חדשות בעברית Héber nyelvű híradó 2023.08.16

חדשות בעברית Héber nyelvű híradó 2023.08.16

מלגת הסטיפי היא כרטיס כניסה לטובים ביותר וקרש קפיצה לעולם הרחב – אמרה נשיאת הונגריה קטלין נובאק ביום שלישי, כשהעניקה תארים לזוכים במלגת Stipendium Peregrinum בארמון שנדור בבודפשט. נשיאת הונגריה, שהיא גם המייסדת והתומכת הראשית של התכנית, אמרה: 579 צעירים הגישו מועמדות לתכנית Stipendium Peregrinum שהושקה ב-2019 בארבע השנים האחרונות, 99 מהם זכו במלגה, שבזכותה יוכלו ללמוד באוניברסיטאות הטובות בעולם. הודות לתכנית, 26 מקבלי מלגות חדשים יכולים להתחיל את שנת הלימודים 2023/2024, ועוד 44 ימשיכו את לימודיהם ב-31 אוניברסיטאות ב-9 מדינות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נופש במושב רמות ברמת הגולן, שם המתינו לו כ-1,000 מפגינים המוחים על הרפורמה השיפוטית, כך דווח בפורטל החדשות ynet. אגב, הוא היה בחופש בחרמון בשבוע שעבר והיה אמור להגיע לרמות בסוף השבוע, אבל הדבר נדחה יממה לאחר שראש הממשלה הזעיק את הרמטכ”ל הרצי הלוי לפגישה דחופה בנושא מוכנות הצבא על רקע של הרפורמה. בניגוד לחופשה של נתניהו ורעייתו בנווה אטי”ב בשבוע שעבר, רמות מנותקת מהקהילה, כך שהמשטרה לא נאלצה להיערך בכבדות. המפגינים ניצבו על גבעה סמוכה, כמה מאות מטרים מהכניסה למלון. חלק מהמפגינים צעדו בפנסים לעבר מטעי המנגו שליד המושב, והחקלאים גמלו להם בפירות טריים. מארגני מחאת „החזית הצפונית” יקיימו הפגנות מול המלון של נתניהו לאורך כל היום.

מתקפת טילים רוסית בקנה מידה גדול נוסף פגעה בחלק המערבי של אוקראינה, בלבוב ובאזור צפון- מערב ווליניה, שם לפי הדיווחים, שלושה בני אדם נהרגו, מסרו גורמים מקומיים. אזהרת תקיפה אווירית הושמעה ברחבי אוקראינה למשך כשעתיים. ראש עיריית למברג, אנדריי סדובי, דיווח כי

ניתנה הוראה לפינוי בניין מגורים בוער. טרם ידוע היקף הפיגוע בלמברג והנזק. מוקדם יותר הודיע מקסים קוזיצקי, מושל האזור, כי „מספר טילים רוסיים” שוגרו לעבר האזור. כלי תקשורת

באוקראינה דיווחו כי המתקפה ביום שלישי הייתה הגדולה ביותר באזור מאז פלשה רוסיה למדינה בפברואר 2022. כמו כן הותקף אזור וולהיניה, הממוקם כ-150 קילומטרים צפונית ללמברג, הגובל בפולין. בלוצק, מקום מושבו של האזור, היו הרוגים מהתקיפות האוויריות.

ראש ממשלת פינלנד לשעבר, אלכסנדר סטאב, הודיע כי יתמודד בבחירות לנשיאות פינלנד ב- 2024. סטאב בן ה-55, שהיה ראש ממשלת פינלנד בשנים 2014-2015 ואחר כך גם עמד בראש משרד החוץ, כינה את ההזמנה שקיבל מראש הממשלה פטרי אורפו וממפלגת הקואליציה הלאומית השמרנית „כבוד”. בפינלנד מתקיימות בחירות לנשיאות כל שש שנים. לראש המדינה הפיני יש סמכויות ניכרות, הוא מחליט יחד עם הממשלה בנושאי מדיניות חוץ וביטחון. הוא יכול לחתום או להטיל וטו על הצעות חוק והוא גם המפקד הצבאי העליון של המדינה. שני סיבובים של הבחירות הבאות לנשיאות פינלנד יתקיימו בינואר ופברואר 2024. הטלוויזיה הפינית הציבורית YLE הדגישה שסטאב הוא פוליטיקאי פופולרי, המוערך מאוד בשל כישורי השפה והקשרים הבינלאומיים שלו, כמו גם בשל כישורי קבלת ההחלטות המהירים שלו.

בשעות הערב צפויות סופות רעמים קלות. גל חום צפוי להגיע מחר. הטמפרטורות תהיינה סביב 15 – 17 מעלות בבוקר ו 28 – 34 מעלות אחר הצהריים.