7 חיילי צה”ל נהרגו …

הותר לפרסום: באירוע בו נחטפו שני חיילי צה”ל סמוך לשתולה, נהרגו גם 3 חיילים. מאוחר יותר נפגע טנק שנכנסלשטח לבנון, ו-4 אנשי צוותו נהרגו. בלבנון: בריחה המונית של תושבים, מטוסי חה”א מעל ביירות


יום קשה מאוד לצה”ל בצפון: שלושה חיילי צה”ל נהרגו במהלך אירוע החטיפה בבוקר (12.7.06) בו נחטפו שני חיילים. באירוע מאוחר יותר נהרגו ארבעה לוחמי שיריון, כשהטנק שלהם עלה על מטען בשטח לבנון.
עד כה הותרו לפרסום שמותיהם של שניים מההרוגים: רב סמל במיל’ אייל בנין, בן 22 מבאר שבע, ורב סמל במיל’ שני תורג’מן, בן 24, מבית שאן.
– נסראללה: החטיפה היא זכותנו הטבעית
– ח”כ אלדד: „לצאת למלחמה נגד לבנון”
– ארה”ב והאיחוד האירופי לחיזבאללה: שחררו את החטופים
– שיחרור חטופים: כמה זה עולה לנו?

המחבלים פרצו את הגדר, וחטפו את החיילים
מפרטי אירוע החטיפה עולה כי ג’יפ של צה”ל מסוג האמר סייר סמוך לגדר המערכת בגבול ישראל-לבנון, בין הישובים שתולה וזרעית. החיילים, שמשרתים בכוח מילואים שאמור היו לסיים מחר את שירותו בגיזרה, הותקפו על ידי אנשי חיזבאללה באמצעות נשק קל ומטענים שהושלכו לעברם מהצד הלבנוני של הגדר.
לאחר זמן קצר, פרצו המחבלים את הגדר ופגעו בחיילים נוספים מהצוות.
הטנק עלה על מטען של 200-300 ק”ג
לוחמי צוות הטנק שנהרגו נכנסו לתוך שטח לבנון כדי לאתר את שני החיילים החטופים. תוך כדי כך הם נפגעו ממטען רב עוצמה שככל הנראה הונח שם כחלק מתיכנון מוקדם של חיזבאללה, מערבית לעיירה עיתה א-שעב.
גורם בכיר בצה”ל העריך כי משקלו של המטען עליו עלה טנק המרכבה נע בין 200 ל-300 קילוגרם. בשל כך, ישנה עדיין אי וודאות לגבי מצב החיילים, ועדיין לא הושלםפ חילוץ הגופות. הפעולות נמשכות תחת אש כבדה גם בשעה זאת. הודעות נמסרו למשפחות החיילים.
בריחה המונית של תושבי דרום לבנון
כניסת הטנק ללבנון התבצעה במסגרת מתקפה משולבת של צה”ל על מוצבי חיזבאללה, בהשתתפות כוחות קרקעיים במקביל לתקיפות מהאוויר. בתקיפה הושמד מוצב כרכום, שנשלט מאז נסיגת צה”ל על ידי חיזבאללה. במקביל משוגרים פגזים לעבר יעדים בגזרה המערבית. בשעה זו מטוסי קרב של חיל האוויר חגים מעל ביירות. בדרום לבנון מדווחים על בריחה המונית של תושבים לכיוון הבירה.
מוקדם יותר הפציץ חיל האוויר שני גשרים מרכזיים בלבנון, על פי הדיווחים, במטרה למנוע לפגוע בתנועת המחבלים. במקביל, טנקים של צה”ל חידשו את הירי לעבר הכפר שובא ובאזור מארג’ עיון שבדרום לבנון.

אולמרט: ממשלה ריבונית תקפה את ישראל ללא סיבה
ראש הממשלה אהוד אולמרט, אמר במסיבת עיתונאים: „לא מדובר בפעולת טרור, אלא במדינה ריבונית שתקפה את ישראל ללא סיבה וללא התגרות. לבנון, מדינה שהחיזבאללה הוא חלק ממנה, מנסה לערער את היציבות האזורית ולבצע פעולה מלחמתית נגד ישראל בשטחה הריבוני”.
שר הביטחון, עמיר פרץ, אמר לפני הצהרים כי ממשלת לבנון „היא שאחראית על גורל החיילים החטופים, אחראית לשמור עליהם ולהחזירם הביתה”.
גורמים בצה”ל מעריכים כי ירי טילי הקטיושות לעבר גבול הצפון נועד כדי לסייע בחטיפה של החיילים. ארגון הטרור אסר על תחנת הטלוויזיה שברשותו, „אל-מנאר”, לפרסם את דבר החטיפה למשך כשעה, לדברי גורמים בחיזבאלה, במטרה להצפין את החטופים.
„תיאום עם חוטפי שליט – במטרה להגדיל את מכסת האסירים”
הבוקר הודיע החיזבאללה כי אנשיו חטפו שני חיילים ישראלים: „בנסיון לקיים את ההבטחה לשחרר את האסירים”, נכתב בהודעת חיזבאללה, „לקחנו בשבי שני חיילים הבוקר, בשעה 09:05. החטופים הועברו למקום סודי ובטוח”.
חיזבאללה הודיע כי בכוונתו ליצור שיתוף פעולה עם חוטפיו של גלעד שליט, במטרה להגדיל את מכסת האסירים שידרשו הארגונים לשחרר. נציג חמאס בלבנון, אוסמה חאמדן, אמר בצהריים כי „יהיה תיאום בינינו לבין אנשי חיזבאללה כדי שישוחררו כמה שיותר אסירים פלסטינים. זה נותן כח ומוטיביציה ומוכיח לישראל שיש לה אופציה אחת והיא – שחרור אסירים”.
BPI-info