גם בשנים האחרונות, והם דנים בשאלות המשפט הפלילי וחקירות באופן שותף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו טרם החליט אם להעלות את נושא הסיוע לסדר היום, שכן בקבינט נמצאים שרים התומכים בפירוק הרשות הפלסטינית, כמו בצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בן גביר, המתנגדים לסיוע. בישיבת הממשלה הקודמת השרים קיבלו באופן עקרוני את קידום הצעדים שמטרתם למנוע את קריסת הרשות. המהלך התקבל בברכה על ידי הבית הלבן, אך עדיין מחכים לאישור הקבינט הביטחוני. בו זמנית, מבחינה ביטחונית, לפי גורם הבקיא בפרטים, צבא ההגנה לישראל יספק לשרים סקירה מקיפה על המצב בג’נין וברשות הפלסטינית לאחר מבצע „בית וגן”.

לאחר צאת השבת, נמשך השבוע ה-31 של הפגנות המוניות נגד הרפורמה הממשלתית במערכת המשפט. הצעדה מכיכר דיזנגוף לאירוע ברחוב קפלן בתל אביב בשעה שמונה בערב החלה בסביבות השעה שבה מחבל מהג’יהאד האסלאמי ירה בחן אמיר בן ה- 42, ששירת כסייר עירוני, במהלך פיגוע ירי בחלק אחר של העיר. לנוכח הפיגוע הקטלני, ההפגנה התקיימה בנוכחות משטרתית מוגברת, לא הושמעה מוזיקה מהרמקולים, ובניגוד לשבועות קודמים, לא הייתה חסימה בנתיבי איילון, על מנת שלא להפריע לעבודת כוחות הביטחון ושירותי החירום.

כוחות רוסיים שוב תקפו מספר אזורים באוקראינה באמצעות מל”טים וטילים ביום ראשון, על פי

הודעת חיל האוויר האוקראיני. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי גם מרכז אספקת הדם במחוז חרקוב נפגע, ויש פצועים והרוגים. על פי הדיווחים, הצד הרוסי שיגר במהלך הלילה עשרות רחפנים מתוצרת איראן וכלי טיס רובוטיים היפרסוניים ומתמרנים נגד שטחי אוקראינה. ההגנה האווירית הפילה 27 מל”טים והשמידה 30 מתוך 40.

עקב העמקת המשברים העולמיים, הדרך לפירוק מנשק גרעיני הולכת ונעשית קשה יותר – קבע ראש ממשלת יפן בנאומו במלאת 78 שנה להתקפה האטומית על הירושימה. „יפן, המדינה היחידה שספגה מתקפה גרעינית במהלך המלחמה, ממשיכה במאבקה למען עולם נטול נשק גרעיני”, קבע קישידה פומיו, במקור מהירושימה.

משבי רוח יכולים להתגבר ברחבי הונגריה בשעות הערב. מחר צפוי להיות מעונן חלקית עד בהיר. הטמפרטורות תהיינה בין 8 ל- 13 מעלות בבוקר, ובין 20 ל- 26 מעלות אחר הצהריים.