2023חדשות בעברית ה-20 בנובמבר Héber nyelvű híradó2023.XI.20.

חדשות בעברית ה-20 בנובמבר

2023

צה”ל המשיך לתקוף מטרות ברצועת עזה, בלבנון ובגדה המערבית במהלך סוף השבוע, כך דיווחו דוברי צה”ל. הצבא תקף עמדות טרור בצפון רצועת עזה והרג חברי חוליה חמושה בג’באליה. חיל האוויר השמיד את תשתית הטרור של חמאס בערים ג’בליה ובית להיא וכן בשכונת זיתון בעיר עזה. על פי הדיווחים, חיילים ישראלים מצאו כלי נשק וציוד צבאי בבנייני מגורים בג’באליה במהלך חיפושי בתים. „כוחותינו מעמיקים עוד יותר את המבצע, חושפים את תשתית הטרור. לבקשת בית החולים א-שיפה פתחנו ליוצאים פרוזדור בטוח דרומה והבאנו מים ומזון לאזור בית החולים”, אמר דובר צה”ל.

נשיא ארה”ב ג’ו ביידן קרא לאיחוד עתידי של הגדה המערבית ורצועת עזה תחת „רשות פלסטינית מחודשת” ואיים על מתנחלים „קיצוניים” שתוקפים פלסטינים בגדה המערבית בסנקציות. „צריך לאחד את עזה והגדה המערבית תחת מבנה ממשלתי אחד, בסופו של דבר תחת רשות פלסטינית המתחדשת, לאחר שהחמאס הודח מהשטח הפלסטיני שבו הוא שולט מאז 2007 בעקבות המבצע הצבאי הישראלי הנוכחי”, אמר ביידן. ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הגיב במסיבת עיתונאים כי „הרשות הפלסטינית במתכונתה הנוכחית אינה יכולה לקחת אחריות על עזה”. „לא יכולה להיות לנו רשות אזרחית בעזה שתומכת, מעודדת, מממנת ומלמדת טרור”, אמר. בתחילת נובמבר קשר הנשיא הפלסטיני אבו מאזן, השולט בשטחים האוטונומיים של הגדה המערבית, את החזרת הרשות הפלסטינית לרצועת עזה ל”הסדר מדיני” הכולל את הגדה המערבית הכבושה ומזרח ירושלים.

ההסכם על שחרור החטופים הישראלים שנלקחו על ידי חמאס תלוי אך ורק בנושאים „מינוריים, בעיקר פרקטיים ולוגיסטיים”, הצהיר ראש ממשלת קטאר מבלי להודיע על לוח זמנים כלשהו לשחרור החטופים. „נשארו רק אתגרים קלים מאוד במשא ומתן )…( הם בעלי אופי לוגיסטי ומעשי יותר”, הוסיף ראש הממשלה מוחמד בן עבדול רחמן א-סאני במסיבת עיתונאים בדוחא, שנערכה בנוכחות ג’וזפ בורל, הנציג העליון של האיחוד האירופי לענייני חוץ ומדיניות ביטחון. בשבועות האחרונים המשא ומתן על ההסכם „חווה עליות ומורדות. אני חושב שכעת אני יותר בטוח שאנחנו מספיק קרובים כדי להגיע להסכם שיאפשר לבני הערובה לחזור הביתה בשלום”, הסביר הפוליטיקאי.

ביום ראשון פתחו כוחות רוסים במתקפה ארטילרית נוספת על העיר חרסון בדרום אוקראינה. על פי המידע עד כה, שישה תושבים מקומיים נפצעו, בהם ילד בן שלוש וילד בן שש, אמר רומן מרוטסקו, ראש המינהל הצבאי של העיירה. בפרקליטות המחוז הוסיפו כי הכדורים גרמו נזק לבניין דירות רב קומות. נטליה הומניוק, ראש מרכז העיתונות של פיקוד המבצעים הדרומי של אוקראינה, אמרה כי הכוחות האוקראינים אילצו את הכוחות הרוסים לסגת למרחק של 3-8 קילומטרים בגדה השמאלית של נהר הדנייפר במחוז חרסון. היא ציינה שלמרות שהדיווחים מהאזור הם על 4-10 מערכות ארטילריה רוסיות הרוסות ביום, הכובשים ממשיכים לבצע התקפות ארטילריה כבדות על הגדה הימנית של הנהר שבשליטת אוקראינה.

שכבת עננים צפויה להתעבות בכל מקום לקראת הערב. השמיים יישארו מעוננים גם מחר. הטמפרטורות תהיינה סביב 1 עד 7 מעלות בבוקר, ובין 7 ל-11 מעלות אחר הצהריים.