חצי שעה אחרי ה”הפוגה”: הירי מהרצועה נמשך לכל עבר

חצי שעה אחרי ה”הפוגה”: הירי מהרצועה נמשך לכל עבר

זמן קצר לאחר מועד הפסקת האש שקבע חמאס, שוגר מטח רקטות לעבר הדרום. „כיפת ברזל” פגעה באחד הגראדים. חיל האוויר תקף בתגובה בצפון הרצועה, אולם במערכת הביטחון מעריכים כי אם הלילה יהיה שקט – יסתיים הסיבוב הנוכחי של ההסלמה

ניר דבורי | אהוד יערי | תמיר סטיינמן | חדשות 2 | פורסם 21/08/11 16:50 | עודכן 22/08/11 00:12

 

הפסקת האש בין ישראל לבין חמאס אמורה הייתה להיכנס לתוקפה אמש ב-21:00, אבל כבר חצי שעה מאוחר יותר – נורו מטחי רקטות מעזה. בתגובה, תקף חיל האוויר מטרות ברחבי הרצועה ופעל נגד יעדים של ועדות ההתנגדות העממית והג’יהאד האיסלאמי – שהבהירו כי הפסקת אש עם ישראל אינה מקובלת עליהם.

רוצים לקבל עדכונים נוספים על ההסלמה בדרום? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בסך הכל, מאז הייתה אמורה להיכנס ההפוגה לתוקף, נורו שלוש רקטות גראד שוגרו לעבר אשקלון, האחת יורטה על-ידי מערכת „כיפת ברזל” ושתיים אחרות נפלו בשטח פתוח.

נוסף על כך, נרשמו שלוש נפילות בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית אשכול שבמערב הנגב. מעט מאוחר יותר, התפוצצה רקטה מצפון לרצועה ורקטה נוספת בשטח ממזרח לה. בכל הזירות לא נפגע איש, ולא נגרם נזק.

 

למרות התקריות, מעריכים במערכת הביטחון כי במידה שחמאס יצליח להשליט שקט ולמנוע את המשך הירי – יביא הדבר לקצו של סבב האלימות הנוכחי. ההנחה היא כי בעיתוי הנוכחי, אין לישראל וגם לא לחמאס אינטרס להבעיר את השטח. השאלה המרכזית בשלב זה היא עד כמה יצליח חמאס לשלוט על מרחבי השיגור ולמנוע מהארגונים הקטנים את המשך הירי לעבר ישראל – ואת המשך הבערת השטח. 

אחת ההערכות שעלו בנוגע להמשך הירי לאחר שעת ההפוגה שסוכמה היא הפרשי השעות בין רצועת עזה לבין ישראל. בעזה טרם הונהג שעון קיץ, ועל כן ייתכן שסברו שם כי המועד להפסקת האש נקבע ל-22:00.