תרגיל צבאי לישראל וארה”ב: „הגדול אי פעם”

 

תרגיל צבאי לישראל וארה”ב: „הגדול אי פעם”

 
עודכן 22:12 05/01/2012

כשברקע האיום האיראני, יערכו צה”ל וצבא ארצות הברית בשבועות הקרובים אימון צבאי נרחב בתחום ההגנה מפני טילים. אלפי חיילים מיחידות שונות יגיעו לישראל לצורכי התרגיל, אך בישראל הבהירו: „התרגיל נקבע מראש, מדובר באימון שגרתי”

 
 
 
 

כשבאיראן מקיימים אימון נרחב של חיל הים, ארצות הברית וישראל מתאמנות על הגנה על השמיים:צה”ל וצבא ארצות הברית הכריזו היום (חמישי) על אימון משותף להגנה מפני טילים. בצה”ל הסבירו כי המטרה היא לשפר את שיתוף הפעולה בין הצבאות בנושא וכי הוא נקבע מראש במסגרת האימונים הקבועים של הכוחות.

 

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

 

 

פאנטה. "עדות לשיתוף הפעולה"

פאנטה. „עדות לשיתוף הפעולה”
צילום : רויטרס (ארכיון)

גורם בכיר בצה”ל אמר כי התרגיל צפוי להתקיים בשבועות הקרובים, אולם בישראל סירבו למסור תאריך מדויק. לטענת הגורם הבכיר, האימון הקרוב יהיה הגדול ביותר בתחום ההגנה מפני טילים שבוצע עד היום. לדברי גורם ישראלי, בתרגיל צפויים לקחת חלק אלפי חיילים ישראלים ואמריקנים מיחידות שונות של הצבאות.

 

לדבריו, במסגרת בתרגיל ייבחנו היכולות הישראליות והאמריקניות להתמודדים עם מבחנים שונים בהגנה האווירית מפני איומי טילים ורקטות. „המפקדה האירופית של צבא ארצות הברית וצה”ל מקיימים אימונים משותפים תקופתיים”, נמסר מצה”ל. „המפקדה האירופית של צבא ארצות הברית פועלת ביחד עם בנות ברית במטה להבטיח את יכולתם להגן על עצמם, ובמקרה של ישראל גם את הפן האיכותי”.

 

 

 
ככה זה נראה ב-2009: סוללת "פטריוט" של צבא ארה"ב בתל אביב

ככה זה נראה ב-2009: סוללת „פטריוט” של צבא ארה”ב בתל אביב צילום : רויטרס (ארכיון)
 

פרסומת

 

 

בנאום שנשא שר ההגנה האמריקני, לאון פאנטה, בחודש שעבר, הוא התייחס לתרגיל ואמר כי הוא מהווה דוגמה לשילוב הפעולה חסר התקדים בתחום הביטחון שהשיג ממשל אובמה „על מנת לתמוך במחויבות שלא ניתנת לערעור לביטחון ישראל”. פאנטה הוסיף אז וציין כי התרגיל יגביר את יכולתם של שני כוחות הביטחון לפעול יחד כדי לבחון מערכות הגנה חדשות נגד טילים ורקטות. „היכולות החדשות הן תוצר בפני עצמו של שיתוף הפעולה הזה בתחום הביטחון”, הוא הוסיף.

 

התרגיל מגיע על רקע השרירים שמפגינה איראן כלפי המערב והלחץ הגובר על טהרן בעקבות הגילויים לפיה לתוכנית הגרעין שהיא מפתחת יש גם מטרות צבאיות. רק בשבוע האחרון קיימה איראן תרגיל ימי נרחב, במהלכו אף איימה שבמידה ויוטלו עליה עיצומים בתחום הנפט, תפעל לסגירת מצרי הורמוז. בתגובה, הבהירה היום בריטניה כי לא תיתן לאיראן לעשות זאת, תוך שהיא רומזת לאפשרות צבאית.