דיווח: שש המעצמו&…

החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו”ם, הגיעו להסכמה על חבילת סנקציות חדשה, שתוטל על איראן, בשל תוכניתה הגרעינית – כך אמר מקור בכיר, המקורב לשיחות בין מעצמות המערב. ההסכמה בנושא הושגה לאחר שרוסיה וסין, הסירו את התנגדותן למהלך


דיווח: שש המעצמות הגיעו להסכמה על סנקציות נגד איראן

  עודכן 19:55 31/03/2010 גיל תמרי ורות מרגלית

החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו”ם, הגיעו להסכמה על חבילת סנקציות חדשה, שתוטל על איראן, בשל תוכניתה הגרעינית – כך אמר מקור בכיר, המקורב לשיחות בין מעצמות המערב. ההסכמה בנושא הושגה לאחר שרוסיה וסין, הסירו את התנגדותן למהלך

ההסכמה בנושא הושגה לאחר שרוסיה וסין, הסירו את התנגדותן מהמהלך ההסכמה בנושא הושגה לאחר שרוסיה וסין, הסירו את התנגדותן מהמהלך 
 צילום : רויטרס (ארכיון) 
  שש המעצמות הגיעו הערב (רביעי) להסכמה בצורך של חבילת סנקציות חדשה שתוטל על איראן, בשל תוכניתה הגרעינית, כך אומר מקור בכיר, המקורב לשיחות בין מעצמות המערב.
על פי הדיווח, ההסכמה בנושא הושגה לאחר שרוסיה וסין, הסירו את התנגדותן מהמהלך. בשלב הבא יועבר המהלך להתבעת מועצת הביטחון של האו”ם אשר צפויה לאשרו.
שליח חדשות 10 בוושינגטון, גיל תמרי, עדכן כי האמריקנים רוצים שהסנקציות יתרכזו נגד המשטר האיראני ולכן הסנקציה הראשונה שהם רוצים בה, היא הגבלת חופש התנועה של בכירי המשטר בצורה דרמטית.
בנוסף, הם רוצים להעלות את פרמיות הביטוח על מטענים שבאים ויוצאים מאיראן, וכן הם מתכוונים להטיל סנקציות קשות על מוסדות פיננסים אירנאים. עם זאת, הסנקציה שהיתה אמורה לשתק את הכלכלה האיראנית – הגבלות על יבוא דלק מאיראן – לא תופעל בגלל ההתנגדות של רוסיה וסין.
כבר בשבוע שעבר טענה ארה”ב כי היא
מובילה את הקהילה הבינלאומית להבנה שיש צורך ללחוץ על איראן בעקבוץ תוכניתה הגרעינית. „אנו בנקודה שבה הקהילה הבינלאומית ובני בריתנו קרובים לתמיכה בעמדה זו יותר מאי פעם”, אמר דובר הבית הלבן, רוברט גיבס.
קודם להצהרה האמריקנית,
אמר נשיא איראן, מחמוד אחמדינג’אד, כי מאמצי המערב לעצור את תוכנית הגרעין של טהרן לא ישאו פרי. בנאום ששודר ברשת הטלוויזיה הממלכתית האיראנית, הוסיף אחמדינג’אד, כי מדינות המערב צריכות להפסיק את תמיכתן בישראל.
 

דוח של ה-CIA: איראן נחושה לייצר נשק גרעיני

 פרסום 

ההסכמה אליה הגיעו שש המעצמות מתקבלת על רקע דוח של ה-CIA, סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית, שפורסם הבוקר ולפיו איראן נחושה לייצר פצצה גרעינית, לאחר שהרחיבה את תכניתה הגרעין שלה ב-2009 למרות הקשיים הטכניים.
„איראן ממשיכה לפתח שורה של יכולות, שיכולות להוביל לייצור נשק גרעיני, אם רק תחליט לבצע זאת”, נכתב בדוח שהועבר לקונגרס ועיקריו פורסמו בעיתון „וושינגטון טיימס”.
גורם מודיעין אמריקני, המכיר את פרטי תכנית הגרעין של איראן, אמר לעיתון כי טהרן „שומרת על דלת פתוחה לאפשרות של ייצור נשק גרעיני, למרות הלחץ בין-לאומי החזק שלא לעשות זאת ולמרות כמה קשיים טכניים בתכנית הגרעין שלהם”.