Aknagránátot lőttek ki kedd este Izraelre a Gázai övezetből

Aknagránátot lőttek ki Izraelre

גורמים ביטחוניים: „חמאס עצר את משגרי הרקטה”
הגורמים אמרו כי ישראל דרשה מחמאס לעצור ולהעניש את משגרי הרקטה אמש, שהתפוצצה במועצת אשכול. בחמאס אמרו כי הם עצרו את חברי החוליה ששיגרו את הרקטות. במקביל, תושבים בעוטף עזה חוששים מחידוש ירי הרקטות

במשך 50 ימים נאלצו תושבי המועצה האזורית אשכול להתמודד עם מטחי ירי בלתי פוסקים מרצועת עזה. 21 יום לאחר שהוכרזה הפסקת אש ממושכת בין ישראל לפלגים הפלסטינייםהתפוצצה אמש (יום ג’) רקטה בשטח פתוח סמוך לגדר המערכת במועצה האזורית אשכול. בחמאסהבהירו בתגובה כי לא ידוע על ירי שהתבצע לכיוון עוטף עזה וכי הארגון מחויב להפסקת האש. גורמים ביטחוניים בישראל אמרו כי חמאס עצר את משגרי הרקטות.

 

גורמים ביטחוניים אמרו הלילה כי לאחר הירי חמאס העבירו לישראל מסר דרך צינורות התיווך, שהם מחויבים להפסקת האש ובודקים מה בדיוק אירע. ישראל מסרה לחמאס שהיא מצפה שתפעל כדי לעצור ולהעניש את מי ששיגר רקטה לעבר המועצה האזורית אשכול, אחרת ישראל תפעל. בחמאס הודיעו שהם מתכוונים לעצור את מי שירה, ואכן כעבור זמן קצר הודיעו לישראל שהם עצרו את החוליה שביצעה הירי, כנראה חברי ארגון סורר.

 

ניידת משטרה באזור שבו התפוצצה הרקטה (צילום: רועי עידן)

ניידת משטרה באזור שבו התפוצצה הרקטה (צילום: רועי עידן)

 

המסר שישראל העבירה לחמאס אחרי המעצר הוא: „נבחן אתכם במעשים ולא רק בדיבורים ואם לא ינקטו ביד קשה נגד מפרי הפסקת האש, אנחנו נצטרך לפעול”.

 

ישראל רוצה רגיעה ממושכת

הרקטה אמנם לא גרמה לנפגעים או לנזק, אולם התושבים בעוטף עזה חוששים מתחילת הפרה מסיבית של הרגיעה שעליה הוסכם בתום מבצע „צוק איתן„. מיד לאחר שהלחימה בעזה הסתיימה התייצב ראש הממשלה בנימין נתניהו אל מול המצלמות, טען כי במהלך המבצע „חמאס הוכה קשות”, אך מנגד ציין כי לא ניתן לומר אם היעד שהציבה הממשלה לרגיעה ממושכת הושג.

 

נתניהו אמר עוד אז: „לא נסבול ‘טפטופים’ על שום חלק של מדינת ישראל”, אך ההבטחה הזאת לא מצליחה להפחית את החששות של תושבים באשכול. „זה המבחן האמיתי”, אמר תושב באחד היישובים בתחומי המועצה. „אם לא תהיה שום תגובה, יהיה עוד ירי. ראש השנה בפתח, ויש תחושה של דז’ה וו, עכשיו זה מוטל לפתחו של ראש הממשלה, אם הוא לא יגיב נראה את הרקטה השנייה, השלישית והרביעית”. 

על התסכול שממנו תושבי עוטף עזה עדיין לא השתחררו אמרה נעמה מאשכול כי „אני לא שומעת מסוקים באוויר, הבטיחו שעל כל נפילה תהיה תגובה, אז הבטיחו. אני רוצה לראות את ממשלת ישראל מגיבה, בלי תירוצים ובלי משחקים. אני רוצה לראות שראש הממשלה יעמוד במילה שלו, שעל כל ירי תהיה תגובה”

Aknagránátot lőttek ki kedd este Izraelre a Gázai övezetből, de a támadásnak nem volt áldozata – jelentette be az izraeli hadsereg. Ez volt az első ilyen támadás azóta, hogy augusztus 26-án tűzszünet vetett véget egy hét hétig tartó súlyos fegyveres konfliktusnak a palesztinok és Izrael között. A háborúban több mint 2200 ember vesztette életét a két oldalon.

Az övezetet ellenőrző Hamász radikális palesztin szervezet közölte, hogy nincs tudomása a támadásról, és a palesztin frakciók tartják magukat a tűzszüneti megállapodáshoz. A lövés leadását egyetlen csoport sem vállalta magára.

Izrael korábban leszögezte, hogy nem tűri el a legkisebb provokációt sem.

A Hamász időnként belharcot folytat az uralmával dacoló kisebb, az al-Kaida nemzetközi terrorszervezethez kapcsolódó, még radikálisabb fegyveres csoportokkal az övezetben.

MTI/YNET/BPI