Brit választások – Exit poll: a konzervatívoké a legnagyobb frakció

Brit választások – Exit poll: a konzervatívoké a legnagyobb frakció

  A Konzervatív Párté lesz a legnagyobb frakció a londoni alsóházban – ezt jelezte a nagy-britanniai parlamenti választások végeztével, csütörtök késő este közzétett exit poll.

Ha ez a felmérés megfelel a végleges eredményeknek, a toryknak 316 képviselőjük lesz, ami azonban nem elég az önálló többségi kormányalakításhoz. Az eddigi koalíciós partnernek, a Liberális Demokratáknak viszont 10 képviselői helyet mutat az exit poll, és ez együtt már éppen elég lehet az abszolút többséghez.

מדגם בבריטניה: 316 לשמרנים, 239 ללייבור
הקלפיות בבחירות הצמודות ביותר בבריטניה זה עשרות שנים נסגרו בחצות. מדגם היציאה מראה על ניצחון דחוק למפלגתו של רה”מ דיוויד קמרון: 316 למפלגה השמרנית, 239 למפלגת הלייבור, בראשות אד מיליבנד. לפי המדגם, הפסד צורב למפלגה האירו-סקפטית, UKIP – רק שני מושבים

הספירה מתחילה, המדגם פורסם ונראה שבריטניה תעמוד שוב מול פרלמנט תלוי: בבריטניהנסגרו בחצות (שעון ישראל) הקלפיות בבחירות הכלליות, והמדגמים מצביעים על ניצחון דחוק למפלגתו של ראש הממשלה דיוויד קמרון והפסד אפשרי למפלגת הלייבור בראשות אד מיליבנד. לפי תוצאות המדגם: מפלגת השמרנים זכתה ב-316 מושבים, הלייבור ב-239, ליברל-דמוקרטים ב-10, המפלגה האירו-סקפטית בשני מושבים, המפלגה הלאומית הסקוטית זכתה ב-58. 25 המושבים האחרים מתחלקים בין המפלגות הנוספות.

 ynet יעדכן בהתפתחויות בבריטניה לאורך כל הלילה והבוקר.

כפי שנראה במדגם, הקרב בין מפלגת השמרנים בראשות רה”מ המכהן דיוויד קמרון למפלגת הלייבור בראשות היהודי אד מיליבנד צמוד – אך לא צמוד כפי שהעריכו. ברשת סקיי הבריטית אמרו כי התוצאות דומות לאלה שהתקבלו בבחירות 2010. עם זאת, אם התוצאה לא תשתנה לקמרון לא יהיה הרוב המוחלט בפרלמנט, ויצטרך לשתף פעולה עם מפלגה אחת או יותר להקמת הקואליציה.

דיוויד קמרון, היום. יזדקק שוב לממשלת קואליציה (צילום: MCT)

דיוויד קמרון, היום. יזדקק שוב לממשלת קואליציה (צילום: MCT)
אד מיליבנד ורעייתו ג'סטין. הבטיח שהוא ידיד ישראל (צילום: MCT)

אד מיליבנד ורעייתו ג’סטין. הבטיח שהוא ידיד ישראל (צילום: MCT)

סקרי הבחירות האחרונים הראו שמפלגת הלייבור והמפלגה השמרנית נעות כל אחת בין 31% ל-35%, והפער ביניהן הוא לכל היותר אחוז או שניים לכאן או לכאן. המפלגות הקטנות שצפויות להיכנס לפרלמנט הן המפלגה הלאומית הסקוטית, הליברל-דמוקרטים, „מפלגת העצמאות” שחותרת לפרישה של בריטניה מהאיחוד האירופי, מפלגת הירוקים ומפלגות מוויילס ומצפון-אירלנד.