4 -sebesült az Izraeli hadsereg a légierő válaszol a hárdovi eseményekre


Nem tűrünk semmilyen agressziót izraeli terület ellen

 

www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4620161,00.html

Szerdára virradó éjfél után a szíriai hadsereg tüzérségi állásait támadta a Légierő, válaszként a kedden izraeli területre kilőtt két rakétára, amelyek a Hermon-hegy közelében csapódtak be.

תקרית חמורה בצפון: נפגעים מירי נ”ט על רכב צבאי
לאחר ירי הרקטות לגולן ולחרמון ותקיפת חיל האוויר בסוריה אחרי חצות, התחממות מדאיגה גם בגזרת הר דב: רכב צבאי נפגע מטיל נ”ט. רשתות התקשורת הערביות: „ישראלים נפגעו”. קיבוצי הגליל העליון הצמודים לגדר מסתגרים בבתים. הוקפצו כיתות כוננות

אחרי ירי הרקטות ותקיפת חיל האוויר בסוריה, תקרית חמורה בגבול הצפון: מחבלי חיזבאללה ארבו היום (ד’) לרכב סיור של צה”ל בהר דב, באיזור בו אין גדר, ופגעו בו בטיל נ”ט. במקביל כוחות סורקים באיזור מחשש להצבת מטען חבלה. כלי טיס של חיל האוויר חגים מעל לזירת התקרית. רשתות תקשורת ערביות דיווחו כי „ישראלים נפגעו” בתקרית. רשת אל-ג’זירה מדווחת שצה”ל מפגיז את אזור הכפר כפר שובא בדרום לבנון. יישובים צמודי גדר הונחו להישאר במרחבים מוגנים.

שידור חי

 ()

גבול הצפון, השבוע (צילום: אביהו שפירא)

גבול הצפון, השבוע (צילום: אביהו שפירא)

משה בן ארי, תושב קרית שמונה שעובד בקיבוץ דן, סיפר ל-ynet: „שמענו לפחות שישה פיצוצים. אנחנו מחוברים למערכת הודעות של הקיבוצים באזור. קיבלנו הודעה במסרונים להישאר במרחבים מוגנים ולא לצאת מהישוב ללא הודעה וללא אישור עד להתבהרות הדברים. אנחנו בתוך המפעל ויש שם מרחב מוגן, אנחנו ממשיכים את העבודה אבל לא יוצאים מחוץ למפעל. ההוראה לגני הילדים באזור היא להישאר בתוך הגנים ולא לצאת. אנחנו כרגע שומרים על קור רוח, יש פה הרבה כוחות צבא כך שאין חשש”.

פרשננו רון בן ישי אמר במשדר מאולפן ynet: „זו הסלמה ברורה שמחייבת שיקול: האם נכנסים לעימות רחב עם חיזבאללה או נותנים לזה לעבור ולהניח שבזה הם חיסלו את החשבון איתנו: כשהם שופכים מספיק דם משלנו, זה נראה להם תגובה מספיקה והם מפסיקים. השיקול האחר הוא שאם ישראל לא תפעל עכשיו ובתגובה קשה, אנחנו עלולים לפגוש אירועים דומים בעתיד. כרגע זה השלב בו צמרת צה”ל וגם שר הביטחון וגם רה”מ עומדים בפני דילמה לא פשוטה”.

הבוקר, על אף המתיחות הגבוהה, נפתח אתר החרמון כמתוכנן. המצב הביטחוני העדין בצפון הארץ גרם לאתר החרמון להיראות דליל, ורק מאות מבקרים הגיעו אליו.

ההחלטה לפתוח אותו היום התקבלה לאחר התייעצות אמש, אך הציבור הצביע ברגליים ולא הגיע.

משפחת שליש מגבעת שמואל, יעל וילדיה יובל אור ורם, אמרו כי הם מגיעים לכל שנה ליומיים של גלישה בחרמון. „אחרי ששמענו את מה שקרה פה אתמול, ושהאתר ייפתח בכל זאת, הבנו שזה הזמן הנכון להגיע”, אמרה האם. „ידענו כי כרגע לא יהיו פה הרבה אנשים וצדקנו. אנחנו נהנים מתנאים מעולים של שלג ויכולים לנצל את היום הרבה יותר טוב משום שאין תורים אל הרכבל. ביום רגיל אני מחכה רבע שעה בכל פעם שאני רוצה להגיע לסיבוב נוסף של גלישה”.

מוריה ישראל מירושלים, שהגיעה עם אחותה אילב ואימה ג’וליית, אמרה שלא חשה חוסר ביטחון. „להיפך, ברגע שראינו את כל הצבא פה היה לנו ברור שהמקום מאובטח. אנחנו פשוט הרווחנו שהגענו ביום כזה שאין בו הרבה גולשים וכל האתר לרשותנו. יצאנו מים בשעה מוקדמת כשלא בטוחות שהאתר ייפתח אבל היינו מוכנות לקחת סיכון”, אמרה.

 

Az utólagos vizsgálat kiderítette, hogy összesen négy rakétát lőttek ki szíriai oldalról, amelyek közül kettő ért földet izraeli területen.

Mose „Bugi” Jáálon honvédelmi miniszter közölte: a Légierő támadása Szíriában világos üzenet volt, hogy nem tűrünk semmiféle agressziót izraeli terület ellen, és az izraeli szuverenitást mindenütt, minden eszközzel megvédjük.

Katonai értékelés szerint lehetséges, hogy a Hezbollah a rakétákkal Izrael készültségét kívánta kipuhatolni a Golán térségében