חדשות בעברית Héber nyelvű híradó 2023.08.08

חדשות בעברית Héber nyelvű híradó 2023.08.08

נשיא קרואטיה הזמין את קטלין נובאק לחג הלאומי של קרואטיה בחמישי באוגוסט, כך פורסם ברשתות החברתיות. קרואטים מתאספים בסינג’ כבר שלוש מאות שנה כדי להנציח את ניצחונם על הצבאות העות’מאניים במשחקי חיל. בפוסט שפורסם לאחר האירוע היא הדגישה, שזה היה כבוד וגם מחווה ידידותית להונגרים שניתנה לה האפשרות להשתתף כאורחת כבוד בחג חשוב הזה עבור הקרואטים בהזמנת הנשיא זוראן מילנוביץ’. „אדוני הנשיא, תודה על ההזמנה, נמשיך לבנות את הידידות בין שתי המדינות!”

בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו נמנע מלהופיע מול התקשורת הישראלית, בשבועות האחרונים הוא פתח בקמפיין תקשורתי בינלאומי והעניק ראיונות במטרה להתמודד עם הביקורת הבינלאומית על תוכניות הרפורמה המשפטית של ממשלתו, כולל ביקורת על ידי סוכנויות דירוג האשראי. ראש הממשלה הודיע לפורטל חדשות כי ממשלתו תתקדם בשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, שהיא ההצעה מרחיקת הלכת והשנויה ביותר במחלוקת בחבילת הרפורמה המשפטית הנתמכת על ידי ממשלתו. עוד ציין ראש הממשלה כי הוא עדיין שואף לקונצנזוס בנושא זה. בנוסף, הסביר ראש הממשלה כי לאחר ההצבעה על החוק, שלדעתו הוא בעל חשיבות עליונה, הוא מתכוון להתעלם משאר תוכנית השינוי של בית המשפט, והוא לא חושב שמקצה אחד, אולי מול בית המשפט הכי אקטיביסטי בעולם, צריך להגיע למצב שבו הכנסת המחוקקת יכולה פשוט לעקוף כל החלטה של

בית המשפט. חייב להיות איזון.

בני גנץ, יו”ר מפלגת האחדות הלאומית באופוזיציה, מתח ביקורת על שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ על החלטתו להקפיא סובסידיות של מיליוני דולרים לעיריות ערביות, ואמר כי המהלך, כלשונו, „מסריח מגזענות”. „התמודדות עם פשעים שבוצעו בקהילה הערבית היא אינטרס של כל החברה הישראלית, לא רק של הקהילה הערבית”, אומר גנץ. „אין די בפעולה משטרתית לבדה, יש צורך בהשקעות רחבות ורציניות בכל התחומים: חינוך, תשתיות, רווחה ועוד”, אמר.

תרגיל נגד טרור יתקיים בספטמבר בהשתתפות הכוחות הצבאיים של המדינות החברות בקבוצת ADMM+ באזור הימי המזרח הרחוק הרוסי, הודיע משרד ההגנה הרוסי. המשרד גם הודיע כי הושלם תרגיל נגד טרור במיאנמר, בו השתתפו נציגי משרד ההגנה הרוסי, איגוד מדינות דרום מזרח אסיה )ASEAN( וועידת שרי ההגנה של ASEAN Plus. „התרגיל שהושלם, בהשתתפות נציגי מדינות ADMM+, היה התרגיל המכין של זה שייערך בשטח הימי של רוסיה בספטמבר הקרוב”, הודיע משרד ההגנה. בנוסף למדינות החברות ב-ASEAN, קבוצת ADMM+ כוללת גם שמונה שותפים.

סי ג’ינפינג ייסע לדרום אפריקה בעתיד הקרוב, הודיע נשיא דרום אפריקה. סיריל רמפוסה הודיע כי יקבל את נשיא סין סי ג’ינפינג לביקור ממלכתי בהמשך החודש, ב-22 באוגוסט. בהודעה הקצרה צוין כי שני הנשיאים ייפגשו בבירה פרטוריה. מידע נוסף על הנושאים עליהם ידברו וסדר היום עדיין לא פורסמו.

בערב צפוי מזג אוויר רגוע ושזור כוכבים. מחר יש להתכונן למזג אוויר מעונן. הטמפרטורות חזויות להיות בין 12 ל-15 מעלות בבוקר, ובין 18 ל-25 מעלות אחר הצהריים.