A döntés mintegy 300 000 izraelit érint.

Izrael hétfő este kiszélesítette a karaténrendeletet minden külföldről érkezőre a koronavírus megfékezése érdekében tett erőfeszítések részeként.

התפרצות הקורונה: מי צריך להיכנס לבידוד, ומה עומד מאחורי החמרת ההנחיות?

אחרי שמניין החולים בנגיף בארץ עלה ל-50, משרד הבריאות הכריז על חובת בידוד לכל הישראלים ששבו מחו”ל, בניסיון לרכז את המאבק בהתפשטות הנגיף בישראל פנימה. מה עושה מי שחש ברע תוך כדי הבידוד, והאם מגיעים פיצויים למי שנשאר בבית? מדריך

תגיות:

בועז אפרת ודנה ירקצייום שני, 09 במרץ 2020, 23:10

  • שתף
  • 159 תגובות

Play Video

התפרצות הקורונה: מי צריך להיכנס לבידוד, ומה עומד מאחורי החמרת ההנחיות?צילום: המרכז הרפואי פוריה, לע”מ, עריכה: עמית שמחהby TaboolaPromoted Links.ניווט ללא אינטרנט ולגמרי בחינם!FlyTootyמפת התפשטות נגיף הקורונה בישראלהטבעת המהפכנית לאף להפסקת הנחירות שוברת שיאי מכירות בישראלSilentSnoreבהלת הקורונה: ישראל צפויה לבטל את חובת הבידוד לחוזרים מכמה מדינות

ראש הממשלה ומשרד הבריאות הכריזו הערב (שני) כי כל ישראלי שישוב מחו”ל ייכנס לבידוד למשך 14 יום – ההחלטה המשמעותית ביותר מאז תחילת המאבק בנגיף הקורונה בישראל. עבור אזרחים זרים, ההחלטה תכנס לתוקף ביום חמישי. החל מהערב, המאבק המרכזי של משרד הבריאות נגד התפשטות הנגיף יתקיים בישראל פנימה – באמצעות הטלת הגבלות נוספות על הציבור, שיתבקש לשתף פעולה באופן מלא עם ההנחיות שצפויות להתפרסם בימים הקרובים.

לקריאה נוספת: נתניהו: כל השבים מחו”ל יחויבו בבידוד למשך 14 יום קריסה בוול סטריט: הדאו ג’ונס צנח בכ-8% בשל בהלת הקורונה התנסו ללא תשלום בטיפול שיעביר את כאב העקב תוכן מקודםמחלקה ייעודית לחולי קורונה בביח השרון שבמרכז רפואי רבין (בתי החולים בילינסון והשרון) (אתר רשמי)עובדי המחלקה הייעודית לחולי הקורונה בבית חולים השרוןמה עומד מאחורי ההחלטה?

על פי מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, הצעד נעשה כדי לשמר את מספר החולים הנמוך בישראל לעומת מדינות אחרות בעולם, ועל מנת להאט את קצב התפשטות במחלה בארץ. בין היתר, המהלך עשוי להקל על השירות שתיתן מערכת הבריאות לחולים. „אנחנו קונים זמן יקר שיאפשר את המשך שגרת החיים בישראל כמה שיותר זמן, כדי שלא נגיע למצב כמו של מדינות אחרות שבהן סגרו בתי ספר ואוניברסיטאות”.

מי צריך להיות בבידוד?

החל מהשעה 20:00, כל ישראלי ששב מכל מדינה בחו”ל – צריך להיכנס לבידוד של 14 יום. על מי שהיו באחת מהמדינות שעל השבים מהן חלה חובת בידוד עוד קודם לכן (סין, תאילנד, סינגפור, הונג קונג, מקאו, קוריאה הדרומית, יפן, איטליה, סן מרינו, אנדורה, צרפת, ספרד, שוויץ, גרמניה ואוסטריה) – חלה חובת בידוד רטרואקטיבית. כלומר, אם חזרו מאותן מדינות בימים האחרונים, עליהם לשהות בבידוד בזמן שנותר עד שיושלם ל-14 יום.

