Lieberman: ha tévedett is, a katona mögött állunk

Lieberman:  Elor Azarja szakaszvezetőről: elítélték, mielőtt a per elkezdődött


 

Avigdor Lieberman az Ariel Egyetemen tartott beszédében egyebek között szót ejtett a hebroni „lövő katonáról”, Elor Azarja szakaszvezetőről, akinek a pere immár ötödik hónapja folyik a jaffai katonai bíróságon.

 

שר הביטחון התייחס באריכות גם למשפט אלאור אזריה. „אני מצפה שבית הדין הצבאי יצליח להתעלם מכל הרעשים ויפסוק בהתאם לעובדות, בהתאם לאירועים כפי שהיו בלי קשר ללחצים משמאל או מימין”, אמר ליברמן. „אנחנו בכל מקרה נעמוד לצדו של החייל, גם אם הוא טעה, גם כשחייל טועה אנחנו מחויבים לגבות ולתת לו את כל העזרה”. הקהל הגיב לדברים במחיאות כפיים.

אלאור אזריה בבית הדין הצבאי (צילום: מוטי קמחי)אלאור אזריה בבית הדין הצבאי(צילום: מוטי קמחי)

„Nagyon remélem, hogy a bíróság túlteszi magát a sajtóban folyó zajongáson, és képes lesz a tényekre szorítkozni. Mi pedig akkor is a katona mögött állunk, ha tévedett” – mondta Lieberman, kifogásolva, hogy számos közéleti megmondóember és a sajtómunkások egy része már akkor elítélte Elor Azarját, amikor még el sem kezdődött a jogi procedúra.

ליברמן: „מאחז עמונה לא יוכל להישאר במקומו”
שר הביטחון הודה באוניברסיטת אריאל כי המאחז יפונה: „נכבד את החלטות בית המשפט”. לאחר „סרטון הטיהור האתני”, קרא ליברמן לנתניהו לאמץ את עקרון חילופי האוכלוסיות, תקף את הרבנים ש”יוצרים את כל הבעיות” ונתן גיבוי לאלאור אזריה: „נתמוך בו, גם אם טעה”
יואב זיתוןפורסם: 12.09.16 , 17:57

השר ליברמן באוניברסיטת אריאל

בעקבות המתאמן שהתמוטט: 10 כללים…

קורבן אסון החניון מובא למנוחות: „קבלן אחד הרס…
מרחבי הרשת
מבוקש על ידי דאע”ש: מתאבק בולגרי על סוס לבן
mako
by

יו”ר ישראל ביתנו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, התייחס הערב (יום ב’) לסוגיית פינוי מאחז עמונה. „אין שום סיכוי להשאיר את עמונה איפה שהוא בנוי היום בגלל פסיקת בג”ץ כי רוב הבתים שם בנויים על קרקע פלסטינית פרטית”, אמר ליברמן במהלך דברים שנשא בפני סטודנטים באוניברסיטת אריאל. „הדין על עמונה יהיה על כולם. גם על פולשים פלסטינים בסוסיא. נכבד את החלטות בית המשפט כמדינת חוק”. ynet העביר את המפגש בשידור חי.

בחודש שעבר קיים היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בלשכתו דיון בהצעה של ועדת ההסדרה לפינוי עמונה, שהוקמה בשנה שעברה על ידי שרת המשפטים איילת שקד, שלפיה יש להקים את ההתנחלות עמונה באדמות סמוכות למיקומה הנוכחי – במבנים נפקדים. במהלך הדיון, שבו השתתפו גם פרקליט המדינה שני ניצן, המשנים ליועמ”ש, חברי צוות ההסדרה ונציג משרדי הממשלה הרלוונטיים, הבהיר מנדלבליט כי מדובר ב”סוגיה משפטית כבדת משקל”, אך כי אין מניעה משפטית לבחון את הנושא.

שר הביטחון אביגדור ליברמן, הערב(צילום: אסף מגל)

פינוי עמונה ב-2006 (צילום: גיל יוחנן)
פינוי עמונה ב-2006(צילום: גיל יוחנן)
בדברים שנשא היום, קרא שר הביטחון לראש הממשלה בנימין נתניהו לאמץ את עקרון חילופי השטחים בהסכם עתידי מול הפלסטינים. „למה המשולש ואום אל פחם צריכים להיות חלק מישראל?”, אמר ליברמן בנאום שנשא במפגש עם סטודנטים באוניברסיטת אריאל. „למה אני צריך לסבסד את ראאד סלאח ולשלם שכר לחנין זועבי? אני לא רואה סיבה למה שראש הממשלה לא יאמץ את העקרון, והגיע הזה שהוא והליכוד יאמצו את עקרון חילופי השטחים”.

יו”ר ישראל ביתנו הוסיף ואמר כי הוא לא מאמין בהסכם דו צדדי עם הפלסטינים, והתייחס גם לסרטון שפרסם ראש הממשלה ובו האשים את הרשות הפלסטינית בכך שהיא מתנגדת להימצאות יהודים בגדה המערבית ובכך תומכת בטיהור אתני. „שמעתי את ראש הממשלה עם כל הסרטון שלו”, אמר ליברמן. „ועם כל הסערה ואני רוצה להתעלם מכל המונחים, אבל כרגע המודל שמוצע לנו זה המודל שתקום מדינה פלסטינית באמת הומוגנית מאה אחוז פלסטינים בלי יהודי אחד, ואמר אבו מאזן כמה פעמים באופן פומבי שהוא לא יסכים שבמדינה פלסטינית עתידית יהיה אפילו יהודי אחד”.

„Meg kell érteni: 18-20 éves gyerekemberek állnak állandó nyomás alatt, ellenséges közegben, folytonos fenyegetettségben. E helyről kérem a nagyközönséget és a katonai vezetést: ne ítélkezzenek előre. A bíróságnak külső nyomás nélkül kell objektív ítéletet hoznia. És azt is tudni kell, hogy minden egyenruhás fegyveres a nép küldöttje” – hangsúlyozta Lieberman.

Beszéde más részében arra kérte Binjamin Netanjáhu miniszterelnököt, hogy tegye magáévá a területcsere gondolatát, vagyis a Jeruzsálem körzetében létesített, zsidók által lakott „Területek” cseréjét az Izraelhez tartozó, de nagyrészt arab lakosságú úgynevezett „arab háromszöggel”. (Ami ellen az érintett terület arab lakossága hevesen tiltakozik.)

Lieberman kifejezte még erős kételyeit a Palesztin Autonómiával elérhető békés rendezéssel kapcsolatban. ◙

Bejegyezte: Halmos László