A Cáhál gépei Libanon felett

Rakétaeső a palesztin területekről 

 

Az Izraeli Légierő gépei Libanon felett

Az El Nashra nevű libanoni hírportál beszámolója szerint szombat este izraeli harci repülőgépek köröztek alacsony magasságban Dél-Libanon felett.

Jelentések szerint a gépek Nabatieh és Jezzine térségében színlelt támadásokat hajtottak végre.

A hivatalos libanoni hírügynökség jelentése szerint előbb pilóta nélküli drónok jelentek meg a libanoni légtérben, amelyeket harci repülőgépek követtek. ◙

Forrás: Ynet hírportál

Bejegyezte: Halmos László d

אזעקה בערב החג: שתי רקטות שוגרו מעזה
בזמן גל הטרור בירושלים ויהודה ושומרון, גם בדרום לא שקט: צבע אדום נשמע במועצות שער הנגב ושדות נגב, לאחר שיגור מסג’עייה. שיגור זה היה כושל, אבל באותו זמן נורתה רקטה מדרום הרצועה והתפוצצה בשטח פתוח

בעת גל טרור בירושלים וביהודה ושומרון, גם בדרום לא שקט: אזעקת צבע אדום נשמעה הערב (יום א’) מעט לאחר השעה 11 בלילה במועצות שער הנגב ושדות נגב, לאחר שיגור בו זמנית של שתי רקטות – אחת מצפון רצועת עזה והשנייה מדרום הרצועה. אחת הרקטות התפוצצה בשטח פתוח ולא גרמה לנזק או לנפגעים, השיגור הנוסף היה כושל והרקטה נפלה בשטח הרצועה.

מדובר צה”ל נמסר כי המערכות של צה”ל זיהו נפילת רקטה בשטח פתוח במועצת אשכול באזור הגבול, והכוחות יצאו לסרוק כדי לאתר את מקום נפילת הרקטה. במקרה זה לא הייתה אזעקה כי הרקטה התפוצצה בשטח פתוח. שיגור הרקטה השנייה היה משכונת סג’עייה שבעזה, והוביל לאזעקה בשער הנגב ובשדות נגב. השיגור כאמור היה כושל.

מקרי הירי הקודמים מעזה (צילום: אבי רוקח)

מקרי הירי הקודמים מעזה(צילום: אבי רוקח)

האזעקה נשמעה כמה ימים לאחר שרקטת גראד יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל, לאחר שנשמעה אזעקה באשדוד. לאחר אותו ירי, ביום שלישי האחרון, תקף צה”ל ארבע מטרות של חמאס ברחבי הרצועה.

גם שבוע לפני כן היה ירי מהרצועה, ואז רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצת חוף אשקלון, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. כמה ימים לפני כן התפוצצה רקטה סמוך לבית בשדרות. בני המשפחה היו בבית ולא נפגעו, אך נגרם נזק לבית ולאוטובוס שחנה בסמוך למבנה.

הירי הנוכחי אירע יום לאחר הפיגוע בירושלים, שבו נרצחו הרב נחמיה לביא ואהרן בנט. ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון ביטחוני עם חזרתו מעצרת הכללית של האו”ם והודיע על שורת צעדים נגד הטרור, וכעת השאלה היא אם צפויה הסלמה גם בדרום

 

מהומות בי-ם: „נמשיך עד אינתיפאדה רביעית”
צמיגים בוערים, יידוי אבנים, ירי זיקוקים – וכל זה בבירת ישראל. בעיסאוויה התעמתו כל הערב שוטרים עם מפגינים, והצעירים איימו בפעולות נקם נוספות: „נקווה שתחל אינתיפאדה רביעית ולא רק שלישית, עד הניצחון”. כך זה נראה

מהומות בירושלים: „נמשיך עד לאינתיפאדה”

שקט שרר בירושלים„, נאמר בכותרות ביום שאחרי הפיגוע הרצחני בעיר העתיקה. אבל כשמסתכלים על התמונות אמש (יום א’) מעיסאוויה, שכונה הנחשבת לחלק מעיר הבירה, מבינים ששקט זה כנראה עניין יחסי. וכשמאזינים לדברי הצעירים שיידו אבנים לעבר השוטרים במהומות אמש כבר ברור ששקט כנראה לא יהיה בירושלים בקרוב.

גל טרור, כתבות נוספות

תיעוד: „מסתערבים חטפו מבוקש מבי”ח בשכם”

בעלה נרצח, היא נפצעה: „צעקתי לעזרה – וירקו עליי

BBC מודה בטעות בסיקור הפיגוע – ולא מתנצלת

צעירים חסמו באבנים את הכניסה לעיסאוויה, כוחות הביטחון נכנסו לשכונה מכניסה אחרת – ואז החלו העימותים. צעירים יידו אבנים, ירו זיקוקים והבעירו צמיגים. השוטרים הגיבו בירי גז מדמיע ורימוני הלם. ביציאה מעיסאוויה לכיוון מצודת אדמים אותר צעיר כשהוא מחזיק בקבוק תבערה בידו. הלוחמים ירו לעברו ופגעו ברגלו, וסריקות נערכות לאיתורו. „נחישות הלוחמים מונעת מהמחבלים להגיע לצירים הראשיים ולפגוע בכוחות הביטחון ובאזרחים חפים מפשע”, אמר מג”ד קדם במג”ב ירושלים, סנ”צ אביעד כתפי.

