John Kerry újabb látogatása

ג’ון קרי הגיע לארץ: „הזדמנות אחרונה למו”מ”
עוד ביקור של מזכיר המדינה זוכה לקבלת פנים צוננת של שני הצדדים. בישראל מגדירים אותו „עוד ניסיון עקר”, והפלסטינים טוענים: „חייבים לעצור את ההידרדרות שגורמים הפשעים הישראלים”. סאיבעריקאת: „אולי אפשר ליישם את מודל של ההסכם עם איראן”. בבוקר ייפגש קרי עם נתניהו

מזכיר המדינה האמריקני ג’ון קרי נחת אמש (ד’) בישראל לסבב שיחות עם בכירים ישראלים ופלסטינים במסגרת המו”מ המדיני. אולם על פי התבטאויות שני הצדדים, אף אחד מהם לא תולה ציפיות גדולות בביקור הזה. בצד הישראלי מגדירים אותו כ”עוד ניסיון עקר”, ובצד הפלסטיני טוענים שמדובר בהדמנות האחרונה להציל את התהליך לפני שאובד הסיכוי להגיע לפתרון של שתי מדינות.

קרי מגיע מלווה בגנרל ג’ון אלן. ב-11:30 בבוקר הוא ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והוא אמור להיפגש במהלך הביקור גם עם השרה ציפי לבני, האחראית על המו”מ מהצד הישראלי, ועם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון. הוא ינסה להפיח רוח חיים בשיחות הצולעות ולפתור כמה סוגיות ביטחוניות שכנראה מונעות התקדמות נוכח התעקשותו של נתניהו לשמור על נוכחות ישראלית בבקעת הירדן ועל סידורי ביטחון קפדניים.

מזכיר המדינה עם הגעתו לנתב"ג (צילום: AP)

מזכיר המדינה עם הגעתו לנתב”ג (צילום: AP)

 

 

 

פתיחת השיחות. לא נותרה אופטימיות (צילום: AFP)

פתיחת השיחות. לא נותרה אופטימיות (צילום: AFP)

 

John Kerry, az Egyesült Államok külügyminisztere ismét látogatást tesz régiónkban, hogy segítse a nehézségekkel küszködő izraeli-palesztin megbeszéléseket.
Kerry csütörtökön tárgyal Netanjáhu miniszterelnökkel, majd Ramallába látogat, ahol Abu Mázennel találkozik. Ezt követően visszatér Jeruzsálembe, újabb megbeszélésre.
John Kerry hírek szerint az Egyesült Államok kormánya által kidolgozott tervezetet ismerteti a felekkel a Nyugati Part (Ciszjordánia) jövendő biztonsági rendezéséről. ◙