הכנסת מציינת 11 שנ&…

חברי הכנסת מקיימים בשעה זו ישיבת אבל מיוחדת לזכרו של רה”מ לשעבר יצחק רבין. נשיא המדינה קצב בחר לא להשתתף. בצהריים נערכה האזכרה הממלכתית בהר הרצל. שידור חי


הכנסת זוכרת את רבין: מליאת הכנסת התכנסה הערב לישיבה מיוחדת במלאת 11 שנים לרצח ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין ז”ל. נשיא המדינה, משה קצב, בחר להיעדר מהטקס.
מוקדם
יותר היום התקיים בהר-הרצל בירושלים טקס הזיכרון הממלכתי לציון 11 שנים לרצח רבין. בטקס השתתפו ראש הממשלה, אהוד אולמרט ורעייתו, נשיא המדינה, משה קצב, הרמטכ”ל רב-אלוף דן חלוץ, מפכ”ל המשטרה, משה קראדי, יו”ר הכנסת, דליה איציק, נשיאת בית משפט העליון, דורית בייניש ובני משפחתו של רבין וחבריו.
ראש הממשלה אמר כי אין הכרח להיות מחסידיו של יצחק רבין כדי להוקיר את מנהיגותו ואת תרומתו העצומה לביצור ביטחונה של מדינת ישראל. „הנתיבים אליהם צעד באומץ לב היו נתיבים השנויים במחלוקת”, אמר אולמרט. „כדורי הרצח הותירו סימני שאלה כבדים בלא מענה, ומורשת רבין עודה חצויה ובחלקה לא מוסכמת”.
אולמרט צייו כי הגעגועים לרבין מקיפים את כל העם, מכל קשת הדעות. „אלו גם געגועים לישראל שלפני הרצח הנורא, למדינת ישראל שבתום לבה לא יכלה להאמין שיירצח בה ראש הממשלה”.