ברית הזוגיות תמ&…

נציגי הקהילה ההומו-לסיבת במועצות עיריית ת”א וירושלים, איתי פנקס וסער נתנאל, הציעו לחברי הכנסת החרדים לבטל את מצעד הגאווה בירושלים, בתמורה להימנעותם בחוק ברית הזוגיות


האם נקדם „דיל” לביטול מצעד הגאווה בירושלים? נציגי הקהילה במועצות עיריית תל אביב וירושלים, איתי פנקס וסער נתנאל, הציעו (5.11.06) לחברי הכנסת החרדים לבטל את מצעד הגאווה בבירה, בתמורה להימנעותם בחוק „ברית הזוגיות” שאמור לעלות בכנסת. פנקס, לדוגמא, התחתן בשנה שעברה עם בן זוגו, יואב ארד, בקנדה. אם החוק יתקבל בארץ – הם וחבריהם לקהילה יוכלו למסד את יחסיהם בישראל, כמו כל זוג סטרייטי.
פנקס אומר כי המצעד הוא אמצעי ולא מטרה: „זו לא הפעם האחרונה שהנושא עולה לדיון. הם לא יפטרו מאיתנו כל כך מהר. אם הם ישתפו איתנו פעולה, גם אנחנו נהיה פתוחים לדברים שהם צריכים”.
לדבריו, צריכים לדון בנושא ברית הזוגיות בבחינה משפטית ולא דתית: „כל מה שהם צריכים לעשות, כשברית הזוגיות תעלה לדיון בכנסת, הם יגידו ‘אנחנו לא שם, זה לא נוגע אלינו. אנחנו מאפשרים לזה לעבור'”.
תגובת החרדים טרם התפרסמה.
היום ההכרעה: האם המשטרה תדרוש את ביטול המצעד?
היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, צפוי להיפגש בצהרים עם בכירים במשטרה, במטרה לדון בשאלת חוקיות ההחלטה שלא לקיים את מצעד הגאווה בירושלים.
נציגי מערכת אכיפת החוק יבקשו לקבל את גיבוי המערכת המשפטית, לקראת הגעת הנושא לבג”צ. בכירי המשטרה צפויים להגיד למזוז ולבכירי הפרקליטות כי לא ניתן יהיה לקיים את המצעד עם כוח האדם הנוכחי, שעומד לרשות המשטרה.

„המצעד יישרף כמו שההינתקות התפוצצה בפנים”
מטען-דמה התגלה אמש בשכונת הר-נוף בירושלים, אליו הוצמד פתק שבו נכתב: „עוד 100 תיקים אמיתיים כאלה יחכו לכם. כמו שההינתקות התפוצצה לכם בפנים, כך גם המצעד יישרף”. כמו כן, בסוף השבוע, לראשונה, פרצו מהומות גם מחוץ לבירה: עשרות חרדים הבעירו בבני-ברק פחי אשפה. המשטרה פיזרה את המפגינים.
בירושלים, עוכבו לחקירה ארבעה צעירים בחשד שגרמו נזק לרמזורים, ויידו אבנים לעבר ניידות משטרה בשכונת מאה שערים בבירה. בנוסף, חלק מהמפגינים פיזרו דוקרנים על הכביש, וגרם נזק לארבעה כלי רכב. כתוצאה מהמהומות נחסמו לתנועה כמה מהרחובות העיר הראשיים.
הרב אליהו: „הבאתי את בתי כדי שתראה שאתם בני אדם ולא אויבים”
במקביל, נמשכים המגעים להרגעת הרוחות: במהלך סוף השבוע נפגשו רבנים עם נציגי הארגון ההומו-לסבי הבית הפתוח. בערב חמישי נערך בביתו של חבר מועצת עיריית ירושלים וראש האופוזיציה העירונית, ניר ברקת, מפגש ראשון בין הצדדים ובו השתתפו נציגים רבים מהמגזר הדתי.
הרב אליהו, אחד ממשתתפי המפגש, הביא למפגש את בתו באומרו למשתתפים: „כדי שהיא תראה שאתם בני אדם ולא אויבים”. את הבית הפתוח יצגו יו”ר הבית, אלנה קאנטי, המנכ”לית, נועה סתת וחברי הנהלה נוספים: „אנחנו שמחים להיפגש עם מנהיגים דתיים שסולדים מאלימות, ושותפם לנו במטרה לקדם סובלנות בירושלים”, אמרו.
ההתרעה להומואים: מטען חבלה מאולתר
דעה: בשביל היטלר היהודים והגייז היו אותו דבר
„ג’יהאד נגד מצעד הגאווה”
ההומואים עונים לחרדים: בית כנסת בת”א הושחת
מאת: דניאל רנודי ולינוי משולם