Palesztin terrorista szándékosan elgázolt autójával három izraeli gyalogost

Palesztin terrorista szándékosan elgázolt autójával három izraeli gyalogost

www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4688356,00.html

הוקפצו בעקבות רצח התינוק: 3 לוחמים נפצעו
בפיגוע הדריסה בבנימין נפצעו 3 לוחמים, מצבם של שניים קשה. הם הגיעו לאזור כחלק מתגבור הכוחות בעקבות הפיגוע היהודי. הלוחמים הספיקו להשיב אש לעבר המחבל, שירד לשוליים ודרס אותם, ופצעו אותו אנושות

זירת הפיגוע: באקדח שלוף מול הדורס

נפצעו בפיגוע דריסה, בעת שאבטחו את הציר: הותר לפרסום כי בפיגוע הדריסה בכביש 60 היום (ה’) נפצעו שלושה לוחמים. מצבם של שניים מהם קשה, השלישי נפצע באורח קל. הודעה נמסרה למשפחותיהם. הכוח שנפגע כלל ארבעה לוחמים, וככל הנראה לפחות אחד מהשלושה שנפצעו הספיק לירות לעבר המחבל. החייל שלא נפגע ירה אף הוא לעבר הרכב ופגע במחבל. רכבו של המחבל הדורס התהפך והוא נפצע אנושות. אחרי הפיגוע נכנסו כוחות צה”ל לכפר הפלסטיני בידו מצפון-מערב לירושלים וביצעו במקום חיפושים.

מהחקירה עולה כי המחבל נסע בכביש 60 מצפון לדרום. ליד צומת סינג’יל באזור בנימין הוא ירד לשולי הכביש במהירות דרס את קבוצת הלוחמים שעסקה בפעילות של תגבור צירים. הלוחמים הגיבו במהירות ומיד לאחר הפגיעה פתחו באש לעבר המכונית. מדובר בכוח שהגיע לגזרת איו”ש בימים האחרונים, כחלק מתגבורי הכוחות לאחר הפיגוע היהודי בכפר דומא, אז נרצח התינוק עלי דוואבשה ונפצעו אנושות הוריו ואחיו.

 (צילום: סוכנות תצפית)

(צילום: סוכנות תצפית)
 (צילום: סוכנות תצפית)

(צילום: סוכנות תצפית)
 (צילום: סוכנות תצפית)

(צילום: סוכנות תצפית)
 (צילום: סוכנות תצפית)

(צילום: סוכנות תצפית)

אחד משני הלוחמים שנפצעו קשה פונה במסוק של צה”ל למחלקת הטראומה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים ופצוע קשה נוסף הועבר לבית החולים באמבולנס של מד”א. לא נשקפת סכנה לחייהם. הפצוע קל פונה באמבולנס לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. כוחות הביטחון חסמו את הכביש לשעה קלה ובחנו את הרכב שבאמצעותו בוצע פיגוע הדריסה.

כוחות מד”א ומשטרה הוזעקו למקום, ובנוסף הוקפצו לזירת הפיגוע כוחות גדולים מחטמ”ר בנימין ומפקד אוגדת איו”ש החדש, תת אלוף ליאור כרמלי, שנכנס רק אתמול לתפקיד. הפיגוע אירע סמוך מאוד לזירה שבה נדקר באפריל האחרון חובש מפיקוד העורף על ידי מחבל פלסטיני.

צילום: אלי מנדלבאום ואריאל פילבר

שניים מהפצועים בפיגוע הועברו להדסה

אחד הפצועים פונה במסוק צבאי (צילום: EPA)

אחד הפצועים פונה במסוק צבאי (צילום: EPA)

בצלאל בן חמו, גבי רוזנפלד ויאיר שוסהיים, פרמדיקים של מד”א שטיפלו בפצועים, סיפרו כי „כשהגענו למקום ראינו רכב הפוך על הגג ובסמוך אליו היו בשולי הכביש ועל הכביש שלושה צעירים כבני 20. סביבם היו הרבה אנשים וכוח רפואי של צה”ל שטיפל בהם. שניים מהפצועים היו מחוסרי הכרה וסבלו מפגיעת ראש ופגיעה רב מערכתית והפצוע השלישי היה בהכרה מלאה וסבל מפגיעות בגפיים. התפצלנו ביחד עם הצוותים הרפואיים שלנו ושל צה”ל שהיו במקום הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים, שכלל מתן נוזלים, הרדמה, הנשמה וטיפול תרופתי”.

