חשד לפיגוע

חייל נדקר
באוטובוס
ברמת-גן


חשד לפיגוע: חייל נדקר באוטובוס ברמת-גן

החייל נדקר כשירד מהאוטובוס בידי אלמוני שלפי עדי ראייה „נראה ערבי”. עוד נטען כי לדקירה לא קדם עימות כלשהו. עד ראייה: „שמענו צרחות וראיתי את החייל עם סכין בצוואר”. המשטרה עורכת מצוד אחר החשוד. מצבו של החייל קל עד בינוני

אבי כהן

פורסם: 03.05.09, 18:13

P{margin:0;} UL{margin-bottom:0;margin-top:0;margin-right: 16; padding-right:0;} OL{margin-bottom:0;margin-top:0;margin-right: 32; padding-right:0;} H3.pHeader {margin-bottom:3px;COLOR: #192862;font-size: 16px;font-weight: bold;margin-top:0px;} P.pHeader {margin-bottom:3px;COLOR: #192862;font-size: 16px;font-weight: bold;}

האם מדובר בפיגוע חבלני בלב גוש דן? חייל בשירות סדיר נדקר אחר הצהריים (יום א’) כשירד מאוטובוס ברמת-גן. מצבו מוגדר קל עד בינוני. הרקע אינו ברור והמשטרה מחפשת אחר הדוקר. כמה אנשים עוכבו לחקירה ונבדקת מעורבותם בתקרית.

החייל הפצוע בזירת האירוע (צילום: בני ישראלי, hnn.co.il)

 

המקרה התרחש על קו 67 של „דן”, בצומת הרחובות אבא הלל ורש”י ברמת-גן. צוות מד”א שהוזעק למקום העניק לחייל הפצוע טיפול במקום. משטרת מרחב דן חוקרת את נסיבות האירוע ומנהלת מרדף אחר חשוד שתיארו עדי ראייה, שלדבריהם „נראה ערבי”. לפי שעה נבדק הרקע, כולל חשד שמדובר בפיגוע על רקע לאומני.

 

עד ראייה באזור התקרית

ניצב משנה דוד ביטון, מפקד מרחב דן, סיפר כי התיאור שמסר החייל אודות התוקף היה של בן מיעוטים. „מעבר לתיאור הזה אין לנו אינדיקציה לאירוע חבלני, הרקע לאירוע עדיין לא ברור”, ציין. „מה שהחייל סיפר – שהוא היה על האוטובוס, ובזמן שרצה לרדת החשוד דקר אותו בצוואר מאחור. החשוד בדקירה יצא רגלית מהאוטובוס ונמלט”, הוסיף.

 

„ראינו את החייל ישב בחלק האחורי של האוטובוס, פתאום שמענו צרחות ואז ראיתי אותו עם סכין תקוע לו בצוואר. לא היה ויכוח בינו לבין אף אחד, נראה לנו שזה רקע לאומני”, אמרה ל-ynet אחת הנוסעות באוטובוס.

 

האוטובוס שבו התרחש המקרה הוא דו-מפרקי. הנהג, שלום ברדה, סיפר על שארע: „אנשים צעקו ‘עצור, עצור, עצור’ אז עצרתי. אני רואה את החייל רץ לצד אחד ואת החשוד רץ לאחד הבניינים”.

האוטובוס בו ארעה הדקירה (צילום: ירון ברנר)

 

„אחר כך מישהו ניסה להיכנס מהדלת האחורית וזה אסור, אז סגרתי

אותה ידנית. אם הייתי מחכה שייסגר אוטומטית – הוא היה מספיק להיכנס. החייל היה בהלם, לא ידע מה קורה איתו והתחיל לרוץ, גם אני הייתי נוהג כמוהו. לא היה שום ויכוח ביניהם, כלום”.

 

 

דוד ברוך, שהיה בפיצוציה בצומת הרחובות רש”י ואבא הלל סיפר כי החייל הגיע למקום שבו ישב מייד אחרי הדקירה ואמר שירד מהאוטובוס ואחריו ערבי – והערבי הוציא סכין ודקר אותו. „היה לו קשה לדבר כי שהצוואר שלו היה מלא דם. אמרנו לו שלא ידבר. אני התקשרתי למד”א ואנשים רדפו אחרי החשוד. הערבי ברח בין הבתים”, אמר.

 

פרמדיק מד”א שהגיע למקום סיפר ל-ynet: „מצאנו חייל כבן 20 דקור בצוואר מתחת לאוזן כשהוא בהכרה מלאה. עצרנו דימומים, עשינו לו בדיקות והעברנו לאיכילוב במצב בינוני. הוא סיפר לנו באמבולנס שדקרו אותו”.