צמיגים בוערים בעיסאוויה (צילום: רויטרס)

צמיגים בוערים בעיסאוויה(צילום: רויטרס)
מחסום האבנים בכניסה לעיסאוויה (צילום: מוחמד שינוואי)

מחסום האבנים בכניסה לעיסאוויה(צילום: מוחמד שינוואי)
 (צילום: רויטרס)

(צילום: רויטרס)
 (צילום: רויטרס)

(צילום: רויטרס)

אבל גם כשהפעולות מצליחות, המהומות נמשכות בתוך השכונות, שהן רשמית חלק מבירת ישראל. בעיסאוויה אמרו היום לכתב ynet כי ינקמו את נקמת פאדי עלון, תושב השכונה שנורה למוות לפנות בוקר על ידי שוטר, לאחר שדקר נער יהודי ופצע אותו באורח בינוני.

„אחרי שקיבלנו את ההודעה על מות פאדי עלון התאספנו בכניסה לכפר וחסמנו את הכביש הראשי במטרה לנסות ולפגוע בשוטרים הכובשים”, אמר בן 19, שהשתתף במהומות. הוא הבטיח כי „נמשיך להגיב כל עוד המתנחלים ימשיכו לפגוע בנו וממשלת ישראל תתייחס אלינו בצורה פוגענית. לא נעבור בשתיקה על מה שקורה באל-אקצה”.

עימותים בשכונה בירושלים (צילום: רויטרס)

עימותים בשכונה בירושלים(צילום: רויטרס)
 (צילום: מוחמד שינוואי)

(צילום: מוחמד שינוואי)
 (צילום: מוחמד שינוואי)

(צילום: מוחמד שינוואי)
 (צילום: מוחמד שינוואי)

(צילום: מוחמד שינוואי)

בן 17, שאף הוא יידה אבנים לעבר השוטרים, הוסיף: „דמו של השהיד פאדי לא נשפך לשווא. כולנו נישאר חזקים, הרג הצעירים על ידי השוטרים לא ירתיע אותנו. להפך, זה מחזק את עמדתנו. אם ימשיכו לפגוע במסגדים שלנו ויאפשרו למתנחלים להיכנס לאל-אקצה נקווה שתחל אינתיפאדה רביעית ולא רק שלישית, עד הניצחון”. הוא גם מתח ביקורת על אבו מאזן: „למה אתם מחביא את החיילים שלך? תיאבק כמו יאסר ערפאת. בגדתם בנו, לרשות הפלסטינית אין יכולת להגן על העם הפלסטיני”.

מוקד עימותים אחר בירושלים היה בוואדי ג’וז, שם יודו אבנים לעבר כוח משטרה ומג”ב במקום. הלוחמים רדפו אחר מיידי האבנים, תפסו שניים מהם, בני 17 תושבי המקום, ועצרו אותם. השניים הועברו לחקירה במרחב קדם. בסילוואן נעצר בן 18 בעת יידוי אבנים. מוקדם יותר הושלכו אבנים גם לעבר בסיס ענתות של צה”ל שבאזור ירושלים.

אמש דיווחו הפלסטיני כי צעיר נפצע קשה במהלך עימותים עם כוחות צה”ל ליד טול כרם. הוא פונה לבית החולים בעיר. לצד זאת, הייתה ביממה האחרונה שורה ארוכה של עימותים בין כוחות הביטחון לפלסטינים ביהודה ושומרון. וזו עלולה להיות רק ההתחלה. הג’יהאד האיסלאמי פרסם סרטון תעמולה שבו הוא מאיים לשוב ולבצע פיגועי התאבדות.

הג’יהאד האיסלאמי מאיים בפיגועי התאבדות

צילום : דוברות הדסה

אלמנת הנרצח בירושלים משחזרת את הפיגוע

נתניהו: הנחיתי על שורת צעדים נוספים

בעקבות גל הטרור, שבשבוע האחרון גבה את חייהם של איתם ונעמה הנקין (בפיגוע הירי ליד איתמר) ושל הרב נחמיה לביא ואהרן בנט (בפיגוע בעיר העתיקה), נערך דיון בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו והצמרת הביטחונית. אחריו הודיע נתניהו כי הוחלט על זירוז הריסת בתי מחבלים, הרחבת מעצרים מנהליים, הרחקת מסיתים מהר הבית ותגבור כוחות נוסף בירושלים וביהודה ושומרון.

עוד לפני כן, הובאו למנוחות נרצחי הפיגוע בירושלים. „רצת להציל משפחה תמימה ללא היסוס”, ספד ללביא אביו. האלמנה אדל בנט, שנפצעה קשה בפיגוע, שחזרה אותו ואמרה כי בעלה נאבק עם המחבל שדקר אותו למוות. „צעקתי לעזרה, אמרתי שאני מוכנה לשלם מיליון דולר ורק שיסייעו לי – ובתגובה ירקו עליי ונתנו לי סטירה, בזמן שהסכין עוד הייתה בתוכי”, סיפרה על תגובת העוברים ושבים לתחינותיה לעזרה.