Izraelben:A Hermonon, a Golánon, Galilea hegyein és Jeruzsálemben hóesés.

Izraeli Időjárás-előrejelzés

90 ס”מ שלג בחרמון, רק 5 ס”מ בירושלים
הסערה הגדולה שפוקדת את ישראל הפכה לחגיגה לבנה ביישובי רמת הגולן: „השלג נותן אווירה רומנטית”, הדגישה יסכה דקל ממושב אלוני הבשן. בבירה נשמעו מאוכזבים: „ציפינו למשהו יותר גדול, זה לא מה שהחזאים הבטיחו”. וגם: התחזית המעודכנת ורשימת היישובים שבהם לא יתקיימו מחר לימודים

„אנחנו אוהבים את הימים האלה, אנחנו מתרגשים כל פעם מחדש ומחכים לזה בכל פעם”. כבר בשעה 4:00 לפנות בוקר (בין שלישי לרביעי) ניתן האות לחגיגה – השלג החל לרדת בצפון רמת הגולן. בהמשך מעגל הפלא הלבן התרחב והקיף את צפת (15-10 ס”מ בשכונות הגבוהות), רכס רמים, מירון, בית ג’אן, מטולה, כפר ורדים ומעלות. בירושלים התאכזבו התושבים לגלות כי השלג ירד בכמויות קטנות בהרבה. בעקבות מזג האוויר הסוער החליטו במשרד החינוך לבטל מחר את הלימודים בכמה יישובים בצפון, בשומרון וסביב ירושלים. בבירה עצמה תתקבל החלטה בנושא ב-6:00 בבוקר. צפו בשידור חי מירושלים:

 

2015. január 8, csütörtök
Esők. viharok az északi határtól a Negevig. A Hermonon, a Golánon, Galilea hegyein és Jeruzsálemben hóesés.
Golán: 6º/ 1ºC
Cfát: 2º/ -2ºC
Tiberiás: 12º/ 7ºC
Haifa: 6º/ 4ºC
Tel Aviv: 12º/ 8ºC
Asdod: 12º/ 9ºC
Jeruzsálem: 5º/ 0ºC
Beér Séva: 15º/ 5ºC
Holttenger: 15º/11ºC
Eilat: 16º/ 7ºC

 

 

שידור חי מבקרת הרמזורים בירושלים

נחום מליק מ”מטאו טק” ציין כי מאז תחילת המערכת נערמו באתר החרמון עד 90 ס”מ של שלג, בצפון רמת הגולן 40 ס”מ, בהר מירון 20 ס”מ, בצפת ובחברון 10 ס”מ ובירושלים חמישה ס”מ בלבד.

וכמה גשם ירד היום? שיאנית הגשם היא צפת עם 72 מ”מ, אחריה ברשימה עכו (61 ס”מ), חיפה  וראשון לציון (55 מ”מ), רמת הגולן (48 מ”מ), עמק החולה (46 מ”מ), נהלל (41 מ”מ), תל אביב (37 מ”מ), ירושלים (32 מ”מ), אשדוד (29 מ”מ), כנרת (28 מ”מ), נתניה (20 מ”מ), קריית גת (19 מ”מ), אופקים (8 מ”מ) וערד (5 מ”מ).

השלג העמוק ביותר מלבד החרמון, ירד בצפון רמת הגולן ושימח בעיקר את הילדים ובני הנוער שנותרו בבתים ולא יצאו לבתי הספר. אלה מילאו את משטחי השלג האינסופיים בקיבוצים והשליכו כדורי שלג זה על זה, בנו בובות ויצרו „מלאכי שלג”.

בקיבוץ מרום גולן החליט רכז התרבות, דורון שמיר, לקחת את האווירה החגיגית צעד אחד קדימה, וריכז עשרות בני נוער לריקוד „פלאש-מוב” לצלילי השיר „הגלשן שלי”, שנפתח כזכור במילים – „יום בהיר של שמש, ואין שום עננים”.

בינתיים, נכון לחצות, 10,000 בתי אב מנותקים מחשמל. מחברת החשמל נמסר כי התקלות הן בעיקר בנתניה, הוד השרון, ראשון לציון, ראש העין, אשקלון והסביבה. צוותי החברה פרוסים בשטח ומטפלים בכל התקלות בהקדם האפשרי.