אלי ישי מקום 1 בש”ס. דרעי: „אצלנו אין עריקות”

אלי ישי מקום 1 בש”ס. דרעי: „אצלנו אין עריקות”

בבית הרב עובדיה יוסף הוכרזה הרשימה המלאה – כמו בכנסת הקודמת, רק בלי אמסלם. את השביעייה הראשונה משלימים אריאל אטיאס, יצחק כהן, משולם נהרי, אמנון כהן ויעקב מרגי. דרעי עקץ את פרץ והתלוצץ: ביקשתי מקום 15, הרב סירב
עקיבא נוביק, כתב ynet ו”ידיעות אחרונות”

 

בתום ימים של ספקולציות ומאבק פנימי מתחת ומעל לפני השטח, הרשימה המלאה של מועמדי ש”סלבחירות 2013 הוכרזה בצהריים (יום ה’) בביתו של הרב עובדיה יוסף בירושלים. כפי שפורסם ב-ynet וב”ידיעות אחרונות” השבוע, במקום הראשון הוצב השר אלי ישי , אחריו מנהיג התנועה שחזר השנה לשורותיה, אריה דרעי , ושלישי אריאל אטיאס .

 

עוד עדכוני בחירות – באתר הבחירות של ynet

 

רגע לפני האירוע בבית הרב, העביר אריה דרעי מכתב לרב עובדיה וביקש שלא לדון בסמכויותיו או במיקומו ברשימה – כמה ימים אחרי שהתבהר שלא יוצב כנראה במקום הראשון.

 

 

הרב עובדיה עם מנהיגי המפלגה וחכמי התורה (צילום: יעקב כהן)
הרב עובדיה עם מנהיגי המפלגה וחכמי התורה (צילום: יעקב כהן)

 

 

 

(צילום: חיים צח "ידיעות אחרונות")
(צילום: חיים צח „ידיעות אחרונות”)


(צילום: חיים צח "ידיעות אחרונות")
(צילום: חיים צח „ידיעות אחרונות”)


(צילום: חיים צח "ידיעות אחרונות")
(צילום: חיים צח „ידיעות אחרונות”)


 

 

יחד עם חברי מועצת החכמים של המפלגה, מזכיר מועצת החכמים, הרב רפאל פנחסי הקריא את הרשימה שנראית זהה כמעט לזו שבכנסת הקודמת (בתמונה שלמעלה), בתוספת דרעי ובלי הרב חיים אמסלם, שפרש מהמפלגה תוך האשמות קשות על התנהלותה והקים את תנועת עם שלם, שרצה בנפרד.

 

 

 

 

מהמקום ה-12 נמנו שמותיהם של המצטרפים החדשים לרשימת ש”ס: הרב יואב בן צור, מנכ”ל רשת „מעיין החינוך התורני” של ש”ס; אחריו ליאור אדרי, עמי אילוז, אלי דדון, גרשון לוי, עמי ביטון, בני אלחרר, אורן מלכה ונתי נחום.

 

„מי שלא טוב לו לא עובר”

במסיבת העיתונאים אמר דרעי ברקע הדרמה הפוליטית של היום – עזיבת עמיר פרץ את מפלגת העבודה לטובת מפלגתה של ציפי לבני: „אף אחד לא ערק ואף אחד לא ברח, כולנו מקבלים באהבה את מה שהמועצה קיבלה. התארים לא חשובים, מה שחשוב זה המטרה והדרך. ש”ס היא לא מפלגה של אני אלא של אנחנו”. הוא הוסיף ועקץ: „ש”ס זה לא כמו כל המפלגות שמי שלא טוב לו עובר למקום אחר”.

 

 

(צילום: יעקב כהן)
(צילום: יעקב כהן)

 

 

 

דרעי סיפר כי „זימנתי את מנהלי המרחבים ואמרתי להם שעד היום התעסקנו ברשימות יותר מדי שעות,

 

 אנחנו מסתערים על השטח – מעתה כל הישיבות של השלישייה יתקיימו בשטח. לא נשאיר יישוב או מושב שלא נהיה שם”.

 

 

חברו להנהגה אטיאס המשיך את קו האחדות: „מייחסים חשיבות גדולה מדי למספרים – אין לזה חשיבות. היו רעשי רקע והם ייגמרו”.

 

לבסוף סיפר דרעי על התרחשות משעשעת בישיבת מועצת החכמים. דרעי, שאיבד את המקום הראשון, ביקש באופן סמלי להיות מוצב במקום ה-15, שכנראה אינו ריאלי. לטענתו הרב עובדיה סירב לבקשה. „יש לזה עדים”, הוסיף חברו אטיאס.

 

ביציאה מישיבת העיתונאים נשאל דרעי נשאל מי יהיה יו”ר המפלגה בפועל, ובחר להשאיר את השאלה פתוחה באומרו: „לא את כל התשובות צריך לתת היום ואין שום צורך חוקי ביושב ראש”.

 

 

ח”כ אמסלם, שהודח מש”ס, אמר הערב כי „ש”ס קבעה תקדים היסטורי בפוליטיקה הישראלית בשעה שהעמידה בהנהגתה אדם שהורשע בפלילים וישב שנים מאחורי סורג ובריח. זאת בושה לעם ישראל ככלל ולספרדים בפרט”.