Terror késsel próbált bejutni egy török állampolgár Izrael ankarai nagykövetségére

Késes támadót lőttek meg Izrael ankarai nagykövetségén

– Késsel próbált bejutni szerdán egy török állampolgár Izrael ankarai nagykövetségére, lábon lőtték – jelentette az NTV török hírtelevízió.

A sebesült férfit kórházba szállították. Az NTV úgy tudja, hogy az elkövető mentálisan zavarodott.
Az incidens során a külképviseleten dolgozókat óvóhelyre menekítették, a személyzetből senki nem sérült meg. A nagykövetség környékét lezárták a forgalom elől.
Az izraeli külügyminisztérium közölte: egy helyi biztonsági őr lőtte lábon az elkövetőt. A török rendőrség arról számolt be, hogy a férfi „Allahu Akbar”-t kiáltott, mielőtt meglőtték.
A történtek érzékenyen érintik Törökországot, hiszen múlt pénteken négy embert vettek őrizetbe az Iszlám Állam (IÁ) terrorszervezet által a német és a brit külképviselet ellen tervezett merényletek miatt.

 

צעק „אללה אכבר” וניסה לפרוץ לשגרירות בטורקיהבן 41 חמוש בסכין ניסה לפרוץ למתחם שגרירות ישראל באנקרה, תוך שצעק „לעצור את שפיכות הדמים במזרח התיכון”. מאבטח השגרירות ירה לכיוונו, ושוטר מקומי ירה ברגלו לאחר שלא נענה לקריאות לעצור. החשוד, מעורער בנפשו, נפצע קלאיתמר אייכנר ורועי קייס פורסם:  21.09.16 , 12:44

אנקרה: תיעוד של החשוד ליד השגרירות

by

סוכל ניסיון פריצה לשגרירות ישראל בטורקיה: אדם נפצע בצהריים (יום ד’) לאחר שצעק „אללה אכבר”, נופף בידיו כשאחז בסכין וניסה לפרוץ למתחם שגרירות ישראל באנקרה. מאבטח של השגרירות קרא לו לעצור ומשלא נענהירה לכיוונו. הוא המשיך לאחוז בסכין ואף נופף בה לעברו של שוטר מקומי, ומשלא נענה גם לקריאותיו לעצור – ירה בו השוטר המקומי ברגלו. האיש, עות’מאן נורי (41), נפצע קל. המאבטחים ואנשי השגרירות לא נפגעו באירוע.

ממשרד החוץ נמסר כי האיש הגיע לשגרירות כשברשותו תיק. שוטר זיהה שהוא מתנהג באופן משונה, ושאל אותו מדוע הגיע לשם. כל זאת מחוץ למתחם הש.ג. האיש שלף סכין עטופה בנייר מהתיק, ואז ביצע השוטר נוהל מעצר חשוד: הוא קרא לו לעצור, ומשלא הפסיק את אחיזת הסכין ירה ליד רגליו. התוקף הסתובב ופנה לשוטר כחול שמוצב דרך קבע ליד השגרירות. גם הוא דרש ממנו לעצור. הוא נופף בסכין לעברו וזה ירה בו בכף הרגל ונטרל אותו. אנשי הצוות לא נפגעו באירוע.

בהמשך דווח עוד כי נורי צעק „לעצור את שפיכות הדמים במזרח התיכון”, לפני שנורה. מושל אנקרה מסר כי הוא מעורער בנפשו.

עות'מאן עלי. ניסה לתקוף מאבטח  ()עות’מאן עלי. ניסה לתקוף מאבטח  (צילום: רויטרס)(צילום: רויטרס)

הממונה על שגרירות ישראל בטורקיה, אמירה אורון, אמרה ל-ynet: „הייתי בדרכי לשגרירות ובעקבות האירוע המאבטחים הורו לי לא לבוא. לפי מה שאני מבינה, המאבטחים שנמצאים במעגל שסובב את השגרירות איתרו בן אדם שהגיע עם תיק ביד ונראה להם חשוד. הוא שלף סכין עטופה בנייר מהתיק ונופף בה. אחד השוטרים שנמצאים ליד השגרירות דרך קבע יצא מהבוטקה וירה בו בכף הרגל. הוא לא הצליח אפילו להתקרב לבניין של השגרירות. פה זה הסתיים. המשטרה מיד הגיעה ולקחה אותו.

„מבחינתנו זה אומר שכמו כל שגרירויות ישראל, בעולם גם השגרירות באנקרה תמיד מצוייה תחת איזשהו איום, ככל שהמצב בזירה האיזורית לא יציב. אבל לא נשקפה סכנה לאיש מהשליחים. השגרירות תחזור מחר לשגרה מלאה. אנחנו עסוקים בקידום היחסים בין ישראל לטורקיה והשבתם לנורמליזציה מלאה”.

 (צילום: רויטרס)(צילום: רויטרס)
 ()

בחודש שעבר נרצחו בטורקיה 50 בני אדם בפיגוע התאבדות שאירע בחתונה בעיר גזיאנט. אף שטורקיה ידעה פיגועים רבים שבוצעו על-ידי דאעש ועל ידי ארגונים כורדיים בשנה האחרונה, היה זה הפיגוע הקשה ביותר שפקד אותה ב-2016 והרצחני ביותר מאז הפיגוע בהפגנה באנקרה באוקטובר שעבר, שבו נרצחו 103 בני אדם.

הפיגוע אירע בחתונה של זוג כורדי. מלבד 50 הנרצחים נפצעו יותר מ-70 בני אדם, ומצבם של 17 מהם הוגדר קשה.

ימים ספורים קודם לכן נהרגו 12 בני אדם בפיצוץ שתי מכוניות ממולכדות בתחנות משטרה במזרח טורקיה, בערים ואן ואלזיג. הרשויות האשימו את המחתרת הכורדית בפיגועים. בחודש יוני נרצחו 44 בני אדם בפיגוע של דאעש בשדה התעופה הבינלאומי באיסטנבול.