הפרמדיקים הוסיפו כי „לאחר שייצבנו את מצבם בשטח פינינו את אחד הפצועים בניידת טיפול נמרץ של מגן דוד אדום לביה”ח הדסה עין כרם. את הפצוע השני פינינו בניידת טיפול נמרץ לחבירה עם מסוק שנחת בסמוך. הפצוע השלישי שהיה בהכרה מלאה וסבל מפגיעות בגפיים, לאחר שטופל בשטח הוא פונה לבית החולים בילינסון כשמצבו מוגדר קל”.

צילום:עפר מאיר

זירת פיגוע הדריסה

 (צילום: סוכנות תצפית)

(צילום: סוכנות תצפית)
תא"ל כרמלי (במרכז) בזירת הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)

תא”ל כרמלי (במרכז) בזירת הפיגוע (צילום: דובר צה”ל)
 (צילום: איתי בלומנטל)

(צילום: איתי בלומנטל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחר הפיגוע: „ברצוני לשבח את פעולת חיילי צה”ל שהגיבו במהירות וניטרלו את המחבל הדורס, ולאחל החלמה שלמה לפצועים. תמוה בעיניי שאותם אלה שמיהרו לגנות פיגוע נגד פלסטינים, שותקים בשעה שהטרור מופנה נגד יהודים”. מנגד, חמאס בירך על הפיגוע: „זו תגובה טבעית וראויה לפשעיה של ישראל נגד אנשינו וילדינו”. ארגון הטרור הוסיף בהודעה כי הוא מעודד את הפלסטינים להמשיך בפיגועים ש”רק את שפתם ישראל מבינה”.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין: „אני גאה בחיילינו שהגיבו באופן מיידי ופגעו במחבל בפיגוע הקשה בציר 60. אין ולא תהיה לנו שום סבלנות לטרור. אני מחזק את ידי ראש הממשלה וכל ראשי

מערכת הביטחון במאבק הבלתי מתפשר על זכותנו לקיים חיים של שגרה בכל מקום בארץ ישראל. יחד עם כל העם בישראל אני מייחל ומתפלל לבריאותם ושלומם של הפצועים”.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון: „המאבק בטרור הפלסטיני דורש מאיתנו נחישות ויד ברזל כלפי המחבלים ושולחיהם. אין בכוונתנו להרפות במאבק הזה, ואנו מפעילים את מיטב האנשים והיכולות כדי למנוע פיגועים נגד אזרחי ישראל. מול הטרור נלחמים באפס סובלנות, וכך אנו עושים. ‘פיגועי האווירה’ המבוצעים על ידי בודדים, כמו גם פיגועי ארגוני הטרור, מהווים אתגר לכוחות הביטחון, אשר ברוב המקרים מצליחים לסכל מבעוד מועד ניסיונות לפגוע ביהודים רק משום היותם יהודים”.

מפקד אוגדת איו”ש תת-אלוף ליאור כרמלי, ומח”ט בנימין, אלוף משנה ישראל שומר, הגיעו לזירה ותחקרו את פרטי אירוע הדריסה. תא”ל כרמלי, שנכנס אמש לתפקידו, ציין כי „מממצאי התחקיר הראשוני שנערך בשטח, עולה כי הכוח הצבאי שהוצב במקום בתגבור צירים, הגיב כראוי ובמהירות לנטרול המחבל”.

Szándékosan ütött el három izraelit egy ciszjordániai férfi

Szándékosan elgázolt autójával három izraeli gyalogost egy palesztin férfi a ciszjordániai Silo zsidó településen. A három áldozat túlélte a támadást, kórházban ápolják őket – közölték izraeli tisztviselők csütörtökön.

A támadó gyalogosok közé hajtott autójával a Jeruzsálemtől 45 kilométerre fekvő településen. Két áldozatnak súlyos az állapota, a harmadik könnyebb sérüléseket szenvedett.

A támadás után tüzet nyitottak a sofőrre a közelben tartózkodó izraeli katonák. A támadót négy találat érte, mielőtt kocsija felborult, de nem halt meg, súlyos sebesülésekkel kórházba szállították.

Benjámin Netanyahu izraeli miniszterelnök terrorizmusnak minősítette a támadást. A sofőr személyazonosságát és állapotát nem hozták nyilvánosságra.

Az utóbbi egy évben több olyan eset történt, amelyekben palesztinok egyedül, feltehetően előzetes tervezés nélkül támadtak izraeliekre. Nem ez volt az első eset, hogy valaki a kocsijával hajtott gyalogosok közé.

A zsidó telepesek és a palesztinok között igen feszült a helyzet, amióta július végén zsidó szélsőségesek felgyújtották egy palesztin család lakását, amelyben bennégett egy másfél éves kisgyermek.

 

MTI / YNET / BPI:HU