Izraeli-palesztin konfliktus – Biden támogatja a tűzszünet létrejöttét

 

Izraeli-palesztin konfliktus – Biden támogatja a tűzszünet létrejöttét

ביידן לנתניהו: חתרו להפסקת אש, רה”מ: נחושים להשלים את מטרות המבצע

נשיא ארה”ב שוחח עם רה”מ בפעם השלישית מאז החל מבצע „שומר החומות”. בשיחה הדגיש ביידן לראשונה כי הוא תומך בהפסקת הלחימה ברצועה. הוא הוסיף כי על ישראל לעשות את כל המאמצים להימנע מפגיעה באזרחים, על רקע המשך תקיפות צה”ל. נתניהו: נחוש להשיב את הביטחון לאזרחינו

תגיות

ניצחון מוחץ לפנסיונרים: מדינת ישראל מחלקת הטבת…ריאלי | ממומןג’ון אוליבר קורא לפעילות ישראל בעזה „פשע מלחמה”…וואלהA tudósok felfedik: A ráncokat nem az öregedés okozza…Tokeletes Test | ממומןעקב איומים על חייהם: הוצמדה אבטחה ליונית לוי, רינה מצליח, דנה…וואלהRecommended by

נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן שוחח הלילה (שלישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפעם השלישית מאז החל מבצע „שומר החומות” ברצועת עזה. ביידן הדגיש בפני נתניהו כי הוא תומך בהפסקת אש בעזה ודן עם נתניהו במגעים עם מצרים בעניין זה. הוא בירך על המאמצים להפסיק את העימותים בין יהודים וערבים ברחבי הארץ, והביע תקווה כי השקט ישוב לירושלים. זאת, ברקע דיווחים פלסטינים על המשך תקיפות נרחבות של צה”ל ברצועה.

זוהי הפעם הראשונה מתחילת המבצע בה קורא ביידן מפורשות להפסקת אש. נשיא ארצות הברית הוסיף כי הוא רוצה שישראל תעשה כל מאמץ אפשרי להימנע מפגיעה באזרחים בעזה. עד כה, לא הראה ביידן סימנים להגברת הלחץ הציבורי על ישראל, למרות קריאות מצדם של חלק מחברי המפלגה הדמוקרטית להגברת המעורבות לסיום הלחימה שבה נהרגו עשרה ישראלים וכ-200 פלסטינים, בהם עשרות פעילי חמאס והג’יהאד האסלאמי, בנוסף לעשרות ילדים ונשים.

נתניהו השיב לביידן כי הוא נחוש להשלים את מטרת המבצע, ואת הביטחון לאזרחי ישראל. בנוסף, הודה ראש הממשלה לנשיא על תמיכתו העקבית בזכות של ישראל להגן על עצמה.

 

תקיפת צה"ל על מבנה בניין אלג'לאא בו משדרת רשת אל-ג'זירה ברצועה 15 במאי 2021. רויטרס

עוד בוואלה!

ארה”ב: ביקשנו מישראל הצדקה להפלת מגדל התקשורת בעזהלכתבה המלאהעוד בוואלה!

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מוסר הצהרה על חיסוני הקורונה בבית הלבן, 4 במאי 2021. רויטרסהפעם הראשונה בה עשה שימוש במונח „הפסקת אש” מתחילת הלחימה. ביידן (צילום: רויטרס)שיגורים מרצועת עזה לעבר ישראל, 13 במאי 2021. APשיגורים מעזה, אתמול (צילום: AP)

הקריאה להימנע מפגיעת חפים מפשע מגיעה לאחר שאמש אמר שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן כי ישראל לא הציגה שום הוכחות לכך שחמאס פעל ממגדל התקשורת שתקפה ברצועת עזה ביום שבת האחרון. בלינקן אמר כי הוא ביקש מישראל הצדקות למיטוט רב-הקומות, שלטענת צה”ל שימש את הארגון כמטה מודיעין. במבנה פעלו כלי תקשורת זרים, בראשם סוכנות הידיעות אי-פי ורשת אל-ג’זירה.

אתמול טען ראש הממשלה בנימין נתניהו כי המבנה היה „מטרה לגיטימית לחלוטין” ואמר לרשת CBS כי ישראל העבירה לארצות הברית הוכחות לפעילות טרור במהנ דרך ערוצי המודיעין. ואולם, בלינקן אמר היום: „לא ראיתי מידע שכזה”.