עוד בוואלה! NEWS

קרובי משפחה של אסירים מתעמתים עם שוטרים מחוץ לכלא ברומא לאחר שהושעו ביקורי המשפחות מחשש לקורונה, 9 במרץ 20206 אסירים נהרגו במרד בבתי כלא באיטליה נגד מגבלות נגיף הקורונהלכתבה המלאה טיהור אוטובוסים של חברת אפיקים בפתח תקווה נגד נגיף הקורונה , מרץ 2020 (ראובן קסטרו)טיהור אוטובוסים של חברת אפיקים בפתח תקווה נגד נגיף הקורונה (צילום: ראובן קסטרו)האם זה צעד חריג בעולם?

ישראל היא מהמדינות המחמירות בעולם בכל הנוגע למאבק בקורונה. היא הייתה מהראשונות שאסרה לטוס לסין ובהמשך למדינות נוספות במזרח. ההחלטה להוסיף מדינות מרכזיות באירופה לפני כשבוע הייתה גם היא תקדימית. עם זאת, ההנחיות הוכיחו את עצמן, שכן רבים מהחולים שהתגלו בישראל הגיעו מאותן מדינות ושהו בבידוד על פי ההנחיות.

ישנו אדם שלא שב מחו”ל ובכל זאת התגלה כחולה קורונה. איך אדע אם זהו מצבי?

משרד הבריאות טרם התייחס לנושא ולא הסביר כיצד יש לנהוג במקרה מעין זה. התסמינים של קורונה עשויים להזכיר את אלה של שפעת או צינון, אולם במידה שיש חשש המתבטא בחום, שיעול יבש, כאב גרון, קוצר נשימה וכאב ראש – ניתן להתקשר למוקד 101 של מד”א ולבקש להיבדק. בכל מקרה, חל איסור להגיע למרכזים רפואיים שונים אם ישנו חשש להידבקות בנגיף.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 8 במרץ 2020 (אתר רשמי , יונתן זינדל/פלאש90)באוצר מעריכים שעלות החלטתו למשק נאמדת ב-5 מיליארד שקלים. נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)במקרה שאני בבידוד ומרגיש ברע, מה עליי לעשות?

במקרה ומתחילים לפתח תסמינים דומים לאלה של שפעת, יש להתקשר למוקד 101 של מגן דוד אדום ולדווח על חשד להידבקות. פרמדיקים יגיעו לביתו של החשוד ממוגנים לחלוטין, וייקחו דגימת כיח שתיבדק במרכז הרפואי שיבא. אם הבדיקה תמצא חיובית, החולה יובא בבידוד לאחד המתחמים המיוחדים שהוכנו לשם כך, שם יאושפז עד להבראתו.

מה מצב התחלואה בישראל?

בישראל נרשמו עד כה 50 חולים, מתוכם ארבעה הבריאו. החולה ה-29 שאותר אתמול היווה נקודת מפנה ביחס של משרד הבריאות למשבר הקורונה – שכן הוא לא שב מחו”ל לאחרונה וכלל לא ידוע כיצד הוא נדבק. בעקבות ריבוי החולים, צפוי משרד הבריאות להתחיל בימים הקרובים „טיפול בקהילה” של החולים – כך שמי שמצבו הבריאותי יאפשר זאת, יישאר בביתו עד שיחלים. זאת, לאור מספר המיטות המוגבל במרכזי הבידוד השונים.

מה המצב כעת בעולם?

נכון להיום התגלו ברחבי העולם 114,044 בני אדם שסובלים מתחלואה בקורונה או שנושאים את הנגיף. מתוכם, 62,834 בני אדם הבריאו ו-4,003 מתו. המדינה המובילה במספר הנגועים בנגיף היא סין, ואחריה איטליה – בה התגלו רק היום 1,797 חולים חדשים. במקום השלישי נמצאת דרום קוריאה, המצטיינת בטיפול במשבר ומצליחה להכיל אותו לאחר התפרצות נרחבת.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב 8 במרץ 2020 (ראובן קסטרו)הבורסה לניירות ערך בתל אביב בצל משבר הקורונה (צילום: ראובן קסטרו)האם ניתן לקבל תשלום על היעדרות מהעבודה?

