8 הרוגים בפיגוע בתחנה המרכזית בת”א

עשרות בני אדם נפצעו כשמחבל מתאבד פוצץ עצמו ליד דוכן שווארמה בתחנה המרכזית הישנה בת”א. המשטרה עצרה רכב החשוד כי נמלט מזירת הפיגוע זמן קצר לאחר שהתרחש


הטרור חזר: לפחות 8 בני אדם נהרגו כאשר מחבל מתאבד פוצץ עצמו ליד דוכן שווארמה באזור נוה-שאנן ליד התחנה המרכזית הישנה בתל-אביב. לפחות 22 בני אדם נפצעו. דוכן השווארמה היה מוקד לפיגוע בינואר האחרון שהסתיים ללא הרוגים. הג’יהאד האיסלאמי וגדודי חללי אל-אקצה של הפת”ח לקחו אחריות. לאחר הפיגוע נראה רכב מיצובישי נמלט מזירת האירוע. מאוחר יותר עצרה המשטרה באזור מודיעין רכב דומה ובו שלושה ערבים-ישראלים.

אולמרט מבטיח: נדע להגיב לפיגוע
– תחנה שכבר ספגה פיגועי טרור
– אבו-מאזן גינה, המחבלים בירכו
הפיגוע התרחש סמוך ל-13:30. מחבל מתאבד מאזור ג’נין הגיע לאזור התחנה המרכזית ופוצץ מטען בתיק שהיה ברשותו. כוחות גדולים של משטרה, מד”א ומכבי אש הגיעו למקום. פרמדיק מד”א אזור דן סיפר כי במקום יותר מ-30 נפגעים בדרגות פגיעה שונות. עד כה פונו כ-39 נפגעים. לבית החולים איכילוב הגיעו שני פצועים במצב אנוש, אך אחד מהם נפטר, שלושה פצועים קשה, שישה בינוני והיתר קל. לתל השומר הגיעו 8 פצועים קל. פצועים נוספים הועברו לוולפסון ובילינסון.
מנכ”ל מד”א, אלי בין, אמר: „מדובר בפיגוע קשה מאוד. לזירת האירוע הגיעו עשרות אמבולנסים אשר החלו בטיפול בנפגעים. אנו קוראים לציבור להגיע ולתרום דם. חלק מהנפגעים סובלים מפגיעות קשות מאוד כתוצאה מהפיצוץ ויאלצו לעבור ניתוחים המחייבים עירויי דם”.
אבי זכריה, עד ראייה שישב בסמוך לפיגוע, סיפר: „שמעתי פיצוץ. הבעלים של המקום הם חברים טובים שלי אז רצתי לראות מה קרה. זה לא נעים לראות דבר כזה. היו גופות פזורות על הרצפה. ניסיתי לעזור. זו פשוט זוועה. הייתי גם בפיגוע הקודם במקום, זה אותם המראות”.
מאוחר יותר הגיעה למקום הפיגוע צמרת המשטרה. המפכ”ל, רב-ניצב משה קראדי, קיים תדרוך במקום הפיגוע שבו אמר כי המטען שבו השתמשו המחבלים היה גדול מבעבר. „צריך לזכור שמדובר בתקופת חגים שבה כל עם ישראל בקניונים ובפארקים ואנחנו צריכים למצוא את האיזון של פריסת הכוחות בין כל המקומות הללו”, אמר. „אני מניח שהמקום היה אטרקטיבי עבור המפגע”. לדבריו, עם ישראל יכול להיות בטוח שהמשטרה עושה כמיטב יכולתה כדי לאבטח את הנופשים, בקניונים ובפארקים.
מספרי החירום של בתי החולים:
איכילוב 1255133
וולפסון 1255135
תל-השומר 1255131
מוקד החירום של עיריית תל-אביב 1255-036666
המשרד לקליטת עלייה פתח קו פתוח עם מידע לעולים בשפות רוסית, אמהרית, צרפתית, ספרדית, אנגלית ועברית במספר 1255-081010
גם במכון לרפואה משפטית באבו-כביר נפתח מרכז מידע שמספרו 03-5158666
במוקד סיוע לעובדים זרים נפתח קו חירום שמספרו 03-5602530