Izrael 10. Elnök Rivlin

Izrael 10. Elnök Rivlin

www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4549485,00.html

חי: ריבלין הושבע לנשיא ה-10 של ישראל

בדמעות ובקול חנוק הושבע ראובן ריבלין לתפקיד והחליף את שמעון פרס שכיהן בתפקיד מאז 2007. „מנשיא אוהב העם, כעת אני אזרח מאוהב בעם „, אמר פרס. השר סער: זו הייתה מחויבותי שריבלין ייבחר. צפו בשידור החי

 

נשיא חדש למשכן: ראובן (רובי) ריבלין הושבע אחר הצהריים (יום ה’) לנשיאה ה-10 של מדינת ישראל במקומו של שמעון פרס בן ה-90 שמסיים קדנציה בת שבע שנים. בקול חנוק וכשהוא דומע הצהיר ריבלין אמונים במליאת הכנסת. חברי הכנסת מהמפלגות הערביות לא הגיעו לישיבה המיוחדת במחאה נגד המבצע ונגד הרג האזרחים בעזה. ynet מעביר שידור חי מטקס ההשבעה.

 

צילום: יוגב אטיאס, אבי חי וערוץ הכנסת

 

 

ריבלין לפני טקס ההשבעה (צילום: גיל יוחנן)

ריבלין לפני טקס ההשבעה (צילום: גיל יוחנן)

 

הנשיא היוצא שמעון פרס פתח את דבריו בתודות. „באתי להודות לכם על הזכות שהענקתם לי לשרת המדינה ואת אזרחיה במשך שבע שנים. אין זכות גדולה מזו. תודה לכם”.

 

בהתייחסו למבצע „צוק איתן” אמר פרס: „לא תיארתי לעצמי שגם הפעם, לאחר שספגנו טילים שנועדו לפגוע בחיי אזרחים ולאחר שחשפנו מנהרות רצח מוסתרות, נצטרך שוב להתריע באוזני העולם על סכנת הטירוף הטרוריסטי. חמאס שוב הכניס את מאות אלפי אזרחי עזה לשדה אש ומוות. לימים פינינו אותה מרצוננו וסייענו לה להשתקם. לרוע המזל, השתלטו עליה קנאים טרוריסטים. אין ישראל אויבת של תושבי עזה. ישראל תנצח בזכות צבא ההגנה לישראל. בזכות מפקדיו המצוינים וחייליו המסורים. אין כצה”ל בצבאות. כוחו רב. כליו משוכללים. ערכיו מפורשים. המדינה גאה בצבא שלה. העם אוהב אותו. והארץ סומכת עליו”.

 

פרס, אדלשטיין וריבלין בכנסת (צילום: גיל יוחנן)

פרס, אדלשטיין וריבלין בכנסת (צילום: גיל יוחנן)

 

 

זה שהולך וזה שבא. פרס וריבלין (צילום: EPA)

זה שהולך וזה שבא. פרס וריבלין (צילום: EPA)

 

פרס, שתמיד חלם על מזרח תיכון חדש, התייחס בנאומו גם לרצונו לראות שתי מדינות לשני עמים. „בחיפושינו אחרי השלום, אין לזנוח את השיקול הביטחוני. במאמצינו להבטחת ביטחון, אין להחסיר את השיקול המדיני. עָם היודע לנצח במלחמות, יידע גם להביא שלום לבניו. עתיד יוצרים. לא יורשים ולא מנבאים. על מנת להבטיח את עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ישראל אימצה את הפתרון המושתת על שתי מדינות לשני עמים. מדינה יהודית לישראל. ומדינה ערבית לפלסטינים. פתרון זה מקובל גם על רוב עמי העולם, ועל רוב בעולם הערבי”.

 

לסיום סיכם פרס וביקש להיפרד. „באתי לומר לכם שלום כאזרח, כאדם שחלומו לא פג. אני נפרד מתפקידי כנשיא, אבל לא מחובתי כאזרח. הייתי נשיא שאוהב את עמו ומעתה אני אזרח מאוהב בעמו. לא אוותר על זכותי לשרת את העם ואת המדינה”. הנשיא היוצא פנה למחליפו ואמר: „ידידי ראובן, הנשיא הנבחר של מדינת ישראל, הידד לך. לפי המסורת ראובן ושמעון אחים הם, הפעם הסדר הוא הפוך ונישאר אחים. אני מאחל לך שתשרת את העם כדרכך הטובה. כליבך הטוב, כפניך המאירות. יש בך מן המצופה מנשיא. אני בטוח שתצליח בדרכך ותחזק את עתידה של מדינת ישראל”.

 

בעקבות מבצע „צוק איתן” שנמצא ביומו ה-17, החליטו יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין והנשיא הנבחר ריבלין לצמצם באופן משמעותי את אירוע הצהרת האמונים. בעקבות ההחלטה, טקס משמר הכבוד לנשיא הנבחר ברחבת הכנסת במתכונת מצומצמת. לאחריו, כאמור, תתקיים הצהרת האמונים במליאת הכנסת – במלואה וכמתוכנן. החלק השלישי של הטקס בטרקלין שאגאל – שבמסגרתו היה אמור להתקיים גם קוקטייל חגיגי – בוטל.

 

שר הפנים גדעון סער, שהוביל את הקמפיין לבחירתו של ריבלין לנשיאות, התארח במשדר ואיחל הצלחה לנשיא החדש. „אני נמצא פה בבניין הזה יותר מ-11 שנה ואני חייב להגיד שהשמחה על הבחירה של רובי היום מתערבבת בכאב שכולנו מרגישים בימים הקשה האלה. הקרב על הנשיאות היה אחד מהקרבות הכי מעניינים בארבע הקדנציות שחוויתי בכנסת”.

 

סער הוסיף כי ריבלין היה המועמד המועדף על הציבור לעומת הקולות שיצאו נגד בחירתו. „רובם התאחדו נגד, גם אם לא בגלוי ומתחת לפני השטח, אבל בסופו של דבר נבחר מי שהציבור הרחב רצה שייבחר ותמך בו. אני מאמין ש-99 אחוזים מחברי הליכוד רצו בבחירתו של ריבלין. אני תמכתי בו גם לפני שבע שנים ומבחינתי זו הייתה מחויבות אישית, חברית וערכית שיש לי מישהו שהוא חבר טוב וחבר לדרך. אני בטוח שהוא יהיה נשיא מצוין בשבע השנים הקרובות”.