חדשות בעברית Héber nyelvű híradó 2023.08.17

חדשות בעברית Héber nyelvű híradó 2023.08.17

פרגוואי צפויה להעביר את שגרירותה מתל אביב לירושלים, כך הודיע ביום רביעי משרד החוץ הישראלי לאחר פגישה בין שר החוץ אלי כהן וסנטיאגו פנה, לאחר פגישה עם נשיא המדינה הדרום אמריקאית. כהן נפגש עם פנה שעות ספורות לאחר שבועת התפקיד. אם המהלך ייצא לפועל, זו תהיה הפעם הרביעית בשני העשורים האחרונים שפרגוואי מעבירה את השגרירות בישראל. שגרירות המדינה הייתה במקורה במבשרת ציון, עד שנסגרה ב-2005 מסיבות תקציביות. כמה שנים לאחר מכן נפתחה מחדש השגרירות, הפעם בהרצליה פיתוח. ב-2018 הודיע נשיא פרגוואי דאז, הוראסיו קארטס, כי בדומה לארצות הברית, השגרירות תעבור לירושלים. עם זאת, כמה חודשים לאחר מכן, קארטס הוחלף כנשיא על ידי מריו עבדו בניטס, שהפך את המהלך והעביר את השגרירות לתל אביב. לפי נתוני משרד החוץ, השגרירות תחזור כעת מתל אביב לירושלים.

תקיפות אוויריות רוסיות בדרום אוקראינה גרמו נזק למגורות תבואה ולמחסנים באחד מנמלי הדנובה, שהוא המפתח למשלוחי תבואה, אמר מושל אזור הים השחור של אודסה ביום רביעי. המושל אולה קיפר דיווח כי האזור הותקף. „היעד העיקרי היה הנמל ותשתיות התבואה בחלק הדרומי של האזור”, אמר. משרד הנשיאות של אוקראינה אמר בהצהרה נפרדת כי אין קורבנות. על פי נתוני חיל האוויר האוקראיני, קבוצה גדולה של מל”טים של הצבא הרוסי נכנסה לפתח הדנובה ופנתה לעבר נמל הנהר איזמעיל, סמוך לגבול רומניה. גורמים רשמיים אוקראינים טרם מסרו אם הנמל המותקף ממשיך לפעול. חיל האוויר אמר שהוא השמיד 13 מל”טים ששוגרו מרוסיה מעל מחוזות אודסה ומיקולייב.

ממשלת ליטא החליטה לסגור זמנית שניים מששת מעברי הגבול שלה עם בלארוס החל מה-18

באוגוסט, כך דיווחה רשות השידור הציבורית הליטאית LRT. פולין והמדינות הבלטיות מודאגות מהמצב בגבול לאחר שמאות שכירי חרב מהצבא הפרטי הרוסי וגנר הגיעו למדינה בחודש שעבר בהזמנת נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו. לטביה שללה ביום שלישי את חופשתם של שומרי הגבול שלה בשל האיום, ופולין הודיעה בשבוע שעבר כי תגדיל את מספר החיילים המשרתים לאורך גבול בלארוס לעשרת אלפים, הודיע פורטל החדשות Yevropejska Pravda.

ממשלת גרמניה מציעה לבית המחוקקים את מה שנקרא לגליזציה מבוקרת של גידול וצריכה של קנאביס, כך הכריז שר הבריאות קארל לאוטרבך בברלין. בהתבסס על הצעת החוק שהתקבלה בישיבת הממשלה, גרמניה לא תצא לדרך של „ליברליזציה ומסחור”, אלא תעשה דה-קרימינליזציה של גידול וצריכת קנאביס במסגרת כללים נוקשים, ותשיק קמפיין הסברה רחב היקף על הסכנות שגורם קנאביס, ציין השר. על פי הכללים החדשים המתוכננים, צריכת קנאביס תהיה חוקית מעל גיל 18, אך עד גיל 21 רק במידה מוגבלת. מבוגרים יכולים לגדל עד שלושה צמחי קנבוס, אך ורק לצריכה עצמית. צורת גידול חוקית נוספת תהיה קואופרטיב לא מסחרי של עד חמש מאות איש, שיספק לחבריו קנאביס. על פי ההצעה החזקת קנאביס עד 25 גרם לא תגרור עמה עונש.

בשעות הערב צפויות סופות רעמים קלות. החום ימשיך להתגבר מחר. הטמפרטורה תהיינה בסביבות 16 עד 20 מעלות בבוקר ובין 30 ל- 34 מעלות אחר הצהריים.