Mai hébérnyelű hírek חדשות בעברית

 

Mai hébérnyelű hírek

צפון קוריאה של קים Jong-Un אינה מוכנה לפירוק הגרעין, אמר סגן מפקד המודיעין הצבאי רוברט אשלי. מנהל סוכנות המודיעין הביטחונית (DIA) אמר כי ארה”ב אינה מאמינה כי מנהיג צפון קוריאה, קים ג’ונג-און, מוכן לפירוק הגרעיני. כתנאי למו”מ מוצלח בין וושינגטון לפיונגיאנג, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, רוצה את צפון קוריאה ללא כוח גרעיני באופן מוחלט. הפסגה הראשונה בין שני המנהיגים נערכה בסינגפור בשנה שעברה. הפסגה בווייטנאם השנה התמוטטה כאשר שני המנהיגים לא הצליחו לגשר על ההבדלים בין דרישות ארה”ב לפירוק גרעיני לבין דרישות צפון קוריאה להפסקת הסנקציות.

נשיא איראן, חסן רוחאני, כינה את הסנקציות החדשות של ארה”ב, שמטרתן העיקרית היא המנהיג הפוליטי והדתי של השיעים, איתאללה עלי חמינאי. רוהאני אמר בשידור חי בטלוויזיה הארצית כי הבית הלבן „מפגר נפשית” והסנקציות המכוונות נגד ח’אמנהאי חסרות תועלת, משום שלאייתולה אין נכסים בחו”ל. רוחאני אמר כי הסבלנות האסטרטגית של טהראן אינה סימן לפחד. היועץ לביטחון לאומי של ארה”ב, ג’ון בולטון, הנפגש היום עם עמיתיו הישראלים והרוסים בירושלים, אמר כי וושינגטון מוכנה להמשיך ב”שיחות אמיתיות „. הוא הוסיף כי שיחות אלה חייבות להתמקד בעיקר בתוכנית הגרעין של איראן ובמימון טרור.

ישראל עוצרת כניסת דלק לרצועת עזה כתגובה על הבלונים המתפוצצים. כתוצאה משריפות לאורך הגבול שנגרמו על ידי הבלונים שיצאו מרצועת עזה לישראל, ישראל מפסיקה את אספקת הדלק למפעל עזה דרך מעבר כרם שלום, הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, שהיא יחידה של משרד הביטחון המייצגת את הצבא הישראלי. קטאר הבטיחה סיוע של 450 מיליון דולר לפלסטינים במאי, כולל 180 מיליון דולר לרצועת עזה, הלוואה של 250 מיליון דולר לרשות הפלסטינית ו -50 מיליון דולר לפרויקטים באזור יהודה ושומרון. הכסף מאפשר לאו”ם להמשיך ולספק דלק לרצועת עזה עד סוף השנה, ובכך להגדיל את אספקת החשמל.

העיתונאי פטר ברויאר, הבעלים והמנהל של Heti TV ו- BreuerPress סוכנות הידיעות קיבל את פרס Mensch היוקרתי. פטר ברויאר אמר שהוא מעולם לא קיבל פרסים, זה היה הראשון. הוא לא אובססיבי בנוגע לפרסים אבל האחד שהוא באמת רוצה לקבל הוא פרס Sándor Scheiber פרס. ברויאר אסיר תודה לשאנדור שייבר על היותו מורו ורבו, ושהינחה אותו בכיוון הנכון. שנדור שייבר היה מאנש אמיתי. עם קבלת הפרס, הוא אמר כי אביו היה גאה בו. בשם כל עמיתינו כאן ב-HETI TV, אנו מברכים את פטר ברויאר, הבעלים והמנהל של הערוץ שלנו.

יום חמישי יתחיל עם הרבה אור שמש, מאוחר יותר צפוי להיות מעונן בשל חזית קרה ובמקומות רבים ניתן לצפות לגשמים. הרוח המערבית והצפון-מזרחית תתחזקנה. הטמפרטורות תהיינה בין 31 ל -36 מעלות צלזיוס לפני הגעת החזית הקרה.