חדשות בעברית ה-31 באוקטובר 2023 Héber nyelvű híradó 2023.10.31

חדשות בעברית ה-31 באוקטובר 2023

Héber nyelvű híradó 2023.10.31

צה”ל מתקדם לפי התוכנית ברצועת עזה, כך הודיע הדובר הצבאי דניאל הגרי. בינתיים, על פי

עדים, עשרות טנקים ישראליים חסמו את כביש סלאח עד-דין המחבר את צפון השטח עם אזורי הדרום, ופתחו באש על כל המכוניות שעברו במקום. הנוכחים במקום סיפרו לעיתונות כי הכביש הפך כמעט בלתי עביר במשך כקילומטר אחד עקב התקפות חיל האוויר הישראלי. על פי מידע מסוכנות ידיעות צרפתית, חלק מכלי הרכב הקרביים נמצאים לא הרחק מהפרבר א-זייטון של העיר עזה, כקילומטר וחצי מהגבול עם ישראל, ומספר טנקים נראו במרחק של שני קילומטרים מהגבול. עם זאת, עדים לא דיווחו על עימותים עם חמושים של חמאס. בחלקו המערבי של הכביש נהרסו עשרות בתים בתקיפות האוויריות של הימים האחרונים.

פלסטיני פצע ביום שני באורח קשה שוטר ישראלי בסכין בירושלים, התוקף נוטרל, כך מסרה משטרת ישראל. השוטר בן ה-22 פונה לבית החולים. המצב המתוח ממילא בגדה המערבית ובמזרח ירושלים החמיר עוד יותר מאז שחמאס טבח באזרחים ישראלים ב-7 באוקטובר, ולאחר מכן ישראל פתחה במתקפה על רצועת עזה.

מחבלים עזתים ירו רקטות לעבר ירושלים והיישובים הסובבים אותה בשעה 15:30 לפי שעון מקומי. כלי התקשורת דיווחו על יירוט של שש רקטות באזור ירושלים וכן על נפילת רקטה בשטח פתוח בגוש עציון. לא היו דיווחים על פציעה או נזק לרכוש. מוקדם יותר היום פגעה רקטה בבית בנתיבות ובמפעל באשקלון. לא דווח על נפגעים.

„אני גאה להיות החבר הכי טוב שהיה לישראל אי פעם”, אמר הנשיא לשעבר בפסגה השנתית של הקואליציה היהודית הרפובליקנית. טראמפ היה האחרון שדיבר מבין הפוליטיקאים שהתמודדו על המועמדות הרפובליקנית לשנת 2024. טראמפ ציין כי העולם „נשבר” מהתקפת חמאס על ישראל לפני שלושה שבועות. „לכל הישראלים ולכל האמריקנים שנפגעו מהמעשים הברבריים האלה, אנחנו אוהבים אתכם, אנחנו אתכם, אנחנו אבלים אתכם, אנחנו חולקים את הכעס שלכם, ואנחנו עומדים אתכם ב-100%”, אמר טראמפ. „שלא יהיה ספק שהרוצחים האחראים לטבח הנורא הזה ישרפו בבור הגיהנום לנצח”, הוסיף. „הקרב הזה הוא בין ציוויליזציה לפראות, הגינות וקלקול, טוב ורע”, אמר דונלד טראמפ.

ירדן ביקשה מארצות הברית להתקין את מערכת ההגנה פטריוט במדינה כדי להגן על גבולות הממלכה, כך אמר דובר צבא ירדן. ירדן הזהירה מפני הסיכון להתפרצות סכסוך אזורי מאז פתחה ישראל במתקפה ברצועת עזה בתגובה למתקפת טרור של חמאס ב-7 באוקטובר. „ביקשנו מארה”ב לחזק את ההגנה האווירית הירדנית עם טילי פטריוט”, אמר תא”ל מוסטפא אל-היג’ארי לטלוויזיה הממלכתית הירדנית. „זו מערכת יקרה שלא ניתן להתקין באמצעים מקומיים, אז אנחנו צריכים שותף אסטרטגי”, הוסיף האלוף. לדעתו, ירדן מוקפת באיומים, לא רק בחזית המערבית, אלא גם בחזית המזרחית והצפונית. „בין האיומים החדשים יש טילים בליסטיים, והפטריוט הוא הנשק הטוב ביותר נגדם”, אמר היג’ארי.

בערב מזג האוויר צפוי להיות שקט ברחבי הונגריה. מחר שוב צפוי מזג אוויר רגוע ושטוף שמש. הטמפרטורות תהיינה סביב 6 עד 11 מעלות בבוקר, ובין 14 ל- 17 מעלות אחר הצהריים.