Tombol a palesztin terror Izraelben

Egy palesztin terrorista halálra késelt három izraelit egy Rámalláh melletti zsidó településen 

– Egy palesztin terrorista halálra késelt három izraelit, és súlyosan megsebesített egy negyediket a ciszjordániai Rámalláh melletti Halamisban.

A palesztin férfi behatolt a  házba, és késével a lakókra támadt. Egy hatvan és egy negyven év körüli férfit halálra késelt, valamint egy negyven év körüli nőt életveszélyesen, egy másik nőt pedig súlyosan megsebesített. Az életveszélyesen megsebesült nő később meghalt.
Ezután lövésekkel ártalmatlanították a támadót, akit szintén életveszélyes sebesüléssel láttak el a helyszínre érkező mentők. A biztonságiak nagy erőkkel átfésülték a települést további terroristák után kutatva.

 

מחבל רצח סב ושני ילדיו בפיגוע בבית בחלמישמחבל חדר לבית ביישוב ורצח בדקירות סבא בן 70 ואת בנו ובתו, בשנות ה-30 לחייהם. את הסבתא, בת 68, פצע קשה. אשת הבן שנרצח ניצלה והגנה על הנכדים. שכן – חייל בחופשה – שמע את הצעקות, רץ לבית וירה במחבל. הפלסטיני, בן 19 מכפר סמוך, כתב לפני הפיגוע בפייסבוק: „מהם חיי כשמטנפים את אל-אקצה?”יואב זיתון, רותם אליזרע, אליאור לוי ואלי סניורעדכון אחרון:  22.07.17 , 01:2

שלושה נרצחו בפיגוע דקירות בחלמיש    (צילום: מתן טורקיה ויאיר שגיא)

  by Taboola Promoted Links .„הניפו דגלי אש”ף בכמויות”: ישראלית בהופעה של רדיוהדהחופשה בקורפו במחיר בדיחה – $172 לאדם 4 לילות הכל כלול | TOOTY.co.ilFly.Tooty.co.ilאנשי שיווק? כך תשפרו את חווית הלקוח שלכםאיגוד השיווק

פיגוע רצחני בזמן ארוחת השבת: מחבל פלסטיני בן 19 חדר אמש (יום ו’) לבית ביישוב נווה צוף-חלמיש שליד רמאללה, ורצח בדקירות סכין סבא בן 70 ואת בנו ובתו, בשנות ה-30 לחייהם. את הסבתא, בת 68, פצע קשה.

מתחקיר ראשוני עולה כי המחבל – עומר אל-עבד, בן 19 מהכפר הסמוך קובר – חדר ליישוב בסמוך לשעה 21:30, פרץ לבית הסמוך לגדר ההיקפית ודקר את הארבעה. שכן, שהוא חייל מיחידת עוקץ שנמצא בחופשה, שמע את הצרחות מהבית – ומיהר למקום וירה במחבל דרך החלון.

עוד על הפיגוע בליל שבת:

אשת הנרצח החביאה את הילדים בחדר, שכן ירה במחבל

כתב צוואה בפייסבוק – ויצא לרצוח משפחה

3 נרצחו בפיגוע בחלמיש: הפינוי לשערי צדק

 זירת הפיגוע בחלמיש, הלילה (צילום: דובר צה"ל, יאיר שגיא)זירת הפיגוע בחלמיש, הלילה(צילום: דובר צה”ל, יאיר שגיא)משמאל: המחבל עומר אל-עבדמשמאל: המחבל עומר אל-עבד מפקדי צה"ל בתדרוך בשטח  (צילום: דובר צה''ל)מפקדי צה”ל בתדרוך בשטח (צילום: דובר צה”ל) 

ליד הבית שבו אירע הפיגוע    (צילום: מתן טורקיה ויאיר שגיא)

הפיגוע אירע כשעשרה בני משפחה ישבו לארוחת ליל שבת. כשהמחבל פרץ לבית החביאה אשת הבן שנרצח את הילדים בחדר, ומשם התקשרה למשטרה וזעקה שיש בבית מחבל שרוצח בדקירות סכין את היושבים בסלון.

כוחות ההצלה שהגיעו לבית מצאו את הפצועים כשהם סובלים מדקירות בכל חלקי גופם. צוותי רפואה החלו לבצע בפצועים אנוש מאמצי החייאה אינטנסיביים כשהם מורדמים ומונשמים – אך ללא הועיל. הסבתא שנפגעה קשה פונתה לבית החולים שערי צדק בירושלים, והיא סובלת מדקירות בפלג גופה העליון. מסוקים הוזעקו כדי לפנות פצועים, אך כאמור – מותם של שלושה נקבע בידי צוותי מד”א.