שר הבריאות יעקב ליצמן הורה לכל העובדים המחויבים להיכנס לבידוד לנצל את ימי המחלה שלהם עבור הימים שבהם הם נעדרים מהעבודה. בימים אלה, עובד הממונה על השכר במשרד האוצר יחד עם נציבות שירות המדינה על מיפוי סך כל העובדים בשירות הציבורי שנאלצו להיכנס לבידוד. הם ינסחו מתווה פיצויים לגבי הנחיות לעבודה מהבית, וההנחיות צפויות להשפיע גם על המגזר הפרטי.

ומה לגבי עצמאים?

לצד הוראות אלה, עצמאים שייאלצו להיכנס לבידוד, ובכך להפסיד ימי עבודה, לא ישופו על ידי המדינה, אלא ייאלצו לספוג בעצמם את עלויות אובדן ימי העבודה. במשרד האוצר מפנים את בעלי החברות לקרן שהוקמה לסיוע לעסקים, בסך ארבעה מיליארד שקלים, כדי לקבל הלוואה מהמדינה. על פי ההערכות באוצר, החלטת ראש הממשלה לבודד את השבים לארץ נאמדת בעלות של כחמישה מיליארד שקלים למשק.

A döntés mintegy 300 000 izraelit érint.

Benjamin Netanjahu ügyvivő miniszterelnök azt mondta, hogy ez egy nehéz döntés volt, de az egészség megőrzése mindennél fontosabb.

A rendelet jelenlegi állás szerint két hétre szól.

Izraelben 42 míg a Palesztin Hatóság területén 25 megerősített fertőzésről számoltak be eddig.

Netanjahu délelőtt videokonferenciát tartott Giuseppe Conte olasz miniszterelnök, Sebastian Kurz osztrák kancellár, Orbán Viktor magyar miniszterelnök, Andrej Plenković horvát miniszterelnök, Ludovic Orban román miniszterelnök, Boyko Borissov bolgár miniszterelnök and Nicos Anastasiades ciprusi elnök társaságában jobb regionális koordinációt szorgalmazva a koronavírus megfékezése érdekében.

Az izraeli hadsereg hétfőn közölte, hogy jelenleg 1237 katona van karanténban, akik a közelmúltban tértek haza külföldről. Továbbá 301 katona tért vissza az egységéhez 14 napos karantént követően.

Az Izraeli Védelmi Erők elrendelte, hogy minden külfödről hazatért katona két hétig nem állhat szolgálatba, még akkor sem, ha az ország, ahol járt, nem szerepel az Egészségügyi Minisztérium tiltólistáján.

Naftali Bennett megbízott védelmi miniszter szerint ezen a ponton nem terjesztik ki a zárlatot Júdea és Szamária Palesztin Hatóság alá tartozó területeire. Betlehem azonban teljes zárlat alatt marad.

Bennett utasította a Védelmi Minisztériumot, hogy segítsen az Egészségügyi Minisztériumnak az orvosi ellátmányok szállításában.

A palesztinokkal közös határatkelők és átkelőhelyek vasánap éjfél óta zárva vannak Purim miatt, várhatóan szerda éjfélkor újból megnyílnak.

Az izraeli Közlekedési Minisztérium hétfőn új rendeleteket bocsátott ki az autóbuszokon és vonatokon utazók számára.

Az utasok nem ülhetnek az első sorba a helyi autóbuszokon, hogy elkerüljék a vezetőkkel való hosszú távú kapcsolatot, míg a távolsági buszokon tilos lesz állni.

A minél széleskörűbb szellőzés érdekében az ablakokat nyitva kell tartani. Izraelben a buszok és vonatok légkondicionáltak.

Néhány buszvezetőt kézi fertőtlenítővel látnak el a busztársaságok. Azok a járművezetők, akik nem érzik jól magukat, jelenteniük kell, és mielőtt újra munkába állnának ki kell vizsgálni őket.

Az Egészségügyi Minisztérium vezérigazgatója, Mose Bar Sziman Tov szerint az izraelieknek fel kell készülniük arra, hogy a helyzet rosszabbra fordul, de hangsúlyozta, hogy a hatóságok kézben tartják a helyzetet, és mindent megtesznek a járvány megfékezésére.