Izrael nem marad adós, gépei viszonozták a rakéta támadást

 

 

Izraeli Időjárás-előrejelzés

 

 

 

צפו בתיעוד: זה רכב החוליה שחוסלה בסוריה
בסוריה התפרסם תיעוד של המכונית שבה ישבו 5-4 חברי החוליה שירתה רקטות לגליל וגולן ושחוסלה הבוקר בהפצצת ישראלית. דיווח: בהרוגים 3 פלסטינים וסורי, בתקיפות אחרות אתמול נהרג קצין בצבא אסד. יעלון: מי שיפגע בנו, נשים עליו את ידינו

התקיפה בסוריה: זה הרכב שהופצץ

כלי הרכב שהופצץ בסוריה, לפי דיווחים סוריים ()

כלי הרכב שהופצץ בסוריה, לפי דיווחים סוריים

כלי תקשורת ערביים פרסמו הערב (יום ו’) תמונות ראשונות המתעדות לכאורה את הרכב שהופצץ בבוקר על-ידי צה”ל בסוריה, ושבתוכו חוסלו חברי החוליה שירתה אתמול ארבע רקטות לגולן ולגליל. בתקיפה חוסלו ארבעה או חמישה בני אדם. ברשת „אל-מיאדין” הלבנונית המקורבת לחיזבאללה דיווחו כי שלושה מההרוגים הם פלסטינים ואחד סורי.

קצין בכיר בצה”ל סיפר כי התקיפה בוצעה באמצעות כלי טיס. „תקפנו הבוקר רכב בסוריה ובו ארבעה בני אדם”, אמר הקצין הבכיר. „זו החוליה שירתה אתמול. עקבנו אחריה והיא הותקפה במרחק של 10 עד 15 קילומטרים מהגבול בשטח שבשליטה מוחלטת של הצבא הסורי. זו חוליית ג’יהאד איסלאמי מוכוונת איראן”. הקצין הבכיר הדגיש כי לישראל אין עניין להמשיך ולחמם את האזור, אלא רק להגן על הגבול.

תמונות מתקיפות ישראל ברשת „אל-איחבארייה” הסורית

האני עזיז חליל, סגן משנה בצבא סוריה, שלפי הסורים נהרג אתמול באחת התקיפות הישראליות, כנראה בקוניטרה ()

האני עזיז חליל, סגן משנה בצבא סוריה, שלפי הסורים נהרג אתמול באחת התקיפות הישראליות, כנראה בקוניטרה

מוקדם יותר היום אמר שר הביטחון משה יעלון: „חיסול החוליה הוא הוכחה נוספת לכך שלא נסבול כל ניסיון לשבש את חיינו ולפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל. יידע מי שמבקש לעשות זאת כי צה”ל ומערכת הביטחון ירדפו אותו עד חורמה ויניחו עליו את היד, בכל עת ובכל מקום. אין לנו כל כוונה להתפשר על כך, ואל לו לאיש לבחון את נחישותנו”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתקיפה: „אמרתי השבוע כי מי שינסה לפגוע בנו – אנחנו נפגע בו, וכך עשינו. צה״ל פגע בחוליה שביצעה את הירי ובכוחות הסורים שאפשרו אותו. אין לנו כוונה להסלים את האירועים, אבל המדיניות שלנו בעינה עומדת. על המדינות שממהרות לחבק את איראן לדעת כי מפקד איראני הוא זה שנתן חסות והכוונה לחוליה שירתה על ישראל”.

שריד של אחת הרקטות שנורו לישראל אתמול (צילום: טל שרון)

שריד של אחת הרקטות שנורו לישראל אתמול(צילום: טל שרון)

שריפה שפרצה בעקבות נפילת רקטה אתמול בגליל (צילום: חנה גילברט)

שריפה שפרצה בעקבות נפילת רקטה אתמול בגליל(צילום: חנה גילברט)

 (צילום: אביהו שפירא)

(צילום: אביהו שפירא)

הירי אתמול לעבר הגליל נחשב לירי המכוון הראשון לגליל מתחום סוריה מאז מלחמת יום הכיפורים. הנפילות גרמו לשריפה בסמוך לאחד היישובים באצבע הגליל, והיא טופלה על ידי כיבוי אש. אחרי כמה שעות תושבי האזור קיבלו הנחיה לחזור לשגרה. בצה”ל אמרו כי הירי לעבר שטח ישראל בוצע על ידי ארגון הג’יהאד האיסלאמי במימון והכוונה איראנית. „סוריה אחראית לירי והיא גם תישא

בתוצאות”, אמרו בצה”ל.

בתגובה לירי הרקטות, תקף אתמול צה”ל באמצעות חיל האוויר ויחידות שריון ותותחנים 14 מטרות של המשטר הסורי במרכז רמת הגולן הסורית. זו התקיפה הגדולה ביותר של צה”ל בסוריה, מאז תחילת מלחמת האזרחים במדינה, לפני יותר מארבע שנים. „תקפנו כמה מטרות תשתית ואמל”ח של צבא סוריה, חלקן בעומק. אנו רואים במדינת סוריה כאחראית. זו תקיפה רחבה גם בהיקפה וגם ביעדיה. תקפנו אנטנות של מפקדת צבא סוריה”, אמר קצין הצבא הבכיר.

 

 

Pénteken délelőtt az Izraeli Légierő gépe – helyi jelenések szerint drónja – rakétát lőtt egy autóra, amelyben az Iszlám Dzsihád fegyveresei utaztak.
A gépkocsiban utazó öt személy életét vesztette. Valamennyien az Iszlám Dzsihád terrorcsoporthoz tartoztak, amely csütörtökön a kora esti órákban négy rakétát lőtt ki izraeli területre.
A gépkocsi a szíriai Kuneitra város körzetében, az izraeli határtól mintegy 15 kilométerre volt, amikor a rakéta telibe találta.

 

Binjamin Netanjáhu miniszterelnök kijelentette: nem vagyunk érdekeltek a feszültség eszkalációjában, de aki veszélyezteti polgáraink nyugalmát, életét és biztonságát, súlyos árat fizet érte.

Öt palesztin fegyverest likvidált egy légicsapással Izrael a Golán fennsík szíriai oldalán. A palesztinok az iráni támogatással működő Iszlám Dzsihád nevű terrorszervezet tagjai voltak és korábban rakétatámadásokat hajtottak végre izraeli falvakat célozva. Az izraeli válaszlépésben egy szíriai katona is meghalt, és többen megsebesültek. Ez volt az utóbbi évek legsúlyosabb összecsapása a két ország között.

A Golán fennsík stratégiailag fontos terület a térségben, amelyet Izrael 1973 óta tart megszállva, mert enélkül rendkívül sebezhető lenne. 
A polgárháborúba fulladt szíriát részben irányító Aszad rezsim Irán bábja a térségben. Az országban négy és fél éve tart a polgárháború, aminek az egyetlen nyertese az Iszlám Állam nevű terrorszervezet.

2015. augusztus 21, péntek
◙ További lehülés.

◙ Szombaton az évszaki átlagnak megfelelő időjárás.

◙ Vasárnap változatlan.

Golán: 33º/20ºC
Cfát: 31º/19ºC
Tiberiás: 38º/27ºC
Haifa: 29º/22ºC
Tel Aviv: 30º/26ºC
Asdod: 30º/27ºC
Jeruzsálem: 33º/20ºC
Beér Séva: 35º/23ºC
Holttenger: 40º/31ºC
Eilat: 41º/29ºC

www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4693125,00.html