בלינקן אמר את הדברים במסיבת עיתונאים בדנמרק, במקביל ללחץ הגובר על ממשל ביידן לפעול להפסקת אש בין ישראל לחמאס, עם תחילת השבוע השני של מבצע „שומר החומות”. בראשון התכנסו מועצת הביטחון של האו”ם ושרי חוץ של מדינות מוסלמיות לדיוני חירום על הלחימה בעזה.

 

נפילת רקטה סמוך לגן ילדים בשדרות, 17 במאי 2021. ללא, יניב כליףנפילת רקטה על גן ילדים בשדרות, אתמול (צילום: יניב כליף, ללא)התייעצות ביטחונית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ בקריה בתל אביב, 17 במאי 2021. טל עוז, משרד הביטחון, אתר רשמיהתייעצות ביטחונית בקריה, אתמול (צילום: אתר רשמי, טל עוז, משרד הביטחון)

בשבת הביע ביידן דאגה בפני נתניהו בשיחתם מפגיעה באזרחים בלתי מעורבים לאחר הפצצת מגדל אל-ג’לא. הוא הבהיר כי יש לוודא שעיתונאים זוכים להגנה.

מהבית הלבן נמסר כי ביידן הבהיר את התמיכה האמריקנית בזכותה של ישראל להגנה עצמית, וגינה את ירי הרקטות מעזה. עם זאת, הוא ציין בפני נתניהו כי בעימות הנוכחי היתה פגיעה באזרחים ישראלים ופלסטינים – כולל בילדים. הוא עוד הביע את דאגתו לגבי האלימות בין יהודים לערבים בתוך ישראל, ועודד את נתניהו לנקוט בצעדים כדי להעמיד לדין את הגורמים הקיצוניים ולהחזיר את הרגיעה על כנה.

פגיעה ישירה בבית באשדוד, 17 במאי 2021. ניב אהרונסוןפגיעה ישירה בבית באשדוד, אתמול (צילום: ניב אהרונסון)כוחות ההצלה ברצועת עזה, 17.5.21. רויטרסכוחות ההצלה בעזה לאחר תקיפת צה”ל, אתמול (צילום: רויטרס)

ראש הממשלה הוסיף ועדכן את הנשיא האמריקני בהתפתחויות ובפעולות שישראל נקטה ובפעולות שהמדינה מתכוונת לבצע בהמשך המבצע. כמו כן, נתניהו הודה על התמיכה הבלתי מסויגת של ארצות הברית בזכותה של ישראל להגן על עצמה.

בתוך כך, ביידן שוחח בטלפון גם עם יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על המצב בעזה. היתה זו השיחה הראשונה בין השניים מאז כניסתו של ביידן לבית הלבן.

Külföld, 2021.05.18Támogatja az Izrael és a Gázai övezetet uraló Hamász iszlamista szervezet közötti tűzszünet létrejöttét – jelentette ki hétfőn Joe Biden amerikai elnök Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnökkel folytatott telefonbeszélgetésében.A Fehér Ház tájékoztatása szerint az elnök ismét leszögezte, hogy Izraelnek jogában áll megvédenie magát „a válogatás nélküli rakétatámadásokkal szemben.” Biden üdvözölte az erőszak kezelése és a Jeruzsálem körüli nyugalom érdekében tett erőfeszítéseket. Ugyanakkor arra ösztönözte Izraelt, hogy mindent tegyen meg az ártatlan civilek védelme érdekében.

„A két vezető megvitatta Izrael katonai műveleteinek haladását a Hamász és más gázai terrorista csoportok ellen.” – áll a Fehér Ház tájékoztatásában. Az amerikai elnök a telefonbeszélgetés során kiemelte, hogy az Egyesült Államok a tűzszünet érdekében együttműködik Egyiptommal és más partnerekkel. A két vezető megállapodott abban, hogy ők és kollégáik szoros kapcsolatban maradnak.

A feszültség április közepén újult ki Izrael és a Hamász között, ezúttal azért, mert zsidó telepesek Jeruzsálem keleti részén ki akartak költöztetni palesztin családokat otthonaikból, akik tiltakoztak ez ellen. Szintén fokozta a feszültséget, hogy izraeli rendőrök intézkedtek az Al-Aksza mecsetnél, a palesztinok emiatt is tiltakoztak.

A Hamász múlt hétfőn kezdte rakétákkal támadni Izraelt, és ez váltotta ki az izraeli ellencsapásokat. Azóta a Hamász több mint kétezer rakétát lőtt ki, de túlnyomó többségüket az izraeli légvédelem elfogta. Izrael harci repülőgépekkel és tüzérséggel több száz célpontot támadott a Gázai övezetben, ahol mintegy kétmillió palesztin él.