המחבל תומך חמאס

בית המשפחה שבו התרחש הפיגוע הוא אחד הבתים החיצוניים ביישוב וסמוך לגדר ההיקפית. המחבל ניצל עובדה זו, בדומה לפיגוע החדירה שבו נרצחה משפחת פוגל באיתמר. בחלמיש מתגורר חיים פוגל, הסבא שניצל בפיגוע באיתמר. בתחילה חששו שהוא ואשתו נפגעו, אך בהמשך התברר כי המחבל רצח במשפחה אחרת. לפני חמש שנים חדרו שני מחבלים מהכפר עוורתא בשומרון להתנחלות הסמוכה איתמר ורצחו חמישה מבני משפחת פוגל שישנו בביתם – ההורים אודי ורותי, שני הבנים יואב ואלעד, ואת התינוקת הדס. בתם של הנרצחים שחזרה לבית המשפחה הבחינה במתרחש והבריחה את שני אחיה הקטנים שנותרו בחיים לבית השכנים. שני המחבלים, אמג’ד וחכים עוואד הודו במעשיהם ובית המשפט הצבאי גזר עליהם חמישה מאסרי עולם מצטברים.

לוחמי מגלן ודובדבן ערכו סריקות באזור היישוב נווה צוף-חלמיש לאורך שעות הלילה והיישוב נותר סגור לזמן ממושך. במקביל, נערכו כוחות צה”ל לפשוט על הכפר של המחבל ולכתרו. במהלך שעות הלילה בדקו בצה”ל אם יש מחבלים נוספים שהיו שותפים לפיגוע. הם תפסו פלסטיני חשוד מחוץ ליישוב שלא היה חמוש, ובצה”ל בדקו אם הוא קשור לאירוע.

היישוב חלמיש, תמונת ארכיון (צילום: AFP)היישוב חלמיש, תמונת ארכיון(צילום: AFP)היישוב חלמיש, מקום הפיגועהיישוב חלמיש, מקום הפיגועמקום הפיגוע והמקום שממנו יצא המחבלמקום הפיגוע והמקום שממנו יצא המחבל

כונן מד”א, חובש רפואת חירום אהוד אמיתון, טיפל בפצועי הפיגוע. „מדובר באירוע קשה מאוד”, סיפר הלילה. „כשנכנסנו לבית ראינו ארבעה פצועים שוכבים כשהם סובלים מפצעי דקירה. שלושה מהפצועים היו מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הענקנו להם טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים, וביצענו בהם פעולות החייאה מתקדמות וממושכות תוך כדי שימוש בתרופות. פצועה נוספת, בת 68, הייתה בהכרה וסבלה מפצעי דקירה בפלג גופה העליון. היא טופלה בשטח ופונתה בניידת טיפול נמרץ של מד”א לבית החולים”.

לפני צאתו לפיגוע כתב המחבל בפייסבוק פוסט הקושר את הפיגוע שלו למהומות סביב הר הבית וסערת המגנומטרים: „יש לי הרבה חלומות ואני מאמין שהם יתגשמו. אני אוהב את החיים ואוהב לשמח אחרים, אבל מהם חיי כשרוצחים נשים וילדים וכשמטנפים את אל-אקצה שלנו”.

"מהם חיי כשמטנפים את אל-אקצה?". הפוסט שפרסם המחבל„מהם חיי כשמטנפים את אל-אקצה?”. הפוסט שפרסם המחבל

גורם צבאי בכיר אמר הלילה כי המחבל מזוהה עם חמאס – אך אינו פעיל ארגוני. בחקירתו הראשונית סיפר הרוצח הפלסטיני כי קנה את הסכין ביומיים האחרונים. הוא אישר כי רצה לבצע את הפיגוע בגלל אל-אקצה. נראה שכדי לחדור ליישוב הוא קפץ מעל הגדר. את הפוסט בפייסבוק הוא העלה רק שלוש שעות לפני הפיגוע, וגורם צבאי אמר כי תפיסת מחבל שאינו פעיל ארגוני בתוך זמן קצר כל כך היא „אתגר משמעותי”.

חמאס פרסם הלילה הודעה שבה בירך על הפיגוע, שאותו הוא הגדיר „הירואי”. לדברי חמאס הפיגוע בא בעקבות „הפגיעות של ישראל בזכויות עמנו בירושלים ובמסגד אל-אקצה”.

