2023 Október 07 héber nyelvű híradó חדשות בעברית ה-7 באוקטובר

חדשות בעברית ה-7 באוקטובר 2023

חיל האוויר הישראלי מנסה להרוס את מערכת ההגנה התת-קרקעית של ארגון הטרור חמאס, השולט ברצועת עזה, באמצעות פצצות פורצות בונקרים, כך הודיע דובר צה”ל. בלילה השתמש חיל האוויר הישראלי בפצצות בונקרים שחודרות מתחת לאדמה כדי לפגוע במערכת המנהרות התת-קרקעיות, הבונקרים ומתקני אחסון התחמושת של חמאס, שנבנו מתחת למבני מגורים, בתי חולים, בתי ספר ומוסדות ציבור, תוך שימוש באוכלוסייה האזרחית כמגנים אנושיים, אמר צה”ל. חיל האוויר הרג מספר מפקדים בכירים בחמאס, בהם ראש יחידת הביטחון המיוחדת של ארגון הטרור, במבצע מודיעיני. אתמול תקפו מטוסי קרב כארבע מאות וחמישים מטרות צבאיות, בהן יחידות צבאיות, עמדות תצפית ועמדות נ”ט.

חודש לאחר הפיגוע של חמאס ב-7 באוקטובר, פתח צה”ל מחדש את מרכז הפיקוח של נחל עוז במתקן הצבאי רעים, באוגד עזה. במהלך הפיגוע בבסיס נחל עוז הרגו ולכדו מחבלי חמאס מספר אנשי גדוד 414 של חיל המודיעין הקרבי. „סיפורו של מרכז הפיקוד של נחל עוז ייזכר לעד כסיפור גבורה ומאבק באויב. אנו מרכינים ראש לזכר הנופלים, מחבקים ומחזקים את המשפחות האהובות שהן חלק בלתי נפרד מגדוד 414, מעתה ועד עולם”, אמר מפקד יחידה 414, סא”ל אופיר אברם. משימתם של חיילי היחידה היא לפקח על מצלמות המעקב בגבול עזה ולכוון את הכוחות למקום במקרה של אירועים ביטחוניים.

מוזיאון לאמנות יפה באודסה ניזוק וחמישה בני אדם נפצעו כשתקיפות אוויריות נוספות של רוסיה פגעו בעיר הנמל האוקראינית בים השחור. „ב-6 בנובמבר ימלאו 124 שנים למוזיאון הלאומי לאמנות יפה באודסה. בערב ה-6 בנובמבר, „הרוסים בירכו את האנדרטה האדריכלית שלנו ליום הולדתה עם

רקטה שפגעה בקרבת מקום”, כתב מושל האזור, עולה קיפר. הפוליטיקאי אמר: כל חמשת הפצועים עקב התקיפות האוויריות שפגעו במספר חלקים בעיר נלקחו לבית החולים. כתוצאה מאחת מפגיעות הרקטות נוצר מכתש ברחוב הסמוך למוזיאון. לטענת רשויות העיר, אדם אחד נפצע בפיצוץ. הפיגוע גרם נזק לקירות הבניין ושבר חלונות. לפני פרוץ המלחמה באוקראינה אחד הארמונות העתיקים בעיר הכיל יותר מעשרת אלפים יצירות אמנות, כולל ציורים של האמנים הרוסים והאוקראינים המפורסמים ביותר של סוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20.

נשיא סין שי ג’ינפינג קיים ביום שני פגישה עם ראש ממשלת אוסטרליה, אנתוני אלבניז, בבייג’ינג, כך דיווחו כלי תקשורת בסין. במהלך הפגישה הצהיר נשיא סין שי ג’ינפינג כי מערכת יחסים „בריאה ויציבה” עם אוסטרליה משרתת את האינטרסים של שתי המדינות, וחשוב להתקדם ביחסים האסטרטגיים. „סין רוצה יתרונות הדדיים”, אמר שי לראש ממשלת אוסטרליה, המנהיג האוסטרלי הראשון שביקר בבייג’ין מאז 2016, לאחר שיחסי אוסטרליה-סין התקררו משמעותית מ-2017 בשל שורה של חילוקי דעות וסוגיות, אליהם סין הגיבה ב-2020 עם סנקציות על יין, שעורה ופחם אוסטרליים. בנאום הפתיחה שלו אמר שי שהוא שמח לראות שיחסי סין-אוסטרליה „נכנסו לנתיב הנכון של שיפור ופיתוח”, והוסיף כי יחסים יציבים „משרתים את האינטרסים המשותפים של שתי המדינות והעמים „.

משקעים צפויים בכל מקום בשעות הערב. מחר צפויה התקררות קלה. הטמפרטורות תהיינה סביב 7 עד 11 מעלות בבוקר, ובין 10 ל-13 מעלות אחר הצהריים.