Iran confirms sending troops to Syria איראן: כוחותינו בסוריה, מונעים טבח באנשי אסד

איראן: כוחותינו בסוריה, מונעים טבח באנשי אסד

32 ילדים נהרגו בחולה על ידי משטר אסד – ודווקא עכשיו איראן מאשרת כי היא מסייעת לאותו משטר. „אם לא היינו בסוריה, הטבח בעם הסורי היה כפול ומכופל”, אמר בכיר במשמרות המהפכה. מאז תחילת המהומות נהרגו בסוריה 13 אלף איש
דודי כהן

טבח הילדים ליד חומס זעזע את העולם , אבל באיראן מגיבים בצורה שונה: על רקע ההרג ההמוני בחולה שבסוריה, מאשרת טהרן לראשונה כי כוחות איראניים נמצאים בסוריה ומסייעים למשטר אסד. בינתיים, מסרו ארגוני זכויות אדם בסוריה כי מאז פרוץ המהומות נהרגו ברחבי המדינה יותר מ-13 אלף בני אדם, רובם אזרחים. לפי הנתונים, ב-14 החודשים שחלפו מאז מרס אשתקד נהרגו לפחות 9,183 אזרחים, 3,072 חיילים ו-794 עריקים.

 

 

גופות ילדים שנהרגו בחולה בסוף השבוע (צילום: רויטרס)
גופות ילדים שנהרגו בחולה בסוף השבוע (צילום: רויטרס)

 

 

 

הפגנה בטריפולי בעקבות הטבח בסוריה (צילום: רויטרס)
הפגנה בטריפולי בעקבות הטבח בסוריה (צילום: רויטרס)

 

 

האלימות בסוריה – כתבות אחרונות ב-ynet:

 

 

 

 

 

 

 

 

על אף ממדי ההרג, איראן ממשיכה לעמוד לצד בעלת בריתה במזרח התיכון. בראיון לסוכנות הידיעות האיראנית איסנ”א אמר סגן מפקד כוח קודס, הגנרל איסמעיל קואני, כי „אם הרפובליקה האיסלאמית לא הייתה נמצאת בסוריה, הטבח בעם הסורי היה כפול ומכופל”. זמן קצר לאחר פרסום הראיון הוא הוסר מאתר האינטרנט של סוכנות הידיעות.

 

מהו כוח קודס?
 
המוסד של האיראנים / דודי כהן
 
הוא פוצץ את בניין הקהילה היהודית בארגנטינה ותכנן לרצוח את שגריר סעודיה בוושינגטון, הוא מבצע פעולות קומנדו בעורף האויב ומחסל אופוזיציה מבית. תכירו את הזרוע החשאית של איראן
לכתבה המלאה
 

לדברי הבכיר האיראני, „כל עוד לא היינו בסוריה, הטבח בעם הסורי על ידי המורדים היה רב, אך בעקבות נוכחותה של איראן היא מנעה באופן פיזי ולא פיזי את מעשי הטבח הגדולים בסוריה”. מדובר בהודאה נדירה של בכיר איראני בסיוע הצבאי שמעניקה טהרן למשטרו של בשאר אסד.

 

כוח „קודס”, „ירושלים” בפרסית, הוא זרוע חשאית של משמרות המהפכה באיראן ותפקידו העיקרי הוא לכוון ולעודד פעילות טרור מחוץ לגבולות איראן כדי להשיג מטרות אסטרטגיות של המשטר בטהרן ולקדם את האינטרסים שלו במזרח התיכון.

 

בעולם גינו בחריפות את המשטר הסורי בעקבות הטבח בעיר חולה שגבה את חייהם של לפחות 92 בני אדם, 32 מהם ילדים. בריטניה איימה ב”תגובה בינלאומית חזקה” והליגה הערבית קראה לדיון חירום של מועצת הביטחון. בתגובה, אמר דובר משרד החוץ הסורי, ג’יהאד מקדסי, כי הצבא הסורי פעל רק כדי להגן על עצמו. לדבריו, הרשויות הקימו ועדת חקירה שתציג את מסקנותיה בתוך שלושה ימים.

 

 

 

„רצח אכזרי אינו חלק מתכונותיו של הצבא הסורי”, הוסיף מקדסי, והדגיש כי החיילים ימשיכו לפעול להגנת האזרחים. לטענת הדובר, מעשה הטבח היה מתוכנן מראש, לקראת ביקורו של שליח האו”ם והליגה הערבית, קופי אנאן, שיגיע לסוריה מחר.

 

אנאן אמנם יגיע, אבל סגנו כנראה יישאר מחוץ לסוריה. בכיר בליגה הערבית אמר כי סוריה שללה מהסגן נאסר אל-קודווה את אישור הכניסה שלו לדמשק. לדבריו, המשטר הסורי טען כי ההחלטה אינה אישית ונובעת מהעובדה שאין הם רוצים לשאת ולתת עם הליגה הערבית. אל-קודווה שימש בעבר שר החוץ הפלסטיני.

Iran confirms sending troops to Syria

Islamic Republic admits its forces are aiding Assad’s regime in crackdown on pro-democracy protesters; UN’s tally of fatalities in Syrian uprising is at 13,000
Dudi Cohen

Iran confirmed Sunday that it has, as previously speculated, sent troops to aid President Bashar Assad‘s crackdown on pro-democracy protesters in his country.

 

 

The United Nations and human rights groups estimate that over 13,000 people have been killed in Syria since the uprising began in March 2011 – 9,200 of them civilians.

 

Related stories:

 

„If the Islamic Republic was not present in Syria, the massacre of civilians would have been twice as bad,” General Ismail Kuoni, deputy-commander of the Iranian Revolutionary Guards’ Qods Force, told Tehran’s ISNA news agency.

 

 

Iran, he added, „Had physically and non-physically stopped the rebels from killing many more among the Syrian people.”

 

This was a rare admission by an Iranian official that Tehran was truly aiding the Damascus regime.

 

 

The quote was later removed from ISNA’s website.

 

 

Aiding Assad. Revolutionary Guards (Photo: Reuters)

 

Sunday’s statement was particularly strident, as it followed the brutal killing of 92 people, including 32 children, in Houla, in the embattled province of Homs, by Damascus’ forces.

 

 

The carnage was strongly condemned by the United Nations, the United States, Britain, Germany and France; and the Arab League called for an emergency session of the UN Security Council.

 

 

Earlier Sunday, Syrian Foreign Ministry spokesman Jihad Makdissi said „armed groups” carried out the attack in Houla.

 

 

„No Syrian artillery or heavy weapons were used in the area of Houla,” he told reporters.

 

 

Meanwhile, a senior Arab League official said that Syria has denied permission for a deputy of UN-Arab League envoy Kofi Annan to travel to Damascus.

 

 

The official said that Syria „made clear” that the decision against former Palestinian foreign minister Nasser al-Kidwa „was not personal, but rather because it did not want to deal with the Arab League.”

 

Annan is due in Damascus on Monday. The Arab League named Al-Kidwa as his deputy in March.

 

 

Roi Kais and AP contributed to this report