Pészách záróünnepét zavarta meg hétfő délelőtt a Gázai-övezetből kilőtt rakéta.

בבוקר החג: 6 רקטות התפוצצו בדרום

רקטה התפוצצה סמוך לבית כנסת בשדרות ורקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח. מוקדם יותר התפוצצו ארבע רקטות בשטחים פתוחים וחמושים ירו רקטת RPG לעבר כוח צה”ל. בכל המקרים לא היו נפגעים. חיל האוויר הגיב בירי לעבר שטחים ברצועת עזה. ההכנות למימונה נמשכות. „נחגוג כרגיל” 
מתן צורי ויואב זיתון

רקטות בחג הפסח. רקטה התפוצצה הבוקר (יום ב’) על כביש בשדרות, סמוך לבית כנסת ולחנות מכולת שהייתה סגורה. אין נפגעים, אך נזק קל נגרם במקום. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח בעיר וכשעה לפני כן התפוצצו ארבע רקטות בשטחים פתוחים בשדרות ובמועצות האזוריות שער הנגב ואשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה, מסוקי קרב של חיל האוויר ביצעו ירי הרתעתי לעבר מרחבים חשודים בצפון רצועת עזה.

עוד סיפורים חמים – בפייסבוק שלנו

 

שדרות, הבוקר


בתקרית אחרת שאירעה הבוקר נורתה רקטת RPG לעבר שטח ישראל בזמן שכוח צה”ל עסק בפעילות שגרתית באזור גדר המערכת בדרום הרצועה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.בתגובה לירי ה-RPG ביצע כוח צה”ל ירי מרגמות לעבר רצועת עזה. מצה”ל נמסר כי בצבא רואים בחומרה כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובכוחות הביטחון.

 

דניאל מדמוני, תושב האזור שבו התפוצצו בבוקר הרקטות, סיפר ל-ynet: „בעת האזעקה רצנו כולנו לממ”ד ונשכבנו אחד על השני כמו סרדינים. לא הבנו מאיפה זה בא, אך המשפחה מתורגלת היטב. אחרי שתי דקות יצאנו מהממ”ד”. מדמוני הוסיף ואמר: „הלב דופק. אנחנו מנסים לחזור לישון עכשיו. שקט שורר בעיר. אנו מקווים כרגע שזה חד פעמי”. מור אברג’יל סיפר: „הפיצוץ היה מחריד”.

 

אזרחים בזירת הירי, הבוקר (צילום: רועי עידן)
אזרחים בזירת הירי, הבוקר (צילום: רועי עידן)

 

 

זירת הנפילה, הבוקר (צילום: רועי עידן)
זירת הנפילה, הבוקר (צילום: רועי עידן)

  

הירי מרצועת עזה מתרחש על רקע ההכנות הקדחתניות לאירועי המימונה שייערכו הערב בשדרות. סילביה גבאי תארח מאות בני אדם במימונה הגדולה ביותר בעיר. יובל, אחיה, אמר: „מהבוקר אנחנו שומעים פיצוצים חזקים מאוד. אני מקווה שהצבא יפעל ויחזיר את השקט כי לנו אין שום כוונה לבטל את חגיגות המימונה”.

 

לדבריו, „גם אם ייפלו עוד קסאמים, נקיים את החגיגה כרגיל. כבר ידענו בעבר חגיגות מימונה תחת קסאמים וזה לא יהרוס לנו את המסיבה”. תושבת שמתגוררת בשכונה שבה נפלה הרקטה הוסיפה: „כל הרחוב נסגר כעת על ידי כוחות משטרה שמחפשים את הרקטה. כעת אני נמצאת בממ”ד עם הילדים ושומעת גם יריות של הצבא. אני לא יודעת מאיפה זה הגיע פתאום. בימים האחרונים היה לנו שקט, אבל מהבוקר אנחנו מוצאים את עצמנו נכנסים ויוצאים מהממ”ד כל כמה דקות”.

 

Pészách záróünnepét zavarta meg hétfő délelőtt a Gázai-övezetből kilőtt rakéta. Összesen hét rakétát lőttek ki, amelyek közül kettő Szdérot városban robbant, egyikük egy imádkozókkal teli zsinagóga közelében, amelyben éppen istentisztelet folyt.
A többi rakéta nem beépített területen ért földet. Sérülés nem történt.
A Légierő délután három stratégiai célpontot támadott a Gázai-övezetben.
A 2014. év kezdete óta eddig összesen 100 rakétát lőttek izraeli területre a Gázai-övezetből

בשבוע שעבר שוגרה רקטה במהלך החג לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון, אך היא התפוצצה בשטח פלסטיני. שבוע קודם לכן התפוצצה פצצת מרגמה ביישוב במועצה האזורית שער הנגב. איש לא נפגע.

 

בהכנת הידיעה השתתף יואב זיתון