הרמטכ”ל רב-אלוף גדי איזנקוט קיים הלילה דיון הערכת מצב בעקבות הפיגוע בנווה צוף שבו הוחלט על תגבור כוחות לאיו”ש בעקבות הפיגוע מהגדודים שבכוננות. בבוקר יוחלט על ההיקף – כך שכוחות התגבור יגיעו כבר בשבת לאיו”ש. בדיון הערכת המצב השתתפו סגן הרמטכ”ל, אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, ראש אמ”ן, אלוף הרצי הלוי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, ומפקדים נוספים. זה הפיגוע השלישי שמתבצע בימים האחרונים בהשראת אירועי הר הבית. בעקבות המתיחות הושארו שלושה גדודי תגבור ככוננות בבסיסי האימונים שלהם, וכאמור – לפחות חלקם יגיעו ליהודה ושומרון.

התפרעויות פלסטינים בירושלים    (באדיבות דוברות המשטרה)

הפרות הסדר של הפלסטינים - בירושלים, בעזה וביהודה ושומרון (צילום: AFP)הפרות הסדר של הפלסטינים – בירושלים, בעזה וביהודה ושומרון(צילום: AFP)
 (צילום: אוהד צויגנברג)(צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: רויטרס)(צילום: רויטרס)

יום של עימותים בירושלים: 3 פלסטינים נהרגו

הפיגוע בא בתום יום רווי מתח ואלימות בירושלים ובגדה המערבית. שלושה פלסטינים נהרגו אחר הצהריים בעימותים עם כוחות הביטחון: מוחמד שרף, נער בן 17, נהרג בעימותים בראס אל-עמוד; מוחמד אבו ראנם, בשנות ה-20 לחייו, נהרג בעימותים באבו טור; ומוחמד לאפי, בן 18, נהרג באבו דיס. המשטרה מסרה כי בהפרות הסדר באבו טור שבהן נהרג אבו ראנם ירו פלסטינים זיקוקים לעבר כוחות הביטחון וסיכנו את חייהם של אנשי הביטחון הישראלים.

במערכת הביטחון הייתה דריכות רבה לקראת תפילות יום השישי בשל החשש מהתפרעויות על רקע התקנת המגנומטרים בהר הבית – התקנה שנעשתה בעקבות רצח השוטרים בפיגוע שם ביום שישי שעבר. לפנות בוקר הוחלט להותיר את המגנומטרים על כנם: הקבינט המדיני-ביטחוני החליט בדיון לילי שהמשטרה היא שתקבע אם להסירם, אבל במשטרת ירושלים אמרו כי הדרג המדיני הוא זה שיקבל החלטה בנושא – והמגנומטרים לא הוסרו.

זועבי ללוחמי מג”ב: איך דפקתם פלסטינים?

 (צילום: רויטרס)(צילום: רויטרס)
 (צילום: AFP)(צילום: AFP)
 (צילום: רויטרס)(צילום: רויטרס)
 (צילום: אוהד צויגנברג)(צילום: אוהד צויגנברג)

לאחר התפילות בצהריים נרשמו עימותים בכמה מוקדים באזור ירושלים, בהם צלאח א-דין, ראס אל-עמוד, א-טור, רוקפלר ועוטף ירושלים. ארבעה שוטרים נפצעו במהלך המהומות מאבנים ומזיקוקים שיידו המתפרעים. פלסטינים שהתפרעו השליכו גם בקבוקי תבערה וחפצים לעבר הכוחות, והם פוזרו באמצעים לפיזור הפגנות.

אביו של הרוג פלסטיני: שאחיו ילכו בדרכו

 (צילום: AP)(צילום: AP)
 (צילום: AFP)(צילום: AFP)אחר כך, סביב תפילת הערב, אירעו עוד עימותים באזור ירושלים. בצומת המצודה הושלכו הערב מכיוון עיסאווייה בקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון, יודו לעברם אבנים ונורו עליהם זיקוקים. לא היו נזק או נפגעים, והמתפרעים פוזרו באמצעים לפיזור הפגנות. בא-טור החלו עשרות רעולי פנים לחסום כביש, ובמעבר שועפט יידו עשרות פלסטינים אבנים ובקבוקי תבערה על כוחות הביטחון. גם שם לא היו נזק או נפגעים, והכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.
A rendőrség a nap folyamán letartóztatott huszonkilenc tüntetőt, tízet Jeruzsálemben, a többieket pedig Ciszjordániában.
Mahmúd Abbász palesztin elnök péntek este bejelentette, hogy minden szinten megszakítják a kapcsolatokat Izraellel a mecsetnél bevezetett új biztonsági előírások miatt.

BPI- https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4992584,00.html