Az izraeli kormány minden lépésre kész népe védelme érdekében. 

A BreuerPress és a Heti TV hírei 

יירוט מעל נתיבות (צילום: החדשות החמות)

תקיפות צה”ל ברצועת עזה:

תקיפה צה(צילום: AFP)
תקיפה צה(Reuters)
תקיפה צה(צילום: AP)
תקיפה צה(Photo: AFP)הריסות בניין בעזה (צילום: AFP)(צילום: AFP)צהלשכתו של הנייה לאחר התקיפה(צילום: AP)
פגיעה בית ב שדרות רקטה טיל מ עזה (צילום: EPA)פגיעה ישירה בבית בשדרות(צילום: EPA)

כחלק מהתגובה הישראלית השמידו מטוסי חיל האוויר את משרדו של מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה בשכונת רימאל במערב העיר עזה. קודם לכן שוגרו למקום טילי אזהרה במסגרת נוהל “הקש בגג”, שנועדו לאותת לפלסטינים על תקיפה ולמנוע פגיעה במי שאינם מעורבים בטרור. דובר צה”ל טוען שהמבנה, שהותקף גם במבצע עמוד ענן ב-2012, משמש גם לפגישות צבאיות: “מדובר בנכס שלטוני מרכזי שמשמש צרכים צבאיים של חמאס”.

מוקדם יותר הותקף בניין בן שלוש קומות ברצועת עזה שבו שכן מטה סודי של חמאס. הבניין בשכונת סברא שימש את הביטחון הכללי, המודיעין הכללי והמודיעין הצבאי של חמאס. בהמשך מסר דובר צה”ל כי לקראת 19:30 הותקפו משרדי ביטחון הפנים של חמאס. לקראת כניסת הפסקת האש עליה הכריזו הפלסטינים לתוקף, תקף צה”ל יעד בנמל חאן יונס בדרום הרצועה.

בתגובה לתקיפות צה”ל נורו לאורך הערב אתמול מטחי רקטות כבדים אל שדרות ויישובים נוספים בעוטף עזה, בעיקר לעבר יישובי המועצה האזורית שער הנגב. אחת הרקטות פגעה ישירות בבית בשדרות, אבל לא התפוצצה. בעל הבית נכנס לממ”ד ולא נפגע.

אין לימודים באשקלון, הנחיות פיקוד העורף

היום לא יתקיימו לימודים בעיר אשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. משרד החינוך פרסם אמש רשימת המלצות, שמתבססות על הנחיות פיקוד העורף, ליישובים נתיבות, אופקים, המועצות האזוריות מרחבים, חוף אשקלון ובני שמעון. ההנחיות בתוקף עד השעה 5:00 בבוקר, ויעודכנו בהתאם להתפתחויות.

בין ההנחיות שהוציא המשרד: לימודים בתוך מרחב מוגן בלבד. “יש לוודא שההוראה יורדת לכל קציני הביטחון, למנהלים ומנהלות הגנים בכל היישובים הקטנים. יש לנתח את המשמעויות, בדגש על החינוך המיוחד”, נכתב.

הנחיות פיקוד העורף  ()

גם במוסדות החינוך האקדמיים בדרום צפויים שיבושים היום. הלימודים במכללה האקדמית באשקלון מבוטלים וככל הנראה גם הלימודים במכללת ספיר יבוטלו. במכללה האקדמית אחוה, נכון לעת עתה, הלימודים יתקיימו כרגיל.

אלו הנחיות פיקוד העורף להתנהגות נכונה בזמן אזעקה על מנת למזער את הנזק שעלול להיגרם כתוצאה מירי טילים או רקטות: בהישמע אזעקה יש להיכנס למרחב המוגן במסגרת פרק הזמן העומד לאזור הרלוונטי, לפי ההנחיות הבאות: השוהים במבנה ייכנסו לממ”ד, מקלט, חדר מדרגות או חדר פנימי ויסגרו דלתות וחלונות. השוהים בחוץ בשטח בנוי ייכנסו למבנה או למחסה קרוב. על השוהים בחוץ בשטח פתוח יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים. חשוב: יש להישאר במרחב המוגן 10 דקות.

צילום רחפן של הנזק שנגרם לבית במושב משמרת כתוצאה מפגיעת טיל (צילום: יאיר שגיא)הנזק לבית במושב משמרת שבשרון, שהצית את ההסלמה הנוכחית(צילום: יאיר שגיא)

על נוסעים ברכב לעצור בצד הדרך, לצאת מהרכב ולהיכנס למבנה או למחסה קרוב. אם לא ניתן להגיע למבנה או למחסה יש לצאת מהרכב, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

על נהג אוטובוס בכביש בין עירוני לעצור בהישמע אזעקה ולפתוח את הדלתות. על הנוסעים להתכופף מתחת לקו החלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים. לאחר 10 דקות ניתן להמשיך בנסיעה. בצירים עירוניים על הנהג לעצור בצד הדרך ולפתוח את הדלתות, ועל הנוסעים לרדת ולהגיע למבנה קרוב במידה שיש כזה. במידה שלא, ניתן לרדת מהאוטובוס, להתכופף מתחת לקו חלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים.