A Tel HaSomer kórházba szállították Simon Pereszt. Állapota válságos!

A Tel HaSomer kórházba szállították Simon Pereszt. A kórház szóvivője szerint az idős politikust agyvérzés gyanújával vitték a Sheba Orvosi Központba. Állapota stabil, mindvégig magánál volt.  Az esti jelentések szerint már altatják és állapota válságos

פרס מורדם ומונשם. בנו: „נצטרך לקבל החלטות”הנשיא לשעבר שמעון פרס נאבק על חייו: פרס, בן 93, סובל מדימום מוחי ומאוטם בלב לאחר שלקה באירוע מוחי. מביה”ח שיבא נמסר כי הוא מורדם ומונשם, ומצבו קשה. בנו חמי אמר: „אלו שעות לא קלות”. הרבנים הראשיים קראו לציבור להתפלל לרפואתוכתבי ynetעדכון אחרון:  13.09.16 , 23:10

 

 

 

שידור ישיר מבית החולים שיבא. צילום: אסף מגל

 

פרס. מצבו קשה(צילום: רויטרס)

נאבקים על חייו של הנשיא התשיעי: נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס פונה בצהריים (יום ג’) לבית החולים שיבא בתל השומר לאחר שחש ברע, ובשעות הערב לקה באירוע מוחי ואושפז במחלקת טיפול נמרץ. בבדיקת ה-CT שבוצעה כשפרס היה בהכרה אובחן כי הוא סובל מדימום מוחי ומאוטם בלב ומצבו מוגדר קשה. לאחר שהוא הורדם והונשם נערכה בדיקת CT נוספת, שבה עלה כי לא חל שיפור במצבו. ynet מעביר שידור ישיר מבית החולים שיבא.

מתפללים לשלומו: „שמעון, העם כולו מייחל להחלמתך”

מנהל בית החולים, פרופ’ יצחק קרייס, עדכן על מצבו של פרס: „הנשיא התשיעי של מדינת ישראל עבר אירוע מוחי עם מרכיב משמעותי של דמם. הוא מטופל על ידי מיטב הרופאים של שיבא, הועבר כמה הדמיות וכעת הוא מורדם ומונשם. הוא נמצא ביחידה לטיפול נמרץ ואנחנו משגיחים עליו באופן רציף”.

חמי פרס, בנו של הנשיא לשעבר, אמר כי „אלה שעות לא קלות שעוברות עליי ועל בני משפחתי. אבא שלי עבר היום כמו ששמעתם אירוע לא פשוט, ואני רוצה להודות לצוות הרופאים של תל השומר שבודק אותו ומתייעץ בעומק רב, יחד עם בני המשפחה, נידרש לקבל החלטות בהמשך, הכול תלוי כמובן לאן הדברים יתפתחו”.

הבן אמר עוד כי „אנחנו מקבלים הרבה הודעות מהארץ ומחו”ל מכל האנשים שמכירים ויודעים על האיש והם רבים ועוטפים אותנו בדאגה ואני רוצה למסור לכל מי ששולח לנו הודעות, לא היה דבר יותר יקר לאבא שלי מעם ישראל, מהאנשים, אני מאמין. אבא שלי הוא איש מיוחד במינו, אני שומר על אופטימיות. השעות האלה לא פשוטות, שכל מי שמתפלל שימשיך להתפלל איתנו, אנחנו מודים לכולם על האהבה”.

פרופ’ קרייס וחמי פרס מעדכנים על מצבו של הנשיא לשעבר(צילום: מוטי קמחי)

בהודעה של לשכת הנשיא לשעבר נאמר כי פרס החל לקבל טיפול תרופתי בהתאם למצבו. בבית החולים נמצאים גם בתו צביה ולדן ובנו ד”ר יהונתן (יוני) פרס. גם יו”ר האופוזיציה ח”כ יצחק הרצוג הגיע לבית החולים כדי לדרוש בשלומו של פרס.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בטוויטר: „אני מאחל לנשיא לשעבר שמעון פרס החלמה מהירה. שמעון, אנחנו אוהבים אותם והעם כולו מייחל להחלמתך”. נתניהו אף שוחח עם מנהל בית החולים שיבא וקיבל עדכון על מצבו הרפואי של פרס. נתניהו מסר את תפילותיו של העם כולו להחלמה מהירה.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין כתב בטוויטר: „אני עוקב בדאגה אחרי הדיווחים מבית החולים ומתפלל יחד עם העם כולו להחלמתו של שמעון ידידי”. שר הביטחון אביגדור ליברמן כתב בפייסבוק: „כולנו מתפללים לשלומו של הנשיא לשעבר שמעון פרס ומקווים שיוכיח שוב שהוא יודע לחזור גם ממצבים קשים”.

בית החולים שיבא, הערב(צילום: AFP)

סרטון שעלה היום לדף הפייסבוק של פרס

הרב הראשי לישראל דוד לאו קרא לציבור הרחב להתפלל לרפואתו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, שמעון בן שרה. לדברי הרב לאו, „למר פרס יש זכויות רבות בפעילותו רבת השנים למען עם ישראל ובחיזוק ביטחונה של מדינת ישראל מאז היווסדה וראוי שכולם יצטרפו בעת הזאת בתפילה להחלמתו”.

גם הרב הראשי לישראל יצחק יוסף קרא לציבור להתפלל לרפואת פרס. „לזכותו עומדת הצלת עולם התורה, הוא ייסד את הפטור לבני ישיבות והייתה לו הערכה רבה לתורת ישראל. מרן האבא זצ”ל (הרב עובדיה) הוקיר לו טובה על כך עד סוף ימיו”.

צילום סרטון והרצאה

הנשיא לשעבר הצטלם בשעות הבוקר במרכז פרס לשלום לסרטון לעידוד רכישת מוצרי כחול-לבן בישראל, ובהמשך אף הרצה בפני אנשי הייטק במשך שעה וחצי. בשעות הצהריים הוא התלונן על כך שאינו חש בטוב. „אני מרגיש קצת חלש”, אמר למקורביו. הרופא של פרס ביקש ממנו להתפנות לבית החולים, ולאחר כמה בדיקות ביקש פרס להשתחרר מבית החולים. בהמשך הוא לקה כאמור באירוע המוחי.

מיד לאחר שחזר בשבוע שעבר מכנס מדיני באיטליה, עבר הנשיא התשיעי הליך התקנת קוצב לב שתוכננה מראש בבית החולים שיבא. ההליך נערך בהרדמה חלקית בלבד, ויום לאחר מכן שוחרר פרס לביתו. הרופאים המליצו על התקנת קוצב הלב כדי למנוע הפרעה בקצב הלב.

פרס, בן 93, אושפז לפני כחצי שנה בתל השומר למשך יומיים, בעקבות הפרעת קצב לב קלה. גם שבועיים לפני כן פונה פרס לבית החולים אחרי שלקה בהתקף לב קל. הוא עבר צנתור בהצלחה, ולאחר חמישה ימי אשפוז שוחרר לביתו.

תפילה בבית החולים להחלמת פרס

פרס סובל מדימום מוחי ומאוטם בלב  (צילום: AP)פרס סובל מדימום מוחי ומאוטם בלב (צילום: AP)

בראיון ל”ידיעות אחרונות” לפני חודשיים תיאר פרס את היום שבו לקה בהתקף לב. „אני בדרך כלל קם מוקדם, בארבע וחצי-חמש”, סיפר. „באותו בוקר קמתי באותה השעה, אבל היה לחץ בלתי רגיל על החזה, שהלך והתחזק, ואז הרגשתי כאב עז בחזה. התקשרתי לפרמדיק ואז לחתני, פרופ’ רפי ולדן, והוא אמר שאין מה לקחת צ’אנס וצריך להתפנות לבית החולים. במקרים כאלה אני חייל ממושמע והגעתי לבית החולים בתוך רבע שעה. בדיעבד, היה לי מזל גדול”.

„לא נבהלתי משום דבר, והיות שהפינוי לבית החולים והצנתור ארכו דקות ספורות – גם לא היה לי זמן לחשוב על המוות או להתכונן אליו”, הוסיף הנשיא התשיעי בראיון. „מהר מאוד הבנתי שחיי ניצלו, מה גם שהייתי לאורך כל הדרך בהכרה מלאה, אז במקום מחשבות על המוות החלפתי בדיחות עם המצנתר”.

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו

בהכנת הידיעה השתתפו איתי גל, רותם אליזרע, איתמר אייכנר, אטילה שומפלבי, מורן אזולאי, קובי נחשוני ויואב זיתון
פרסום ראשון: 13.09.16, 19:52

BREAKING: Former President Shimon Peres hospitalized after stroke.
Shimon Peres, the 9th President of Israel is in a medically induced coma after suffering a severe stroke on Tuesday evening. Peres is 93 years old and had a pacemaker implanted only last week. Shimon Peres has been a leader in the Jewish world since before the modern State of Israel was founded, and is deeply beloved by the Israeli people.