הקרבות הגיעו לג&…

בתגובה להשתלטות חמאס על המעוז העיקרי של פת”ח בעזה, פתח הארגון במבצע מעצרים בשכם, ג’נין, יריחו, רמאללה ובית- לחם. שר הביטחון: „שייזהרו מלהפנות את האש לעבר ישראל”


בעוד מערבולת הדמים ברצועת עזה נמשכת, והעימותים הקטלניים בין הפלגים הפלשתיניים ממשיכים לגבות קורבנות, עצרו היום אנשי הפת”ח עשרות פעילי חמאס בשטחי הגדה המערבית, על מנת למנוע מהעימותים האלימים להתרחב גם לאזור הגדה, כך לטענת גורמים בארגון. שר הביטחון, עמיר פרץ, שקיים דיון הערכת מצב בנוגע להתפתחויות בזירה הפלשתינית, הזהיר היום את ארגון החמאס לבל ינסה להפנות את העימות לעבר ישראל.
מבצע המעצרים של הפת”ח בגדה המערבית החל בצהריים, וכלל את מעצרם של 36 פעילי חמאס בערים ג’נין, שכם, יריחו, רמאללה ובית-לחם. עדי ראייה דיווחו כי אנשי הפת”ח חבשו מסיכות סקי כדי להסוות את פניהם, ותפסו את פעילי החמאס בבתיהם ובמקומות עבודתם.
עם סיומו של מבצע המעצרים הודיעו מנהיגי הפת”ח כי ההחלטה על המעצרים התקבלה כדי להחליש את החמאס בגדה ולמנוע ממנו להשתלט על שטחים.
„אמש קיבלו כוחות הביטחון הפלשתינים את ההחלטה לרדוף אחרי אנשי החמאס ולעצור אותם, לפני שיחליטו לפתוח במלחמה גם כאן”, אמר עיסאם אבו-באקר, מבכירי הפת”ח בשכם. „אולי ההחלטה התקבלה באיחור, אבל כעת אנחנו יכולים להגן על עצמנו”.
במקביל, התפתחו עימותים מקומיים בין חמושי פת”ח וחמאס במקומות נוספים בגדה המערבית.
באחד הכפרים עצרו פעילי הפת”ח מטיף דתי המקורב לחמאס, וירו ברגליו. באוניברסיטת „אל-קודס” ברמאללה הופסקו הלימודים לאחר שסטודנטים המקורבים לפת”ח גירשו את תומכי החמאס מהקמפוס. בשכם ירו חמושי פת”ח לעבר משרדים המשמשים את פעילי החמאס.

חמאס: „השלמנו את שחרור הרצועה”

ברצועת עזה נמשכים מאז שעות הבוקר הקרבות הקשים, כאשר החמאס ממשיך להשתלט על עמדות ומעוזי פת”ח בכל רחבי הרצועה. סמוך לשעה 16:00 דיווחו גורמים רשמיים בפת”ח כי החמאס השלים את ההשתלטות על העיר רפיח שבדרום הרצועה, וזמן קצר לאחר מכן הודיע בכיר החמאס, סמי אבו-זוהרי, כי הארגון השלים את „שחרור” הרצועה.
„מה שהתרחש היום במטה הביטחון המסכל הוא השיחרור השני של רצועת עזה”, אמר אבו-זוהרי, בהתייחסו להשתלטות אנשי החמאס על המפקדה הראשית של הפת”ח. „הפעם הרצועה שוחררה מידי משתפי הפעולה. בפעם הקודמת היא שוחררה מידי המתנחלים”.
בשעות הערב חלה החרפה נוספת בעימותים, כאשר הזרוע הצבאית של החמאס הודיעה כי הוציאה להורג את סמי אל-מדהון, בכיר בגדודי חללי אל-אקצה של הפת”ח ברצועת עזה.
בצהריים דיווחו גורמים פלשתיניים על 14 הרוגים ועוד עשרות פצועים במהלך כיבוש מפקדת הביטחון המסכל על ידי אנשי החמאס. במהלך ההשתלטות על המפקדה, סיפר עד ראייה כי הבחין בחמושים שהוציאו את נציגי הביטחון המסכל אל מחוץ לבניין עליו השתלטו, והוציאו אותם להורג באמצע הרחוב. לדברי גורמים בפת”ח, אנשי החמאס הוציאו להורג חמישה מאנשיו במקום.
הטלוויזיה של החמאס העבירה בשידור חי את ההשתלטות על המפקדה. אנשי החמאס הוציאו את קציני וחיילי הפת”ח, כשהם לבושים בתחתונים ומרימים ידיים. בתמונות נראים רעולי פנים מהחמאס מסתובבים בחופשיות בתוך המתחם, ללא התנגדות. „אינשללה המפקדה הזו תהפוך למכללה ללימודי דת האיסלאם”, אמר קריין הטלוויזיה.