Az American Airlines, a Delta Airlines, a U.S. Air és a United Airlines felfüggesztette Izraelbe tartó és onnan repülő járatait

 A gázai rakéták veszélyeztetik az izraeli légiforgalmat ?

US, European airlines cancel flights to Israel after rocket hits near airport
Transportation Ministry urges airlines to reverse decision, saying flights in and out of Ben-Gurion Airport are safe and guarded.
Associated Press
Latest Update: 07.22.14, 20:38 / Israel News

American and European airlines have cancelled their flights in and out of Israel’s Ben-Gurion International Airport, after a rocket fired from the Gaza Strip landed near the airport Tuesday.

American and European airlines have cancelled their flights in and out of Israel’s Ben-Gurion International Airport, after a rocket fired from the Gaza Strip landed near the airport Tuesday.
Tel-Aviv helyett Párizsba szállt a Delta Airlines amerikai légitársaság egyik járata –

    Az American Airlines, a Delta Airlines, a U.S. Air és a United Airlines felfüggesztette Izraelbe tartó és onnan repülő járatait kedden. A Delta Tel-Avivba tartó gépét Párizsba irányították, miután egy gázai rakéta roncsa becsapódott a repülőtérhez közeli Jahúd nevű település egyik házának kertjébe.
    Az amerikai szövetségi légügyi hivatal az eset után figyelmeztetést adott ki a légitársaságoknak. 

www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4548248,00.html

בשל האיום הרקטי: חברות תעופה זרות מבטלות הטיסות לישראל

שעות ספורות לאחר הפגיעה הישירה בבית ביהוד הסמוכה לנתב”ג, אוסרת ארה”ב על חברות התעופה שלה לטוס לישראל. במקביל, חברות תעופה אירופיות מבטלות הגעתן בזו אחר זו. רק אל-על טסה כעת בקו ארה”ב-ישראל
איתי בלומנטל

15 יום לאחר פתיחת מבצע „צוק איתן” ושעות ספורות לאחר שרקטה פגעה בבית ביהוד מודיעות הערב (יום ג’) חברות תעופה מאירופה כי הן מבטלות את טיסותיהן לישראל. במקביל, רשות התעופה האמריקנית הודיעה לחברות התעופה המקומיות להפסיק את הטיסות אל ישראל ב-24 השעות הקרובות.


(צילום: AFP)
(צילום: AFP)

עוד בחדשות:

במקביל, גם חברות אייר פרנס ו-KLM ההולנדית, הודיעו כי הן מבטלות את הטיסות לישראל. בוול סטריט ג’ורנל דווח כי לופטהנזה, בריטיש איירווייז ואייר ברלין עוקבות אחרי המצב ועשויות לבטל גם כן את הטיסות.

ההודעה ניתנה שעות ספורות לאחר שחברת „דלתא אייליינס” החליטה להשעות את ההמראות מארה”ב לישראל, כולל מטוס שהוסט מדרכו בעודו מעל הים התיכון, ונחת בפריז במקום בנמל התעופה בן גוריון. על פי דיווח מוקדם יותר, ההחלטה על הפסקת הטיסות כללה גם את החשש שגבר בשבוע האחרון, נוכח היירוט של המטוס המלזי מעל שמי אוקראינה.

„ההודעה יצאה בעקבות מתקפת הרקטות היום, במהלכה נחתה רקטה במרחק של כקילומטר וחצי מנמל התעופה”, כך נכתב בהודעה הרשמית של רשות שדות התעופה האמריקנית. חשוב לציין כי כעת, החברה היחידה אשר טסה בקו ארה”ב-ישראל, היא „אל-על”.

חלק מחברות התעופה שמבטלות טיסות אל ומישראל (צילום: AFP)
חלק מחברות התעופה שמבטלות טיסות אל ומישראל (צילום: AFP)

על אותה טיסה מדוברת של דלתא היו 273 נוסעים ו-17 אנשי צוות. הידיעה הזו מצטרפת לפחד של טייסים זרים לישון בישראל וההחלטה של חברות התעופה לשכן את אנשי הצוות שטסים לישראל, במדינות אחרות.

„אנו משעים את כל ההמראות היוצאות והנכנסות שלנו לתל אביב עד להודעה חדשה”, נמסר מחברת דלתא. „אנחנו עובדים עם גורמי ממשל על מנת להבטיח את בטיחות הנוסעים והעובדים שלנו וכך נעשה עד שנקבל הערכת מצב של הסיטואציה”

„אמרו לנו שהטיסה מבוטלת בלי לתת סיבה”, סיפרה בשיחה עם ynet אמנדה מל מלונג איילנד, שרק רצתה לחזור לדירתה בתל אביב. „רק כעבור שעות ראיתי את הפרסומים בתקשורת והבנתי. זה בגלל הרקטות והפחד ממה שהיה בשבוע שעבר עם המטוס המלזי. אפשר להבין את החשש, אך מצד שני זאת יכולה להיות החלטה פוליטית כדי לעצור את המבצע הצבאי בישראל”. מל מנסה בשעות האחרונות למצוא דרך לחזור הביתה, אך טרם הצליחה.

מאיגוד הטייסים נמסר בתגובה לביטול הטיסות: „חשוב לנו שתושבי מדינת ישראל יידעו שיש להם על מי לסמוך. בדיוק עכשיו בא לידי ביטוי היתרון של הטייס הישראלי – שטס וימשיך לטוס אל ישראל וממנה בכל מצב – לא רק כשהכל טוב ונעים בשמים פתוחים, גם כעת ברגעי משבר”.

פחות טיסות יגיעו לישראל? נמל התעופה בן גוריון (צילום: בני דויטש)
פחות טיסות יגיעו לישראל? נמל התעופה בן גוריון (צילום: בני דויטש)

ביטול הטיסות מהווה ניצחון לחמאס שבתחילת המבצע הודיע כי שלח מסר „לכל חברות התעופה הזרות שמבצעות טיסות ליישות הציונית”. בהודעה ביקשה הזרוע הצבאית „להפסיק את הטיסות לאור הסכנות שאופפות את כל שדות התעופה כתוצאה מהמלחמה”.

הבוקר רקטה פגעה בפעם הראשונה מאז תחילת המבצע בבית בגוש דן. במטח שאירע בבוקר פגעה רקטה בלב אזור מגורים ביהוד וגרמה נזק כבד – למרבה המזל לא היו נפגעים ישירות מהפגיעה.