חדשות בעברית- Héber nyelvű híradó 2023.08.14.

חדשות בעברית Héber nyelvű híradó 2023.08.14.

 

מערכת Booking.com תחזור לתפקד בקרוב. נציג הפרלמנט האירופי אישטבן אויהאיי, כתב מכתב פתוח ביום ראשון. כאחד ממנהיגי ועדת הפרלמנט האירופי המוסמכת ושגריר של ארגון התיירות העולמי של האו”ם, הוא ניהל בשבועות האחרונים משא ומתן רציף עם מנהלי החברה, מה שתרם חלקית לפתרון הקשיים המשפיעים על העשרים-ושניים אלף חברות הונגריות. הנהלת Booking.com הודיעה לאחרונה כי עד יום שני השותפים ההונגרים המושפעים יקבלו כמעט ללא יוצא מן הכלל את הכספים המעודכנים שלהם, והמערכת הטכנית תשוחזר ללא תקלות עד יום חמישי, הודיע דר. אישטבן אויהאיי, חבר הפרלמנט האירופי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את חופשתו המתוכננת לרמת הגולן ובמקום זאת קיים פגישות ביטחוניות בבסיס הצבאי בקריה בתל אביב. ראש הממשלה ניהל שיחות עם הרמטכ”ל הרצי הלוי בנושאי ביטחון ומוכנות צבאית, על פי דיווחים בתקשורת העברית, על רקע החשש שהפגנות של חיילי מילואים המתנגדים לרפורמה המשפטית של הממשלה עלולה לפגוע במוכנות המלחמה של ישראל. בנוסף לראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ”ל הרצי הלוי, השתתף גם שר הביטחון יואב גלנט בפגישתם בבסיס הצבאי בקריה. הדיונים כללו היערכות צבאית מכיוון שמספר חיילי מילואים לא התייצבו לתפקיד מרצון כדי למחות על תוכניות הממשלה להחליש את מערכת המשפט.

סעודיה מינתה שגריר מרחוק בשטחים הפלסטיניים, הדיפלומט יהיה גם הקונסול הכללי בירושלים. שגרירות ערב הסעודית בעמאן הודיעה ברשתות החברתיות כי השגריר הסעודי המוסמך בבירת ירדן, נג’ף אל-סודאירי, יהיה נציגה של ריאד בשטחים הפלסטיניים. בהודעת הווידאו שלו הדגיש סודאיירי כי מדובר בצעד חשוב מצד ריאד, שבאמצעותו רוצה סעודיה „לחזק את יחסי האחווה עם הפלסטינים ולספק להם תמיכה רשמית בכל התחומים”. ענייני השטחים הפלסטיניים מטופלים באופן מסורתי על ידי שגרירות סעודיה בעמאן.

רוסיה החלה לייצר ולהשתמש בגרסה משלה של מל”טי ההשמדה העצמית מסוג שאהיד של איראן כדי לתקוף את אוקראינה, כך כתבה קבוצת המחקר הבריטית Conflict Armament Research )CAR( בדו”ח שראה פורטל החדשות האוקראיני פרבדה. מומחים בריטיים הגיעו למסקנה זו לאחר שחקרו מל”טים שהופלו על ידי הצבא האוקראיני. כפי שתואר בדו”ח שלהם, המל”טים נראו כמו סוגי ה-136-Shahid של איראן, אך נמצאו שמובנים בהם מודולים אלקטרוניים, כאלה שרוסיה משתמשת במל”טי הסיור שלה. הם ציינו כי המבנה והמודולים הפנימיים של גופי המל”טים, במיוחד אלו המשמשים לניווט, מראים הבדלים משמעותיים בהשוואה למל”טים איראניים.

בטווח הארוך, פינלנד צריכה להתמקד ביציאה מהאיחוד האירופי, אך בשל המתקפה הרוסית על אוקראינה, הדבר החשוב ביותר לעת עתה הוא לשמור על האחדות האירופית, אמר יוסי חלה-אהו, נציג מפלגת „הפינים” בקואליציה הממשלתית של פינלנד. חלה-אהו הוא המפתח של מדיניות ה- „Fixit” שהתוותה מפלגתו נגד ההגירה עוד ב-2019, והמפלגה צפויה להעמיד אותו כמועמד בבחירות לנשיאות בינואר הבא. למרות שהסקרים מראים שסביר להניח שהוא לא ינצח, דעותיו משפיעות מאוד בתוך המפלגה.

בערב צפויים לנו שמיים שקטים ומוארים בכוכבים. החום ימשיך להתגבר מחר. הטמפרטורות חזויות להיות בין 16 ל- 20 מעלות בבוקר ובין 31 ל- 37 מעלות אחר הצהריים.