Gázolásos merénylet Jeruzsálemben: 12 katona megsebesült 

Gázolásos merénylet Jeruzsálemben: 12 katona megsebesült 

merénylet Jeruzsálemben mentőkFotó: Mada

Az IDF szóvivője szerint ma (csütörtök) hajnalban 12 katona megsebesült egy gázolásos merényletben Jeruzsálemben. A jármű a Goláni hadosztályba tartozó, katonákat hátulról támadta, miközben azok a járdán haladtak. Nem volt idejük lőni, és a vezető elmenekült. Egy katona súlyosan megsebesült, egy másik közepesen a többiek könnyebben.

הפיגוע בירושלים: הפצוע הקשה נותח ומצבו יציב, אותרה מכונית הדורסהמחבל שדרס 12 לוחמי גולני ליד מתחם התחנה בירושלים ממשיך במנוסה לאחר שנטש את מכוניתו בבית ג’אלא, ליד בית לחם. זהותו ידועה. בבית החולים שערי צדק עדכנו כי מצבו של החייל שנפצע קשה יציב, אך הוא עדיין נתון בסכנה. יתר הלוחמים נפצעו קלנינה פוקס, יואב זיתון, גלעד כהן, ענבר טויזר, איתמר אייכנר ויעל פרידסון פורסם:  06.02.20 ,

כוחות הביטחון ממשיכים הבוקר (יום ה’) במצוד אחר המחבל שדרס הלילה 12 לוחמי גולני ליד מתחם התחנה בירושלים. מכוניתו אותרה בעיירה בית ג’אלא הסמוכה לבית לחם. אחד החיילים נפצע קשה, נותח בבית החולים שערי צדק ומצבו מוגדר כעת יציב. עם זאת, הוא לא יצא מכלל סכנה. מצב הפצועים האחרים קל.

 

מכוניתו של המחבל הדורס אותרה ליד בית לחם

  

הפיגוע בירושלים: דיווח באולפן ynet    (צילום: אלכס גמברג, אלי סגל)

 

ד”ר אלון שוורץ, מנהל יחידת הטראומה של שערי צדק, עדכן כי הלוחם שנפצע קשה סובל מחבלה רב-מערכתית ומפגיעת ראש קשה מאוד. „לאחר בדיקות הדמיה הוא הועבר לחדר ניתוח ובוצע ניתוח דחוף. הניתוח הסתיים והוא הועבר ליחידה לטיפול נמרץ כשהוא מונשם ומורדם, מצבו כעת יציב אבל אי אפשר להגיד שלא נשקפת סכנה לחייו. שאר הפצועים עם פגיעות גפיים קלות, ואני מעריך שהם ישוחררו בהמשך היום מהמיון”.

 

גורם צבאי בכיר סיפר כי החיילים שהתגייסו בחודש נובמבר האחרון היו בסיור מורשת בדרכם לכותל המערבי. הנהג פגע בהם במהירות גבוהה ונמלט. חלקם הצליחו להכניס מחסניות לכלי הנשק ואף ניסו לרדוף אחריו, אך לא ירו משום שהנהג נמלט במהירות. „כל האירוע נמשך שניות ספורות”, לדברי אותו גורם.

 

עדכון מביה”ח שערי צדק על מצב הנפגעים

 

רכב מכונית מחבל פיגוע דריסה ירושלים לוחמים גולני בית ג'אלא סמוך ל בית לחם ()רכבו של המחבל אותר בבית ג’אלא

זירת הפיגוע בירושלים (צילום: AP)חוקרי משטרה בזירת הפיגוע בירושלים(צילום: AP)
זירת הפיגוע בירושלים (צילום: AP)זירת הפיגוע בירושלים(צילום: AP)
  (צילום: אלכס קולומויסקי)זירת הפיגוע ליד מתחם התחנה בירושלים(צילום: אלכס קולומויסקי)

 

  ()
  (צילום: אלכס קולומויסקי)(צילום: אלכס קולומויסקי)
  (צילום: אלכס קולומויסקי)(צילום: אלכס קולומויסקי)
  (צילום: אלכס קולומויסקי)(צילום: אלכס קולומויסקי)
חשד לפיגוע דריסה בירושלים  (צילום: תיעוד מבצעי מד(צילום: תיעוד מבצעי מד”א)
פיגוע דריסה ברחוב דוד רמז בירושלים  (צילום: יואב דודקביץ)(צילום: יואב דודקביץ)
פיגוע דריסה ברחוב דוד רמז בירושלים  (צילום: יואב דודקביץ)(צילום: יואב דודקביץ)

המחבל המשיך במנוסה, וזהותו ידועה למערכת הביטחון. דובר צה”ל עדכן כי „במהלך האירוע, המחבל האיץ את רכבו לעבר לוחמי צה”ל שצעדו סמוך למתחם התחנה במסגרת פעילות צבאית. כוחות הביטחון מנהלים מרדף ללכידת המחבל”. המצוד אחר המחבל מתמקד באזור בית לחם והעיירה בית ג’אלא מדרום לבירה.

 

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר כי „‏תפילותינו נתונות לרפואת חיילינו הפצועים המטופלים בבית החולים הבוקר. אני סמוך ובטוח כי כוחותינו הדולקים אחר המחבל יגיעו אליו ויביאו אותו למיצוי הדין במהרה. לא נאפשר לטרור הארור להרים ראשו וניאבק בו ללא פשרות”.

 

מנגד, בחמאס בירכו על כלל התקריות ביממה האחרונה: „פעולות ההתנגדות לאורך כל הגדה המערבית ובלב ירושלים הן תגובה בפועל לתוכנית טראמפ. במקביל להכרזות על סיפוח מצד ההנהגה הישראלית והאמריקנית, ישנה החלטה של כל העם הפלסטיני לגרש את הכובש מהגדה”, אמרו בארגון הטרור בעזה.

 

ניצב משנה רונן עובדיה, מפקד תחנת מוריה בירושלים, הגיע לזירה ומסר כי לפי הדיווח שהתקבל במוקד 100 בשעה 01:45, „מספר צעירים נדרסו על-ידי רכב בירושלים. הם קיבלו טיפול רפואי על-ידי מד”א, וכוחות משטרה ביצעו מרדף אחר הרכב”. הוא הוסיף כי „אנו במצוד אחריו. הוא נמלט לכיוון דרום. כל האירוע בחקירה של כל גופי הביטחון”.

 

במשטרה מעריכים כי המחבל פעל באופן ספונטני, לאור שעת הלילה המאוחרת שבה אירעה הדריסה. ייתכן שהאירוע וההימלטות של הרכב הדורס ישליכו על האופן שבו תיערך בסוף השבוע המשטרה, ששוקלת כעת להסיט סדרי עדיפויות לטובת הביטחון השוטף בבירה.

 

פרמדיק מד”א עוז פולק והחובש אלי פרחי הוזעקו לזירה וסיפרו: „כשהגענו למתחם התחנה ראינו המולה, על המדרכה שכבו שלושה צעירים ובסמוך התהלכו כתשעה צעירים נוספים שנפגעו. ביצענו מיון ראשוני מהיר. אחד הפצועים היה מחוסר הכרה וסבל מחבלה רב-מערכתית, כל השאר היו בהכרה מלאה”.

Egy magas rangú katonai tisztviselő szerint a tavaly novemberben bevonult katonák egy “örökségtúra” (sziur moreset) keretében mentek a Nyugati fal felé.

A terrorista személyazonossága ismert, üldözése folytatódik. Ma reggel, órákkal a támadás után megtalálták a merénylő autóját a Betlehem melletti Beit Dzsala városában.